Foxin keulan irroitus
Foxin keulan irroitus
Foxin "keula" on tarkoitus irroittaa perusteellisempaa fiksausta varten. Eli pelkkä keula ei lokasuojia. Voisiko joku laittaa listaa, että missä järjestyksessä mitäkin kannattaa irroittaa ja löytyykö tuohon hommaan joltakin hyviä käytännön vinkkejä työn helpoittamiseksi.
Tietääkö joku kertoa paljonko tuolla keulapalalla on muuten painoa? Saako sen irti yksin vai tarviiko ehdottomasti kaveria avuksi?
Tietääkö joku kertoa paljonko tuolla keulapalalla on muuten painoa? Saako sen irti yksin vai tarviiko ehdottomasti kaveria avuksi?
ei se tähän jää..
--1988 GT--
--1988 GT--
No siellä on kiinnikkeitä tietysti erinäinen määrä, etköhän suurimman osan löydäkin sieltä. Hankalimmat ovat siellä nokkapalan ja lokareiden välissä, ne pitää ruuvata lokarin puolelta varsin hankalasta paikasta. Siis nokkapalassa ruuvit ja mutterit lokarin "sisällä".
Itse pala ei paina "juuri mitään", ei kovinkaan montaa kiloa. Sehän on sellaista kevyttä uretaania tms.
Itse pala ei paina "juuri mitään", ei kovinkaan montaa kiloa. Sehän on sellaista kevyttä uretaania tms.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Kiitos ja kumarrus nopeasta vastauksesta.
Käytännön vinkit on parhaita. Katsoin ohjeita korjausoppaasta ja ohje siellä on suurinpiirtein "irroita keulapala ja laita samassa järjestyksessä takaisin". Onko siellä lokasuojan puolella joku tietty aukko vai pitääkö yrittää ueampaa reittiä?
Käytännön vinkit on parhaita. Katsoin ohjeita korjausoppaasta ja ohje siellä on suurinpiirtein "irroita keulapala ja laita samassa järjestyksessä takaisin". Onko siellä lokasuojan puolella joku tietty aukko vai pitääkö yrittää ueampaa reittiä?
ei se tähän jää..
--1988 GT--
--1988 GT--
-
- Addikti
- Viestit: 401
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
Tuli 79-Cobran maalausta/keulapalan vaihtoa varten keulapalan irrotuksesta jotakin tuntumaa. Ylettää ihan hyvin purkaa keulapalan irti kun ottaa ensin pois sisälokarit, ei ole kiinni kovin monella ruuvilla/klipsillä. Parikymmentä mutteria kaikkinensa, helpointa ottaa hylsyllä (osa pitkällä jatkovarrella) ja räikällä, jälkikäteen sanoen ei kovin iso juttu.
Keula irroitettu. Näyttää siltä, että etupuskurilla on joskus "nojattu" johonkin, eli jonkinlaista korjausjälkeä näkyy. Puskurin tukiraudat näytti kuitenkin ihan koskemattomilta, joten tuskin on isompi törmäys ollut. Keulaa on selvästi asian tiimoilta käytetty irti. Molemmista reunoista löytyi viittä erilaista ja erikokoista mutteria ja kiinnityksiä oli lisäilty hyvinkin luovasti.
En ottanut sisälokareita irti. Ihan ylimpiinkin kiinnityksiin ylsi hyvin alakautta. seuraavaksi alkaa puskurin armoton hionta. ja Cobra- maskin hankinta.

En ottanut sisälokareita irti. Ihan ylimpiinkin kiinnityksiin ylsi hyvin alakautta. seuraavaksi alkaa puskurin armoton hionta. ja Cobra- maskin hankinta.
ei se tähän jää..
--1988 GT--
--1988 GT--