Sivu 1/1
T5:n purkaminen
Lähetetty: 05 Helmi 2007, 14:08
Kirjoittaja CamaroJukka
Pitää täältä "vihollisten" palstalta huudella apua, kun tuntuu olevan pääasiassa automaatteja nuo oman kerhon kalustot
Miten tuo t5 saadaan purkaantumaan. Häntä pitäis irroittaa, mutta tuo vaihteensiirtäjä askarruttaa. Lähteekö vaihteensiirtäjän kuppi irti siten että sitä pidättelevä putkisokka lyödään tuurnalla alaspäin ja kun ko. osa on kädessä niin lyödään sitten putkisokka irti asennusta varten?
Toinen askarruttava tekijä on tuo painelaakerin liukupinta. Omassa laatikossani se on kulunut niin, että siinä on alapuolella n. 1mm kynnys. Onko kyseinen osa uusittava vai riittääkö että sen hioo sileäksi. Uraahan siinä ei saisi olla että kytkin irrottaisi tasaisesti.
Re: T5:n purkaminen
Lähetetty: 05 Helmi 2007, 14:29
Kirjoittaja kno1
CamaroJukka kirjoitti:Pitää täältä "vihollisten" palstalta huudella apua, kun tuntuu olevan pääasiassa automaatteja nuo oman kerhon kalustot
Miten tuo t5 saadaan purkaantumaan. Häntä pitäis irroittaa, mutta tuo vaihteensiirtäjä askarruttaa. Lähteekö vaihteensiirtäjän kuppi irti siten että sitä pidättelevä putkisokka lyödään tuurnalla alaspäin ja kun ko. osa on kädessä niin lyödään sitten putkisokka irti asennusta varten?
Toinen askarruttava tekijä on tuo painelaakerin liukupinta. Omassa laatikossani se on kulunut niin, että siinä on alapuolella n. 1mm kynnys. Onko kyseinen osa uusittava vai riittääkö että sen hioo sileäksi. Uraahan siinä ei saisi olla että kytkin irrottaisi tasaisesti.
Alla on linkki, josta pääsee hakemaan purkutietoja. Niillä homma pitäisi onnistua. Valitse T5 laatikko ja hae PDF-tiedostoista disassembly ohjeet. Ainakin minä löysin ne. Tämä linkki vaatii tietysti hieman kielen hallintaa, mutta kyllä kuvistakin jotain selvää saa. Tuo liukupinnan kuluma vaatii ehdottomasti toimenpiteitä, muuten kytkimen toiminta saattaa "kakistella". Malja pitää joko holkittaa (sleeve) tai sitten ostaa uusi osa (uusi osa paras vaihtoehto).
http://www.ttcautomotive.com/English/pr ... tremec.asp
Re: T5:n purkaminen
Lähetetty: 05 Helmi 2007, 14:37
Kirjoittaja CamaroJukka
kno1 kirjoitti:Tuo liukupinnan kuluma vaatii ehdottomasti toimenpiteitä, muuten kytkimen toiminta saattaa "kakistella". Malja pitää joko holkittaa (sleeve) tai sitten ostaa uusi osa (uusi osa paras vaihtoehto).
Kiitti linkistä. mistähän tuon "maljan" saisi edukkaasti hankittua? Tai edes kohtuullisella hinnalla? Saa toki tarjota jos löytyy ylimääräisenä..
Re: T5:n purkaminen
Lähetetty: 05 Helmi 2007, 15:12
Kirjoittaja kno1
CamaroJukka kirjoitti:kno1 kirjoitti:Tuo liukupinnan kuluma vaatii ehdottomasti toimenpiteitä, muuten kytkimen toiminta saattaa "kakistella". Malja pitää joko holkittaa (sleeve) tai sitten ostaa uusi osa (uusi osa paras vaihtoehto).
Kiitti linkistä. mistähän tuon "maljan" saisi edukkaasti hankittua? Tai edes kohtuullisella hinnalla? Saa toki tarjota jos löytyy ylimääräisenä..
Taitaa Racers Place olla ainut järjellinen paikka, jos uutta osaa kyselee. Kaiva Makelle linkin kautta osanumero valmiiksi, niin asia etenee puhelimessa huomattavasti paremmin.
Lähetetty: 05 Helmi 2007, 22:21
Kirjoittaja ROKI
Jos et saa sitä tötteröä , niin juota mesingillä potero täyteen ja hio tasaseksi. Olen korjannut monet tötät just noin, ja tuo laatikko purkaanttu suht helposti kun hiukan sottailee , pitkälti sama periaate kuin bemarin lotjussa se on ikävä purettava ja kasattava tietenkin ensi kerralla, Eka kerta on aina eka kerta , mut työ tekijäänsä neuvoo.
Lähetetty: 08 Helmi 2007, 16:11
Kirjoittaja CamaroJukka
ROKI kirjoitti:Jos et saa sitä tötteröä , niin juota mesingillä potero täyteen ja hio tasaseksi.
Kerro lisää
Lähetetty: 08 Helmi 2007, 20:38
Kirjoittaja ROKI
CamaroJukka kirjoitti:ROKI kirjoitti:Jos et saa sitä tötteröä , niin juota mesingillä potero täyteen ja hio tasaseksi.
Kerro lisää
Lukase YV.
Re: T5:n purkaminen
Lähetetty: 09 Helmi 2007, 15:21
Kirjoittaja GTS
Taitaa Racers Place olla ainut järjellinen paikka, jos uutta osaa kyselee.
quote]
No ehka HH-Performance ei ole jarjellinen paikka

mutta se on siella mustangiin hyllytavaraa ja kaikkia Tremek ja Borg Warner manuaaliosaa kulkee kokoajan
Jos pikarissa on pykalia niin kytkin ei irrota kunnolla ja putkisokan kanssa menetellaan juuri noin.