Sivu 1/1
Jarrutehostajan venttiili
Lähetetty: 05 Helmi 2007, 20:57
Kirjoittaja Homer65
Siis se mihin alipaineletku tulee kiinni. Onko se tarpeellinen? Sehän vain estää ylipaineen pääsyn tehostimelle?? Onkos sinne mahdollista jossain olosuhteissa muodostua ylipaine. Ei muuten, mutta kun on se letkunpuoleinen liitäntä poikki. Voisko sen korvata vaan letkusovittimella vai pitääkö hankkia venttiili.
Lähetetty: 06 Helmi 2007, 02:25
Kirjoittaja veekoo
Eikos jarrutehostaja nimenomaan toimi silla alipaineella..? Vai minkalainen viritys sulla siella on..?
EDIT: Tulipa luettua silma kourassa. Siis "takaiskuventtiili" ei letku..

Lähetetty: 06 Helmi 2007, 08:34
Kirjoittaja Mexico65
Hanki uusi venttiili sopiva löytyy todennäköisesti paikallisesta autotarvikeliikkeestä.
Elä ainakaan ota pois venttiiliä tai korvaa sitä pelkällä letkulla.
Lähetetty: 06 Helmi 2007, 20:30
Kirjoittaja Homer65
OK! Hankin uuden! Eikä ole mikään viritys, ihan alun perin siinä ollut. Käyttötarkoitus ei ole selvinnyt, mutta uskon jos Mexico sanoo

.
Lähetetty: 07 Helmi 2007, 16:01
Kirjoittaja Mika M
Oisko tuon takaiskun tarkoitus sellainen, että jos auto sattuu sammumaan niin siellä riittää alipainetta vielä hetkeksi, jolloin voi vielä tehostetusti jarruttaa?
Mika
Lähetetty: 07 Helmi 2007, 16:13
Kirjoittaja Vee8
Tuo on tietysti yksi, mutta toinen syy on moottorin kaasriin ampuminen, tehostin syö alipainetta mutta ei kestä äkillistä ylipainetta.
Lähetetty: 08 Helmi 2007, 17:07
Kirjoittaja GT-350
Mulla oli FB:ssa ko. venttiili jotenkin jumissa, ilmeisesti auki. Moottorin kun kaynnisti niin tehostaja imaisi jarrut kiinni vaikka poljinta ei painettu. Oli vahan ihmettelemista kun auto liikkui tallissa kone sammutettuna mutta kone paalla ei....
Sita venttiilia on sitten kahden kokoista, isoa ja pienta. Ford vaihtoi jossain vaiheessa vissiin jo 60-luvulla isosta pieneen, ja sita riittaa sitten ties kuinka kauan ja on saman kokoinen kuin monessa muussakin automerkissa (universaali). Se isompi on mullakin, ja hankinnassa kunhan ehtii.