Sivu 1/1

Mika kytkin?

Lähetetty: 13 Elo 2007, 05:20
Kirjoittaja veekoo
Ehdotuksia on tullut king cobraa, uudet kitkapalikat, racinki, ...
Tarkotus olis, ettei auto muutu punttisaliksi (tai sit kaasupoljin tarttee epaherkistaa tasapainoisen treenin aikaansaamiseksi) ja kytkin kuitenkin pitaa.

Lähetetty: 13 Elo 2007, 09:19
Kirjoittaja IronHorse
Antakaapa samantien suosituksia "normaali" käyttöön tarkoitetun 289:n perään tulevasta levy-paineasetelma-painelaakeri setistä. Alkoi nimittäin ääntelemään kovemmilla kiekoilla vaihdettaessa painelaakeri siihen malliin tuolla viikonlopun reissulla että viimeistään talven aikana on varmaan vaihdettava uudet kamat pömpeliin.

tese

Lähetetty: 13 Elo 2007, 19:06
Kirjoittaja Aku_81
King cobra tai centerforcen dual friction, ite oon ollu centerforceen tyytyväinen, suorastaan omituisen kevyt käyttää, kevyempi kuin entinen vakio kytkin :shock:

Lähetetty: 13 Elo 2007, 20:37
Kirjoittaja Esaleeni 27
Täältä ääni centerforcelle.

Tuttu kaveri tuskaili chevyn kytkimen kanssa,vähän normaalia vierämpi moottori,ei mikään kestä ja centrforce jo 4.ttä vuotta menossa !!!

Ja on itsellä isolohkon perässä kans hienosti toiminut.

Lähetetty: 13 Elo 2007, 21:40
Kirjoittaja JXA-26
En tiijjä ajanko jotenkin erilailla kuin muut, mutta hommasin -67.aan -98 muistaakseni LUK-merkkisen paketin Niemensivulta, eikä siinä ole pito onkelmia esiintyny -05 vuoteen mennessä...

Lähetetty: 13 Elo 2007, 22:46
Kirjoittaja Vee8
JXA-26 kirjoitti:En tiijjä ajanko jotenkin erilailla kuin muut, mutta hommasin -67.aan -98 muistaakseni LUK-merkkisen paketin Niemensivulta, eikä siinä ole pito onkelmia esiintyny -05 vuoteen mennessä...
Sullon se luisto sielä vähän taaempana autoa.. Ans kattoo miten käy kun tulee leveemmät kummit niin voi LUK antautua :?:

Lähetetty: 14 Elo 2007, 08:30
Kirjoittaja MouTine
Mikä setti olis kaikista kevein kintulle?

Lähetetty: 14 Elo 2007, 09:30
Kirjoittaja Mexico65
Ompa väkeviä koneita kun oikein ralli kytkimiä tarvitaan. Aikoinaan omassa kesyssä FB:ssä riitti hyvin Fordin vakio kytkin. Mutta tuo minun kone taisi olla hieman kesy kun en kytkintä sillä saanut rikki enkä luistamaan vaikka kuinka rääkkäsi radalla. Vai oliko kytkimen keston salaisuus, että vältin aina letkassa ajoa ja kaupungilla pyörittämistä.

Toisin sanoen vakio kytkin riittää hyvin aina 415 hv saakka.

Lähetetty: 14 Elo 2007, 18:17
Kirjoittaja veekoo
Mexico65 kirjoitti:Ompa väkeviä koneita kun oikein ralli kytkimiä tarvitaan. Aikoinaan omassa kesyssä FB:ssä riitti hyvin Fordin vakio kytkin. Mutta tuo minun kone taisi olla hieman kesy kun en kytkintä sillä saanut rikki enkä luistamaan vaikka kuinka rääkkäsi radalla. Vai oliko kytkimen keston salaisuus, että vältin aina letkassa ajoa ja kaupungilla pyörittämistä.

Toisin sanoen vakio kytkin riittää hyvin aina 415 hv saakka.
Mitka renkaat..? NASCAR mukaiset 225? Leveammilla nakeilla luisto voi siirtya toisaalle.. :wink:

Lähetetty: 14 Elo 2007, 20:37
Kirjoittaja Mexico65
veekoo kirjoitti: Mitka renkaat..? NASCAR mukaiset 225? Leveammilla nakeilla luisto voi siirtya toisaalle.. :wink:
Jep 225 katu nakit. Mutta rata-ajossa kun juuri pyritään välttämään turhaa kytkimen ja renkaiden luis-tattamista niin sulaketta ei oikein muualla ole kuin ratin ja penkin välissä. Eikä tuossa rata-ajossa käy-tetä yleensä muita vaihteita kuin 3-4-3-4 eikä noilla vaihteilla auto yleensä kauhean paljon sudi.

Mutta jos liikkeelle lähdössä tai kun alkaa sudittamaan luistattaa kytkintä niin se saattaa kovin helposti jäädä myös luistamaan ja näin pilata hyvänkin kytkimen. Eli kun lähdette sudittamaan niin riittävästi kierroksia ja kytkin nopeasti luistattamatta ylös samoin nopeassa liikkeelle lähdössä.