Sivu 1/1

Foxin keulan irroitus

Lähetetty: 26 Touko 2007, 11:44
Kirjoittaja Juselius
Foxin "keula" on tarkoitus irroittaa perusteellisempaa fiksausta varten. Eli pelkkä keula ei lokasuojia. Voisiko joku laittaa listaa, että missä järjestyksessä mitäkin kannattaa irroittaa ja löytyykö tuohon hommaan joltakin hyviä käytännön vinkkejä työn helpoittamiseksi.
Tietääkö joku kertoa paljonko tuolla keulapalalla on muuten painoa? Saako sen irti yksin vai tarviiko ehdottomasti kaveria avuksi?

Lähetetty: 26 Touko 2007, 11:50
Kirjoittaja GT-350
No siellä on kiinnikkeitä tietysti erinäinen määrä, etköhän suurimman osan löydäkin sieltä. Hankalimmat ovat siellä nokkapalan ja lokareiden välissä, ne pitää ruuvata lokarin puolelta varsin hankalasta paikasta. Siis nokkapalassa ruuvit ja mutterit lokarin "sisällä".

Itse pala ei paina "juuri mitään", ei kovinkaan montaa kiloa. Sehän on sellaista kevyttä uretaania tms.

Lähetetty: 26 Touko 2007, 23:09
Kirjoittaja Juselius
Kiitos ja kumarrus nopeasta vastauksesta.
Käytännön vinkit on parhaita. Katsoin ohjeita korjausoppaasta ja ohje siellä on suurinpiirtein "irroita keulapala ja laita samassa järjestyksessä takaisin". Onko siellä lokasuojan puolella joku tietty aukko vai pitääkö yrittää ueampaa reittiä?

Lähetetty: 26 Touko 2007, 23:13
Kirjoittaja Aku_81
Ei kait mitään ihmeempää aukkoa ole, yrittää vaan raosta sorkkia ja saada käsen tarpeeksi ylös, ylimmät lokasuojan yläreunassa...

Lähetetty: 27 Touko 2007, 08:59
Kirjoittaja raunoh
Tuli 79-Cobran maalausta/keulapalan vaihtoa varten keulapalan irrotuksesta jotakin tuntumaa. Ylettää ihan hyvin purkaa keulapalan irti kun ottaa ensin pois sisälokarit, ei ole kiinni kovin monella ruuvilla/klipsillä. Parikymmentä mutteria kaikkinensa, helpointa ottaa hylsyllä (osa pitkällä jatkovarrella) ja räikällä, jälkikäteen sanoen ei kovin iso juttu.

Lähetetty: 14 Kesä 2007, 10:36
Kirjoittaja Juselius
Keula irroitettu. Näyttää siltä, että etupuskurilla on joskus "nojattu" johonkin, eli jonkinlaista korjausjälkeä näkyy. Puskurin tukiraudat näytti kuitenkin ihan koskemattomilta, joten tuskin on isompi törmäys ollut. Keulaa on selvästi asian tiimoilta käytetty irti. Molemmista reunoista löytyi viittä erilaista ja erikokoista mutteria ja kiinnityksiä oli lisäilty hyvinkin luovasti. :roll:
En ottanut sisälokareita irti. Ihan ylimpiinkin kiinnityksiin ylsi hyvin alakautta. seuraavaksi alkaa puskurin armoton hionta. ja Cobra- maskin hankinta.