Sivu 1/1
Early HT:n tyyppivika?
Lähetetty: 29 Syys 2004, 12:59
Kirjoittaja voxagent
Korin kunnostus on lähtenyt liikkeelle. Ruostepaikkauksia ei tarvitse tehdä, mutta ihmettelen poikittaista murtumaa katon takatolpassa
ikkuna-aukosta taaksepäin. Edellinen omistaja sanoi murtuman olleen siinä jo auton ostaessaan -78. Olen päätellyt että painava ovi ja tolpaton ikkuna-aukko on ajan saatossa saanut halkeaman aikaiseksi? En ole kerinnyt tutkia muita yksilöitä varsinkin nyt kun ponit on työnnetty talviunille. Mitä mieltä?
Lähetetty: 04 Loka 2004, 10:52
Kirjoittaja janne260
Tuo kuuluu aiheeseen, kun katselee muita early HT:ta niin voi sanoa, että joka toisessa se näkyy ja joka toisessa se on korjattu(piilotettu).
-Janne
Lähetetty: 08 Loka 2004, 01:38
Kirjoittaja ROKI
Joissakin on joissakin ei se asetuu kun purkaa ikkuna mekanismin pois ja laittaa vahvikkeen ja hitsaa läpi kunnolla olen joitakin korjannut muunmuassa omastani 22vuotta sitten.
Lähetetty: 06 Marras 2004, 22:16
Kirjoittaja Make_O
Se on ihan normaalia että siihen kohtaan tulee murtuma koska katon liitossauma on just sillä kohtaa, mulla tuli 64 puolikkaaseen murtumat myös a-pilareihin, ilmeisesti 380 hp teki tehtävänsä..

Lähetetty: 06 Marras 2004, 23:36
Kirjoittaja ROKI
Liitos sauma ei murtumaa tee vaan raskas ovi kun sitä tyrkitään kiinni kun ei ole pilaria tukemassa ja a pilarissa varmaan ylä osassa on lyijjytina mössöt pettänyt ja ratkenneet jos saumat olisi kunnolla läpi hitsattu ei tulisi murtumia.
Lähetetty: 07 Marras 2004, 09:24
Kirjoittaja Make_O
Mä luulen taas,että murtumat johtuu korin vääntymisestä ja elämisestä. Tommosen earlyn kopan velttouden huomaa hyvin siinä ,kun se on tasaisella lattialla pukkien päässä,ei tarvi pahasti nostaa yhdestä nurkasta enemmän ,niin alkaa ovet takerrella lukoista..Ei oo ihme vaikka näitä korin vahvistuksia suositellaan jos on vähänkään sporttisempaa käyttöä... Just tämän b-pilarin puuttuminen aiheutaa sen että kori on veltto...
Joustaa
Lähetetty: 07 Marras 2004, 11:00
Kirjoittaja ROKI
Voihan sillä olla oma osansa asiaan mutta runkopalkkien uupuminen on suurin syy koko hommassa p pilari ei ole koko syy se murtuisi vuorostaan kun olen näitä peltejä korjaillut jo 31vuotta siinä on nähnyt monen moista viimmeksi kuukaus sitten oioin uutta e sarjan mersua 2000km ajettu niissä käytetään suurlujuus terästä ova tiukkoja oijottavia joustaa nekin korit kun nostaa toisesta kulmasta jo ovi panttaa lukolla samoin kun oli robotissa kiinni keula roikuu ei etuovet toimi normaalisti panttaa lukkoihin että se siitä teoriasta

sori taas tää pötkö.
Murtumia muissakin
Lähetetty: 07 Marras 2004, 11:07
Kirjoittaja ROKI
Unehtui muuan asia katelkaapa kulkiessanne kylillä vanhempia 2ovisia eskortteja sieroja tojotia ynnä muita autoja monessakin on murtuma p pilarin ala kulmassa se iso ovi tärskyttää ja antaa alun murtumalle.