Tuli tos purettu kone pois keulalta Ja oli hyvä aika ottaa sil oli kaikki rungot ja veivien laakerit kuparilla vai mitä se nyt onkaan, oli tainnu amerikan poikian öljyjen vaihtoväli olla pikkusen pitkä!
Ja nokkaankin oli ruostunut ympäriinsä semmosia pikkusia monttuja, on tainnu auto ollu pikkusen aikaa käyttämättömänä.
Otin koneen turbiinin kans irti! Ja vasta sitten tuli mieleen kun turbiinista tuli öljyä ulos et mites ne saa takas?
Eli meneekö sinne turbiiniin uutta öljyä loodan kautta kun laittaa uudet öljyt lootaan vai?
Ja sitten toinen juttu et kun laitan koneen takas kiinni niin laitanko ensin turbiinin lootaan ja sitten vasta kone kiinni?
En ole ollu ikään tekemisis näitten automaatti lootien kans niin pitää vähän kysellä kaikkee et hajota mitään kallista!
AODE loota+turbiini?
jos loota ja turbaani on irroitettu toisistaan
niin samalla tarkastat onko turbiini akselin tiiviste kunnossa vai onko vuotanut ?silloin hyvä vaihtaa tiiviste samalla niin ei tartte jälkikäteen
kiroilla jos alkaa vuotaa kuluneisuttaan.
turbiini ja laatikko kootaan yhdessä moottoriin eli varmista
pyörittämällä turbiina jotta se on pohjassa. "kloksahtaa" ennen pohjaa pari kolme kertaa . Helpoittaa motin ja lootan yhteen kasausta ja et riko
lootan öljypumppua /motin vetolevyä . jos loota öljyt haisee palaneelle "kahville"
ota lootan öljypohja pois ja vaihda suodatin ja öljyt.
laatikko öljy lisätään laatikon turbiinikoteloon kiinnitetystä putkesta
sisään. älä laita täyttä määrää kerralla n.5ltr ensin. sitten konekäymään
ja vaihteet läpi sitten lisäät loput tarvittava määrä samassa putkessa olevasta mittatikusta tarkastamalla
niin samalla tarkastat onko turbiini akselin tiiviste kunnossa vai onko vuotanut ?silloin hyvä vaihtaa tiiviste samalla niin ei tartte jälkikäteen
kiroilla jos alkaa vuotaa kuluneisuttaan.
turbiini ja laatikko kootaan yhdessä moottoriin eli varmista
pyörittämällä turbiina jotta se on pohjassa. "kloksahtaa" ennen pohjaa pari kolme kertaa . Helpoittaa motin ja lootan yhteen kasausta ja et riko
lootan öljypumppua /motin vetolevyä . jos loota öljyt haisee palaneelle "kahville"
ota lootan öljypohja pois ja vaihda suodatin ja öljyt.
laatikko öljy lisätään laatikon turbiinikoteloon kiinnitetystä putkesta
sisään. älä laita täyttä määrää kerralla n.5ltr ensin. sitten konekäymään
ja vaihteet läpi sitten lisäät loput tarvittava määrä samassa putkessa olevasta mittatikusta tarkastamalla