Muncie Fordiin?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Muncie Fordiin?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Tuli tuossa sellanen hullu(?) ajatus tallilla romuja pyöritellessä:
jos laittais tollasen M20 Muncien Falconiin. Siinä on nyt letukan kytkinkoppa kiinni, saakohan näihin Ford koppia?
Ois aika makee tollanen hiukka ylävireinen pikkumoottori kovalla askilla?
Tietysti joku 5-speed olisi paremempi ainakin maantieajossa mutta maksaa xxxx€ ja toi Muncie on mulla jo olemassa ja on ehjä.
Nyt on meinaan sellanen tilanne ton C4 kanssa että minusta se vaihtaa vähän miten huvittaa ja toisaalta pitäisi ostaa parempi turbiini (stall 2800-3000) että sais ton vessan irtoomaan viivalta. Sit kun on joku 3000 turbiini niin öljyt kiehuu cruisatessa, vai mitä?
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Jos kytkinakseli on pidempi kuin Fordissa, voisi kuvitella, että Fordin kopalla ja spacerilla onnistuisi. Jotenkin kuvittelisi, että jos se helppoa olisi, niin enemmän niitä olisi näkynyt.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Arto65FB kirjoitti:Jos kytkinakseli on pidempi kuin Fordissa, voisi kuvitella, että Fordin kopalla ja spacerilla onnistuisi. Jotenkin kuvittelisi, että jos se helppoa olisi, niin enemmän niitä olisi näkynyt.
No yksi tekijä voi olla että ei noita Muncien askejakaan ihan joka oksalla ole..tai sitten keskiverto Ford harrastaja on sen verran merkkifanaatikko :wink:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Monta kertaa sitä ottaa sen toploaderin tai b&w:n koska tietää niiden passaavan. Eihän tuo tyhmä idea ole, jos on kerran vaihteisto valmiina, kannattanee katsastaa mm. lakewood, mcleod yms. valmistajat löytyiskö valmista koppaa muncie -> ford konversioon. Lakewoodilla muistan olevan ainakin chevy -> ford koppa, mutta mahtanee olla chevyn kone ford laatikolle tms. Mcleodilta saa ainakin ns. modular kytkinkoppia, joka sopii usean eri moottorin kaavelille.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Tuo lipsahti multa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

No onkos kokemuksia korkeen stallin omaavalla turbiinilla varustetun auton käyttökelpoisuudesta katuajossa? Varmaan ainakin lauhduttajan vaatii? Omissa ritsoissa on ollut vaan vakio tai lähes vakio turbiineita, ei ole niin omakohtaisia kokemuksia että kuinka "hirveä" siitä tulee jollain "kiihdytysturbiinilla"

Onhan tuossa manuaalinkin laitossa tosiaan omat hommansa: kardaania joutunee pilkkomaan, palkki/kumityynyt, koppa/sovite, kytkinpaketti, kytkinpoljin, kytkimen käyttö (hydr/mek.)...
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Ahti kirjoitti:No onkos kokemuksia korkeen stallin omaavalla turbiinilla varustetun auton käyttökelpoisuudesta katuajossa? Varmaan ainakin lauhduttajan vaatii? Omissa ritsoissa on ollut vaan vakio tai lähes vakio turbiineita, ei ole niin omakohtaisia kokemuksia että kuinka "hirveä" siitä tulee jollain "kiihdytysturbiinilla"
No mustangi on kuitenkin niin kevyt että auto rullaa/lähtee liikkeelle kivasti alhaalta luistavallakin turbiinillä. No problems.
Tietenkin kannattaa hyvä lauhdutin asentaa joka tapauksessa.
Tai näin kerran väitti tyyppi jolla oli jokin hurjahko turbiini kevyessä katujenkissä
Kuva
surmanajaja
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 08:17
Paikkakunta: Etelä-Savo

muncie fordiin?

Viesti Kirjoittaja surmanajaja »

ei kannata vakavissaan harkita muncien laittoa fordiin..gm puolellahan on toki laitettu toploadereita chevyjen perään kun munciet nyt ei kestä vakiokonettakaan.. joku 2400-2800 väliltä oleva turbiini toimii aivan mainiosti kadulla, jos tehoa on vähemmän niin sitten se ei edes luista noin ylös..lauhdutin nyt kannattaa olla vakiolaatikossakin, mielellään termostaatilla varustettu että öljyt lämpenee käyttölämpötilaan.. yli 3500rpm turbiinia ei kannata laittaa autoon jolla oikeasti ajaa kadulla, ellei ole tosi hardcore ajaja tai muuten tosi raskasjalkainen.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: muncie fordiin?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

surmanajaja kirjoitti:kun munciet nyt ei kestä vakiokonettakaan..
:shock: ai jaa...ei kestä???olen kyllä kuullut vähän muuta, aika hyvin ne on jossain tehokkaissa veteissä kestäny. ja tämä minun yksilö oli kiinni melko tehokkassa classicissa.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: muncie fordiin?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

surmanajaja kirjoitti:yli 3500rpm turbiinia ei kannata laittaa autoon jolla oikeasti ajaa kadulla, ellei ole tosi hardcore ajaja tai muuten tosi raskasjalkainen.
Mitäääh :shock: :lol: Kaverin auto painaa 1800 kg, sillä on 3500 turbiini ja hyvin vetää jo alhaalta. 4,10 perävälitys auttaa asiaan, autossa on myös lauhdutin. Jos autossa on aavikkovälitys esim. 2,79 ja asennetaan 3500rpm limppu niin kyllä siinä haetaan ikävyyksiä. Matkakierroksilla 2,79 välityksellä ei saavuteteta lähellekkään 3500 kierroksia lain sallimissa nopeusrajoituksissa. Tällöin turbaani luistaa jatkuvasti, moinen 3500rpm limpun kanssa voisi kyllä elää jos perävälitys yli 4:n.

PS. manuaalin kanssa ei tarvi murehtia stallin toimivuudesta, vaihdat sitten välitystä, nokkaa tms. :wink:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Niin manuaali vai automaatti..? Jos pidän tuon C4:n, niin tarvii ostaa turpaani ja lauhduttaja sekä laittaa manuaaliventtiilikoneisto, koska minä en ole samaa mieltä hra Fordin kanssa Ford logiikan ylivertaisuudesta :evil: (kakkosella lähtö, pakkovaihto 2>3 ym. älyttömyyttä).
Manuaali suuritöisempi laittaa mutta kerran kun asentaa niin siinähän se sitten on ja voi olla aika mukava pykältää (race!).
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
mave
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Syys 2004, 14:59
Auto: Mustang 1993 Turbo, 1967 F100 pikkulohko, Maverick 5.0 Coyote
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mave »

mul on 8" turbiini stallspeedi 5100rpm putket kiinni ollessa. hyvin toimii
cruisailesssa, iso lauhdutin vaan ,eikä peräkkäisiä kiihytyksiä kaupungil
niin ei pitäis öljyjen kiuhua. cruisingit on tul ajeltua stadis + tiksis jo
monen vuoden ajan ja hyvin toiminu.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

mave kirjoitti:mul on 8" turbiini stallspeedi 5100rpm putket kiinni ollessa. hyvin toimii
cruisailesssa, iso lauhdutin vaan ,eikä peräkkäisiä kiihytyksiä kaupungil
niin ei pitäis öljyjen kiuhua. cruisingit on tul ajeltua stadis + tiksis jo
monen vuoden ajan ja hyvin toiminu.
Välitys on minkälainen? Auto on Maverick ilmeisesti? Kevyt autokin laatikkoa. Löysällä turbiinillakin pärjää, mutta siten pitää tietää jo mitä tekee, kuten edellä todettua, että ei peräkkäisiä kiihdytyksiä jne ainakaan ruuhkaliikenteessä..
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
mave
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Syys 2004, 14:59
Auto: Mustang 1993 Turbo, 1967 F100 pikkulohko, Maverick 5.0 Coyote
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mave »

4.11 välitys ja maverick on kysees eli kevyt on.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

mave kirjoitti:4.11 välitys ja maverick on kysees eli kevyt on.
Kuulostaa hauskalta laitteelta. Onko tämä vihreä yksilö?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin