DP & automaattilaatikko

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

DP & automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Stalli 2400 rpm, perävälkkä 3.4. Onko jotain ongelmia saada tuplapumppua mekaanisilla toisioilla toimimaan moisen yhdistelmän kanssa?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Ei kellään moista yhdistelmää... Kaikkiko ajelee manuaalilla?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

65HT kirjoitti:Ei kellään moista yhdistelmää... Kaikkiko ajelee manuaalilla?
Taikka vakuumilla tomaatin kanssa.

Mikä nokka? Mikä tuplapumppu? Jos katsot perusvakuumeja (1850 ja 3310) vs perusmekaanisia (4776-4781) toisioita, niin huomaat, että Holley vakuumit ovat 600 ja 750 cfm, eli aika lailla yleismallin kaasareita ovat ja menevät laajaan skaalaan kombinaatioita ja silti toimivat hyvin. Mekaanisia on taas 50 cfm:n välein ja paras olisi, että se mekaanisen toision avautuminen olisi heti alueella, jotta sen säätäminen olisi helpompaa eikä muilla säädöillä joutuisi paikkailemaan väärää toision avautumista.

Varmasti saat haettua tuplapumpunkin kohdalleen, kun cfm-lähtökohta on oikea, mutta moni ratkaisee tuon säätämishässäkän laittamalla vakuumitoision, jolloin toisio avautuu silloin kun kone sitä kaipaa ja voihan siinäkin toisiojousella säätää sitä avautumista suhteessa alipaineeseen. Lisäksi kun katsoo sinun aiempia viestejä ja niissä olleita säätämisen tarpeita ja hankaluuksia, niin melkein suosittelen suosiolla uutta vakuumikaasaria, joka tod.näk. toimii suoraan out-of-box.

Esim.

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

jossa valmiina Fordin kick-down.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Arto65FB kirjoitti:Mikä nokka? Mikä tuplapumppu?
Nokka Comp HR (tulossa):
218/224
0.513/0.513
LS 110

Kaasari: 600 cfm DP Holley/BG (tulossa, ellei jää vakuumiksi - kokemuksia kaivataan)
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
M.K.
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 03 Elo 2005, 22:26

Viesti Kirjoittaja M.K. »

Mulla on tos käyttöautossa 650 DP nyt kiinni, ja on kyllä paljon hauskempi ku edellinen 600 vac. Tekniikkana mieto 351w+C4 ja aivan liian harva 3.08 perä. Turbiini on vieläkin vakio, mut joskus vaihan n. 2400 stalliseen.
Etupäässä hain lisää kaasuunvastaavuutta tolla deepeellä, ja kyllähän se sitä toikin. Hieman vaan haittaa tuo 1850 kg omapaino ja harva perävälitys...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

65HT kirjoitti:
Arto65FB kirjoitti:Mikä nokka? Mikä tuplapumppu?
Nokka Comp HR (tulossa):
218/224
0.513/0.513
LS 110

Kaasari: 600 cfm DP Holley/BG (tulossa, ellei jää vakuumiksi - kokemuksia kaivataan)
Ei tule ongelmia DB:n kanssa.
Hyvin toimi Street Boss moottorin päällä 600 cfm DB, vaikka kone oli hieman härski. C4 automaatti, + 2800 stallspeed turbiini, + 3.00:1 perä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin