Suomiauton turvikset

Sisustaan liittyvät detaljit löydät täältä
Hevostyttö
Hiljaisempi
Auto: -66 Ford Galaxie 500
Muistoissa Mustang -65 ht

Suomiauton turvikset

Viesti Kirjoittaja Hevostyttö »

Alkoipa tässä askarruttaa, onko 64½-66 suomiautoihin asennettu maahantuojan toimesta kolmipisteturvavyöt Suomeen tuotaessa 60-luvulla?

Omassa (suomi-)autossa on molemmilla puolilla reiät kolmipistevöille ja vanhan näköinen vyö kiinni apukuskin puolella. Itse vyö on mustaa kangasta, eikä siinä ole tekstejä, logoja tai takaisinkelausmökkylää. Vastakappale on pitkän muovivarren päässä ja siinä on Fordin ovaali. Löytyykö muista suomiautoista vastaavia vöitä, vai onkohan tuo vain jokin 70-luvulla Unionilla myynnissä ollut halpisvyö? :)

Taka-ajatuksena mulla on tässä se, että kannattaako tuollaista vanhanmallista vyötä alkaa metsästää kuskin puolelle, jossa tällä hetkellä ei ole vyötä, vai pitäisikö hommata suosiolla kokonaan uudet vyöt.
veekoo
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Hommaa uusi vyo jostain mustiosaliikkeesta. Niilla on valmiita setteja, jotka voi pultata valmiisiin reikiin. Bonuksena niissa on ne kiristinmokkylat eli esim. pyyhkijat saa paalle myos turvavyot kiinni. Niiden vanhanmallisten kanssahan joutuu olkahenkelin irrottamaan, etta ylttaa. Jannaa hommaa esim motarilla, jos alkaa satamaan yllattaen.. :shock:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
kariboy
Mega-addikti
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Ei mulla ainakaan tuossa kuuskutosessa ollut vöitä ja tuskin koskaan ollutkaan, oli sen verran töhnää niissä kierteissä kun vyöt ruuvasin.
Uusi vyösetti vaan tilaukseen :wink:
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Vastaa Viestiin