Sivu 1/3

2007 Mustang GT/CS Supercharged

Lähetetty: 29 Heinä 2007, 23:10
Kirjoittaja mvon919
Muutamia kuvia mun ikuisuusprojetista. Ensiviikolla pitää ostaa uusia renkaita.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

MAC Autosportin Dynossa (Parker, CO) tuli mukavia numeroita JDM tunella...

GT500:t kyykkyyn.

br, M

Lähetetty: 30 Heinä 2007, 14:19
Kirjoittaja Juselius
Hieno :peukku: :love:

Lähetetty: 30 Heinä 2007, 18:58
Kirjoittaja PeteP
Kelpaisi kurvata vaikka paikalliseen Saleen :o Häijy peli 8)

Lähetetty: 30 Heinä 2007, 19:19
Kirjoittaja mvon919
Tänksit propseista.

Ongelmana ahtimen kanssa on se, että vakio konepelti ei ole suunniteltu lämmön poistamiseen millään tavalla. Ja kaikenlisäksi tilasin auton vielä kaikilla mausteilla, joten mukaan tuli myös feikki-skuuppi... otin sahan käteen ja tein helvetinmoisen reiän peltiin skuupin alle ja suolistin skuupin ohjaamaan ilmaa pellin alle. Coloradon kesä on kuiva ja kuuma... täällä on ollut toista kuukautta käytännössä yli 90F lämpöä, joskus lähes 110F.

Hulluinta on, että reiänteon jälkeen vaihdelaatikon lämmöt on laskenut noin 30F samalla kun ilma on lämmennyt.. ennen kovemmassa ajossa nurkissa sain helposti lämmöt yli 210F ja nyt harvoin nousee yli 180F:n...
Konepelti on alumiinia joten ruostumisestakaan ei tarvi välittää.

Muutama kuva sahauksesta:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Lähetetty: 01 Elo 2007, 00:06
Kirjoittaja Eve
:heart:

Lähetetty: 11 Elo 2007, 21:28
Kirjoittaja FINGT
Kelpaa tykittaa :)
jaa etta rupee takarenkaita kulumaan :D

Mina puolestaan tein vahan pienempaa modausta, asensin Steedan CAI:n ja Brenspeedin tunauksen. On muuten ku eri auto nyt, tehoa lisaa, vastaa kaasuun hyvin ja automaatti on jamympi, 600 taalaa hyvin kaytetty perus GT:hen.

Lähetetty: 11 Elo 2007, 21:46
Kirjoittaja 302TT
Nam :D

Mutta tippuiskohan lämmöt lisää, jos tuon skoopin kääntäisi toisin päin, eli poistaisi ilmaa pellin alta, eikä painaisi lisää. Etusäleikön kautta kuitenkin painaa vaikka huru mycket ilmaa konehuoneeseen.

Lähetetty: 11 Elo 2007, 23:53
Kirjoittaja ROKI
Olishan tuohon mahtunt 3 kertaa suurempi aukko tuon kuupan alle , miksi tuollainen kottaraispöntön reikä. Sais paljon reilummin jäähdyttävää ilmaa konehuoneseen isosta aukosta. Kannattais ehkä funtsia ensin kunes rupee sahaileman, tietenkin jokainen tekee omallensa mitä itse haluaa.

Lähetetty: 12 Elo 2007, 08:43
Kirjoittaja 65HT
ROKI kirjoitti:Olishan tuohon mahtunt 3 kertaa suurempi aukko tuon kuupan alle , miksi tuollainen kottaraispöntön reikä. Sais paljon reilummin jäähdyttävää ilmaa konehuoneseen isosta aukosta. Kannattais ehkä funtsia ensin kunes rupee sahaileman, tietenkin jokainen tekee omallensa mitä itse haluaa.
Häh? Eikös tohon ole tehty juuri scuupin kokoinen reikä? :roll: Kottararaispöntön reiät "aloitusreikiä".

Lähetetty: 12 Elo 2007, 10:16
Kirjoittaja Vee8
Eipä sitä ilmaa taitas mennä yhtään sen enempää, rajottava tekijä on ennemmin tuon skoopin korkeus/levys eli aukko. Kyllä se ilma tuosta 'pellin' rööristä paineella läpi menee. :roll:

Lähetetty: 12 Elo 2007, 16:39
Kirjoittaja munmummu69
Musta toi on aika hyvin funtsittu ennenkuin on sahailtu, kolme kertaa isomman reiän tekijä olis joutunut tilaaman Suomesta sarvis-pulkan. :lippusuomi:

Lähetetty: 12 Elo 2007, 17:12
Kirjoittaja Fastback
Tuossa on mun mielestä asiaa, että heti porataan reikä uuden auton konepeittoon!!!! Asiaa. 302TT:n sanoin tuota tuulettamista pitäisi vieläkin miettiä lisää. Etusäleiköstä tulee ilmaa sisään ja ilma ahtautuu konehuoneeseen. Kuvien scooppi johtaa kyllä kylmää ulkoilmaa sisään ja jäähtymisilmiö tapahtui ja hyvä niin. Paras olisi että konehuone saisi kylmää ilmaa ja sisäänahtaunut ilma saataisiin poistettu sieltä. Superbirdeissä ja Daytonoissa oli jopa etulokasuojien tuulilasin puolella tuuletus räppänät jotta patoutunut ilma poistui alta. Tuohon kun tekisi vaikka pari riviä louverseja tuonne perään konepeiton perään tai sitten cowl induction konepeitto tai teardrop scooppi jota käytettiin konetilaan ahtautuneen kuuman ilman poistamiseen mm. aikansa drag race kahinoissa.

Lähetetty: 12 Elo 2007, 18:56
Kirjoittaja Paha-Heikki
taikka sitten nostaa vaan vanhaan tyyliin konepellin takareunaa n.1cm. sillä pysyy konehuoneen lämpötila ajossa jo täysin samassa lämpötilassa kuin ulkoilma on. liikenneveloissa saattaa nousta helteellä n.10celsiusta korkeammaksi.

Ainakin hyvä ja halpa keino jos ei halua sahailla mitään.

Lähetetty: 12 Elo 2007, 21:25
Kirjoittaja IronHorse
Mun mielestä asiallisesti / siististi tehty homma johon omistaja on tyytyväinen ja ilmeisesti vielä toimivakin niin mikäpäs siinä. Konstit on monet sano kissa ku akalla pöytää pyyhki...

Lähetetty: 16 Elo 2007, 22:24
Kirjoittaja mvon919
Olis ton reiän voinut tehdä isommaksikin, mutta tuntuu toi toimivan nytkin... pitää funtsia jos sitä vähän vielä isontais :)

Asentelin tossa viimeviikolla vähän alustaan osia... CHE Performancen Rear Axle Brace + LPW 8.8" Rear Girdle Cover... nyt voi huolettomammin polkea varttimailia ja ajaa sladissa kun taka-akseli pysyy suorassa... niin ja LPW kansi helpottaa peräöljyn vaihtoa huomattavasti... ja tukeehan sekin koko perää.. niin, ja heitin Steedan camber platet mäkeen ja asensin Fordin uudet "revised" Front Strut Mountit. Paljon mukavampi ajella nyt kun keula on hiljainen. Alustassa on vielä vähän tekemistä... taakse CHE Anti-Squats + CHE LCAs + UCA ja eteen A-Arm Brace + engine torque limiters.

tilasin läjäpäin huolto-osia suomeen vietäväksi; suodattimia (öljy, vaihteisto, bensa), varalle hihnankiristimen ja muutaman hihnan (ahdin kun saattaa rikkoa hihnan tai vääntää kiristimen)... niin ja tilasin Shelby GT500-spec tuulilasinpyyhkimet... nehän on sitä uutta tyyppiä. Nyt on jotain Shelbyä munkin vessassa... toivottavasti EI TEE HITAAMMAKSI!
Ja pienempää ahtimen pyörääkin on suunniteltu... pitää varmaan ostaa suomeen iltapuhteiksi teräksinen kampi, kanget ja männät...

Pitää alkaa hoitamaan rahti suomeen ja talli pk-seudulta.