Sivu 1/1

Kansipahvi

Lähetetty: 31 Touko 2007, 20:54
Kirjoittaja JJM-3
On ihan pakko kysyä (=itkeä).

Viime kesänä käräytin koneesta kansipahvit. Enkä tietenkään sitä itse tajunnut. Korjautin vain syylärin ja ihmettelin kun kone kiehuu koko ajan.

Uuden syylärin tai tuulettimen ostamisen sijaan vein kuitenkin autoni korjaamolle ja kysyin olisiko kansipahviteoriassa perää. Nyt kiesi on korjaamossa ja ennakkoarvio töiden osalta on reilut 700 euroa.

Näin turistin korviin tuo kuulostaa uuden myllyn hinnalta. Minkämoinen prokkis tuo pahvien vaihto mahtaa olla? Rupeaa omakin pannu kiehumaan kun menoerät alkavat olemaan tuota luokkaa. Tuossa kun ei ole vielä mitään osien hintaa (paljonko "pahvi" nyt voi edes maksaa?).

Satana, että korpeaa!

Lähetetty: 31 Touko 2007, 21:28
Kirjoittaja Tahavo
Minäkin vähän pelkäsin, että nokan sisäänajossa paloi kansipahvi kun kone pääsi lämpenemään ainakin mittarin mukaan. Nesteet ei tosin kiehuneet syylärissä.
Tähän voisi joku asiantuntija samalla kertoa mistä yleensä huomaa, että kansipahvi on palanut.
Onhan tuo 700e aika kova hinta. Ite mietin että ammattimiehellä saattaisi mennä ehkä 4 tuntia hommassa.

Lähetetty: 31 Touko 2007, 21:43
Kirjoittaja GT-350
Ei riitä 4h mihinkään. Sanoisin että päivän homma töitä ainakin.

Koko koneen yläkerta puretaan, imusarja, pakosarjat, virranjakaja, kannet.

Sitten kannet puretaan (venttiilit/jouset jne pois), käytetään konepajalla oikaisussa ($$$), kaikki pinnat putsataan (huom aineet), tiivisteet vaihdetaan (kansitiivisteet 2x, imusarjan tiivisteet 4x, tiivisteet esim. 50EUR), vedet & öljyt & öljynsuodatin vaihdetaan. Lopuksi koko setti kasaan.

Lähetetty: 31 Touko 2007, 21:48
Kirjoittaja Tahavo
Ai niin, pitäähän kannet tietysti viedä koneistamoon oikaisuun.

Re: Kansipahvi

Lähetetty: 31 Touko 2007, 22:01
Kirjoittaja hannu
JJM-3 kirjoitti:On ihan pakko kysyä (=itkeä).

Viime kesänä käräytin koneesta kansipahvit. Enkä tietenkään sitä itse tajunnut. Korjautin vain syylärin ja ihmettelin kun kone kiehuu koko ajan.

Uuden syylärin tai tuulettimen ostamisen sijaan vein kuitenkin autoni korjaamolle ja kysyin olisiko kansipahviteoriassa perää. Nyt kiesi on korjaamossa ja ennakkoarvio töiden osalta on reilut 700 euroa.

Näin turistin korviin tuo kuulostaa uuden myllyn hinnalta. Minkämoinen prokkis tuo pahvien vaihto mahtaa olla? Rupeaa omakin pannu kiehumaan kun menoerät alkavat olemaan tuota luokkaa. Tuossa kun ei ole vielä mitään osien hintaa (paljonko "pahvi" nyt voi edes maksaa?.

Satana, että korpeaa!

Noin karkeasti 10 tunnin jobi + osat+öljyt, nesteet ym.ym.ym... päälle.

Re: Kansipahvi

Lähetetty: 01 Kesä 2007, 08:59
Kirjoittaja Mexico65
ac474 kirjoitti: Noin karkeasti 10 tunnin jobi + osat+öljyt, nesteet ym.ym.ym... päälle.
Autokorjaamot taitaa veloittaa noin 40-60€ /h.
10 tunnin työ -> 400 -600€
Osat ja ulkopuoliset työt n.200€
yht noin 600-800€

Elämä on.

Itse tehtynä noin viikon iltapuhteet, ja lisäksi muutamia ajo reissuja koneistamoon ja varaosaliikkeisiin, yleensä vielä ensimmäisellä kerralla saa väärät osat tai juuri kyseistä osaa ei tällä hetkellä ole mutta ensi viikolla tulee. Kototallissa saattaa myös yllättää jonkinlainen työkalupula.
Eli kotona tehtynä saattaa säästää tai tehdä sutta ja siten voi jo auton kuskata korjaamoon.

Lähetetty: 01 Kesä 2007, 22:06
Kirjoittaja JXA-26
Kyse kumminkin 8-mukisesta moottorista. Jaappa tuo summa 2.lla ja mieti saisiko sillä normi rivi nelkkuun mitään korjaamolta. Lämmintä kättä...?

Lähetetty: 01 Kesä 2007, 23:04
Kirjoittaja hannu
JXA-26 kirjoitti:Kyse kumminkin 8-mukisesta moottorista. Jaappa tuo summa 2.lla ja mieti saisiko sillä normi rivi nelkkuun mitään korjaamolta. Lämmintä kättä...?
Norm. rivinelkun kansiremontti koneistuksineen n.500-600 egee.

EDELLEEN, ELÄMÄ ON :twisted: