Sivu 1/2
Muncie Fordiin?
Lähetetty: 23 Syys 2004, 14:24
Kirjoittaja Ahti
Tuli tuossa sellanen hullu(?) ajatus tallilla romuja pyöritellessä:
jos laittais tollasen M20 Muncien Falconiin. Siinä on nyt letukan kytkinkoppa kiinni, saakohan näihin Ford koppia?
Ois aika makee tollanen hiukka ylävireinen pikkumoottori kovalla askilla?
Tietysti joku 5-speed olisi paremempi ainakin maantieajossa mutta maksaa xxxx€ ja toi Muncie on mulla jo olemassa ja on ehjä.
Nyt on meinaan sellanen tilanne ton C4 kanssa että minusta se vaihtaa vähän miten huvittaa ja toisaalta pitäisi ostaa parempi turbiini (stall 2800-3000) että sais ton vessan irtoomaan viivalta. Sit kun on joku 3000 turbiini niin öljyt kiehuu cruisatessa, vai mitä?
Lähetetty: 23 Syys 2004, 14:37
Kirjoittaja Arto65FB
Jos kytkinakseli on pidempi kuin Fordissa, voisi kuvitella, että Fordin kopalla ja spacerilla onnistuisi. Jotenkin kuvittelisi, että jos se helppoa olisi, niin enemmän niitä olisi näkynyt.
Lähetetty: 23 Syys 2004, 14:41
Kirjoittaja Ahti
Arto65FB kirjoitti:Jos kytkinakseli on pidempi kuin Fordissa, voisi kuvitella, että Fordin kopalla ja spacerilla onnistuisi. Jotenkin kuvittelisi, että jos se helppoa olisi, niin enemmän niitä olisi näkynyt.
No yksi tekijä voi olla että ei noita Muncien askejakaan ihan joka oksalla ole..tai sitten keskiverto Ford harrastaja on sen verran merkkifanaatikko

Lähetetty: 23 Syys 2004, 14:48
Kirjoittaja Vieras
Monta kertaa sitä ottaa sen toploaderin tai b&w:n koska tietää niiden passaavan. Eihän tuo tyhmä idea ole, jos on kerran vaihteisto valmiina, kannattanee katsastaa mm. lakewood, mcleod yms. valmistajat löytyiskö valmista koppaa muncie -> ford konversioon. Lakewoodilla muistan olevan ainakin chevy -> ford koppa, mutta mahtanee olla chevyn kone ford laatikolle tms. Mcleodilta saa ainakin ns. modular kytkinkoppia, joka sopii usean eri moottorin kaavelille.
Lähetetty: 23 Syys 2004, 14:49
Kirjoittaja Fastback
Tuo lipsahti multa.
Lähetetty: 23 Syys 2004, 15:15
Kirjoittaja Ahti
No onkos kokemuksia korkeen stallin omaavalla turbiinilla varustetun auton käyttökelpoisuudesta katuajossa? Varmaan ainakin lauhduttajan vaatii? Omissa ritsoissa on ollut vaan vakio tai lähes vakio turbiineita, ei ole niin omakohtaisia kokemuksia että kuinka "hirveä" siitä tulee jollain "kiihdytysturbiinilla"
Onhan tuossa manuaalinkin laitossa tosiaan omat hommansa: kardaania joutunee pilkkomaan, palkki/kumityynyt, koppa/sovite, kytkinpaketti, kytkinpoljin, kytkimen käyttö (hydr/mek.)...
Lähetetty: 28 Syys 2004, 07:45
Kirjoittaja Mussemaan
Ahti kirjoitti:No onkos kokemuksia korkeen stallin omaavalla turbiinilla varustetun auton käyttökelpoisuudesta katuajossa? Varmaan ainakin lauhduttajan vaatii? Omissa ritsoissa on ollut vaan vakio tai lähes vakio turbiineita, ei ole niin omakohtaisia kokemuksia että kuinka "hirveä" siitä tulee jollain "kiihdytysturbiinilla"
No mustangi on kuitenkin niin kevyt että auto rullaa/lähtee liikkeelle kivasti alhaalta luistavallakin turbiinillä. No problems.
Tietenkin kannattaa hyvä lauhdutin asentaa joka tapauksessa.
Tai näin kerran väitti tyyppi jolla oli jokin hurjahko turbiini kevyessä katujenkissä
muncie fordiin?
Lähetetty: 28 Syys 2004, 13:29
Kirjoittaja surmanajaja
ei kannata vakavissaan harkita muncien laittoa fordiin..gm puolellahan on toki laitettu toploadereita chevyjen perään kun munciet nyt ei kestä vakiokonettakaan.. joku 2400-2800 väliltä oleva turbiini toimii aivan mainiosti kadulla, jos tehoa on vähemmän niin sitten se ei edes luista noin ylös..lauhdutin nyt kannattaa olla vakiolaatikossakin, mielellään termostaatilla varustettu että öljyt lämpenee käyttölämpötilaan.. yli 3500rpm turbiinia ei kannata laittaa autoon jolla oikeasti ajaa kadulla, ellei ole tosi hardcore ajaja tai muuten tosi raskasjalkainen.
Re: muncie fordiin?
Lähetetty: 28 Syys 2004, 14:02
Kirjoittaja Ahti
surmanajaja kirjoitti:kun munciet nyt ei kestä vakiokonettakaan..

ai jaa...ei kestä???olen kyllä kuullut vähän muuta, aika hyvin ne on jossain tehokkaissa veteissä kestäny. ja tämä minun yksilö oli kiinni melko tehokkassa classicissa.
Re: muncie fordiin?
Lähetetty: 28 Syys 2004, 14:58
Kirjoittaja Fastback
surmanajaja kirjoitti:yli 3500rpm turbiinia ei kannata laittaa autoon jolla oikeasti ajaa kadulla, ellei ole tosi hardcore ajaja tai muuten tosi raskasjalkainen.
Mitäääh

Kaverin auto painaa 1800 kg, sillä on 3500 turbiini ja hyvin vetää jo alhaalta. 4,10 perävälitys auttaa asiaan, autossa on myös lauhdutin. Jos autossa on aavikkovälitys esim. 2,79 ja asennetaan 3500rpm limppu niin kyllä siinä haetaan ikävyyksiä. Matkakierroksilla 2,79 välityksellä ei saavuteteta lähellekkään 3500 kierroksia lain sallimissa nopeusrajoituksissa. Tällöin turbaani luistaa jatkuvasti, moinen 3500rpm limpun kanssa voisi kyllä elää jos perävälitys yli 4:n.
PS. manuaalin kanssa ei tarvi murehtia stallin toimivuudesta, vaihdat sitten välitystä, nokkaa tms.

Lähetetty: 28 Syys 2004, 15:16
Kirjoittaja Ahti
Niin manuaali vai automaatti..? Jos pidän tuon C4:n, niin tarvii ostaa turpaani ja lauhduttaja sekä laittaa manuaaliventtiilikoneisto, koska minä en ole samaa mieltä hra Fordin kanssa Ford logiikan ylivertaisuudesta

(kakkosella lähtö, pakkovaihto 2>3 ym. älyttömyyttä).
Manuaali suuritöisempi laittaa mutta kerran kun asentaa niin siinähän se sitten on ja voi olla aika mukava pykältää (race!).
Lähetetty: 28 Syys 2004, 15:21
Kirjoittaja mave
mul on 8" turbiini stallspeedi 5100rpm putket kiinni ollessa. hyvin toimii
cruisailesssa, iso lauhdutin vaan ,eikä peräkkäisiä kiihytyksiä kaupungil
niin ei pitäis öljyjen kiuhua. cruisingit on tul ajeltua stadis + tiksis jo
monen vuoden ajan ja hyvin toiminu.
Lähetetty: 28 Syys 2004, 19:42
Kirjoittaja Fastback
mave kirjoitti:mul on 8" turbiini stallspeedi 5100rpm putket kiinni ollessa. hyvin toimii
cruisailesssa, iso lauhdutin vaan ,eikä peräkkäisiä kiihytyksiä kaupungil
niin ei pitäis öljyjen kiuhua. cruisingit on tul ajeltua stadis + tiksis jo
monen vuoden ajan ja hyvin toiminu.
Välitys on minkälainen? Auto on Maverick ilmeisesti? Kevyt autokin laatikkoa. Löysällä turbiinillakin pärjää, mutta siten pitää tietää jo mitä tekee, kuten edellä todettua, että ei peräkkäisiä kiihdytyksiä jne ainakaan ruuhkaliikenteessä..
Lähetetty: 29 Syys 2004, 14:23
Kirjoittaja mave
4.11 välitys ja maverick on kysees eli kevyt on.
Lähetetty: 29 Syys 2004, 15:13
Kirjoittaja Fastback
mave kirjoitti:4.11 välitys ja maverick on kysees eli kevyt on.
Kuulostaa hauskalta laitteelta. Onko tämä vihreä yksilö?