Sivu 1/1

Nokan ajoitus ym.

Lähetetty: 16 Elo 2007, 17:37
Kirjoittaja PeteP
Uuen nokan hommasin kun vanha oli sökö! ja jakopääksi Motorsportin säädettävän, kun oli vaan 20e kalliimpi kuin huonompi vaihtoehto,ja tulevaisuuden varalle hyvät säätömahd. ennakoituna 8) laitanko nyt vaan nolla merkkiin, ei mulla mitään mittausvehkeitä kuitenkaan ole ... Mitähän mä käyttäisin sisäänajoöljynä mineraalia mutta mitä ? Delvaccia?

Lähetetty: 16 Elo 2007, 22:05
Kirjoittaja PeteP
...tarkennetaan vähän, keppi Cranen powermax 272 (Grind H-272-2) Eli vakiota hieman äksympi, tämäkin ennakoitiin tulevaa varten,eli riittää hyvin niille hepoille mitä on ajateltu ottaa ..

Lähetetty: 16 Elo 2007, 22:40
Kirjoittaja Arto65FB
Eli ei ole rullanostajat. Mineraaliöjyillä sisäänajo, 2000-2500rpm välillä, niin pysyy nokan ja nostajien välillä öljykalvo. Joku 10W-40 öljy pitäisi riittää. Mielellään sellaista, jossa S:n jälkeinen kirjain on mahdollisimman aikainen, luokka H, I tms.

Sisäänajossa nokan ajoitus ei ole niin nuukaa, säädä sitten dynossa.

Lähetetty: 16 Elo 2007, 22:49
Kirjoittaja PeteP
Arto65FB kirjoitti:Eli ei ole rullanostajat. Mineraaliöjyillä sisäänajo, 2000-2500rpm välillä, niin pysyy nokan ja nostajien välillä öljykalvo. Joku 10W-40 öljy pitäisi riittää. Mielellään sellaista, jossa S:n jälkeinen kirjain on mahdollisimman aikainen, luokka H, I tms.

Sisäänajossa nokan ajoitus ei ole niin nuukaa, säädä sitten dynossa.
Jepu! tuota ajoitusta funteerasin vaan ihan perus toiminnan kannalta tehdashan oli jostain syystä muistaakseni myöhäistänyt? ajoitusta 4 ast. mitä nyt tuolla sitten hakivat :shock:

Lähetetty: 16 Elo 2007, 23:07
Kirjoittaja Arto65FB
PeteP kirjoitti:
Arto65FB kirjoitti:Eli ei ole rullanostajat. Mineraaliöjyillä sisäänajo, 2000-2500rpm välillä, niin pysyy nokan ja nostajien välillä öljykalvo. Joku 10W-40 öljy pitäisi riittää. Mielellään sellaista, jossa S:n jälkeinen kirjain on mahdollisimman aikainen, luokka H, I tms.

Sisäänajossa nokan ajoitus ei ole niin nuukaa, säädä sitten dynossa.
Jepu! tuota ajoitusta funteerasin vaan ihan perus toiminnan kannalta tehdashan oli jostain syystä muistaakseni myöhäistänyt? ajoitusta 4 ast. mitä nyt tuolla sitten hakivat :shock:
Tuo nokan ajoittaminen näissä V8-kikottimissa ei ole yhtä fataalia kuin vajaasylinterisissä. Jos nokka on jollain tavalla alueella, ei tuo nokan ajoittaiminen vaikuta kuin vääntökäyrän muotoon, eli vähän voi säätää alavääntöä pois ja ylös lisää tai päin vastoin.

Lähetetty: 17 Elo 2007, 02:16
Kirjoittaja Antti66HT
Juu Straight-up, eli 0:n. kannattaa vaan astelevyn kans kattoo että on kans 0:ssa.

Lähetetty: 20 Elo 2007, 15:51
Kirjoittaja PeteP
Testiajo ajettu, kyllä hyvin vääntää uuella nokalla, kulukee kevyesti ,nyt on ongelma? se että kun ei ole lukkoa niin tahtoo ain lähdössä sutia, ihmettelen jossain kun on joskus puhuttu ettei 4V kone väännä alhaalla, kakkendaalia sanon mä :)

Lähetetty: 21 Elo 2007, 02:40
Kirjoittaja Fastback
melkoisen vääntökepin olet ottanut, tuolla ei taida cleveland korkealle kiljua.

Lähetetty: 21 Elo 2007, 15:31
Kirjoittaja PeteP
Niinpä tietenki, nokkavalinnassa on käytetty järkeä, vai miten itse olisit valinnut?? ja tätä suositteli kaveri joka tietää mitä tehdään :o autolla on tarkoitus ajaa, eikä repiä kaasu pohjassa ku mielenköyhä. Moottorin pitää olla sellainen että se toimii alhaallakin, turha vakiokoneeseen rajumpaa laittaa, sitäpaetsi tää keppi riittää + 350 heppaan asti, eli talvella isketää painetta pyttyyn, + muut muutokset niin varmaan pauhaa sen mitä tarvii, ja vähän päälle.

Lähetetty: 21 Elo 2007, 18:06
Kirjoittaja 65HT
PeteP kirjoitti:Niinpä tietenki, nokkavalinnassa on käytetty järkeä.
:D