4 x Weber

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Vehje
Aktiivi
Viestit: 96
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 20:48
Paikkakunta: Loppi-Lontoo-Läyliäinen
Viesti:

4 x Weber

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Taas on ilmeisesti univelkaa kertynyt kun pitää kaiken maailman ideoita pyöritellä päässään..

Mitäs plussia ja miinuksia tulis arvon raadille mieleen seuraavanlaisesta kokoonpanosta: vakio (tai no portatun) 5.0 HO imusatsin alaosa suuttimineen kaikkineen, sen päälle imusarja neljälle vaaka-Weberille, eli 90 asteen mutkat sivuille, kummallekin puolelle 2 kappaletta 40 DCOE. Weberit toimis pelkästään läppärunkoina, ruiskuksi megasquirt. Toi olis hyvin tehtynä aika raakan näköinen setti ja varmaankin äänet olis ihan paikallaan. Miinuksena voi tulla tilanpuute konepellin ja export bracen kanssa.

Mulle on jäänyt edellisistä projekteista pari 40 DCOE vaakaweberiä, laserilla poltettuja laippoja sun muuta ja olis kova tarve päästä niitä johonkin rytäämään.
Ride Sally Ride!
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Jummarran, miksi ostaa valmis osa, kun voi säveltää itse. Eli joudut tekemään itse sen "yläimusarjan", johon ne laipat laitat. Olisiko pöllön näköinen, jos tekisit yläimusarjan siten, että Weberit suuntautuisivat kulmassa vähän eteenpäin. Olikos tässä Foksista kyse?

Mutta kun nytkin päät kolisee yhteen, kun joku avaa konepellin, niin mitenköhän mahtaisi tuollaisen näkymän yllättäessä porukat.

Tai sitten annat ne DCOEt mulle, kun mulla on vaan IDF:t Ekkerissä.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Vehje
Aktiivi
Viestit: 96
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 20:48
Paikkakunta: Loppi-Lontoo-Läyliäinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Tässä olis Early -66 HT:sta kyse.

Periaatteessa tässä ei ole mitään väliä mitkä kaasarit ja missä asennossa ne on, joten jos joltain löytyy "tyhjiä" 40:sia pysty- tai vaakaimu-Solexeja, Dellortoja, ymym. niin kaikki kelpaa kunhan läppäakselit ei oo tolkuttoman väljät ja niitä löytyy 4 kappaletta. Tietysti valmiit läppärungotkin käy, mutta ne ovat jo sellaisissa hinnoissa että tarvii lisähappea.

Se kaasarien vinoon kääntö on helpommin sanottu kuin tehty, voi tulla aika säätämistä synkkavipujen, ilmanputsarien ym. kanssa jos ei ole kummankin puolen kaasarit linjassa.

Ja noi mun 40:set DCOE:t on sellaiset etten ainakaan itse saanut koskaan toimimaan.. Yhdistelin kahdesta parista parhaat osat niihin jotka lopulta laitoin Cortinaan kiinni, noi jäi varalle.
Ride Sally Ride!
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

hmm, miksei orgis imareita... Näyttää villiltä, mutta seokset voi olla ihan mitä tahansa vanhoilla läppärungoilla...
Vehje
Aktiivi
Viestit: 96
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 20:48
Paikkakunta: Loppi-Lontoo-Läyliäinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Juupajuu,

tästäkin hourailusta selvis sillä, että kaivo Weberit kätköistä ja kokeili sovittaa niitä vierekkäin ja rinnakkain ja vaikka miten, ei mahdu millään export bracen kanssa ja muutenkin paketista tulee todella valtava. Lisäksi kun katselin hintoja imutorville, ilmanputsareille, synkkausvivuille ymym. niin sillähän ostaa jo aika monta holleyta tai vaikka aftermarket-ruiskuimareita..
Ride Sally Ride!
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Juu... Erinäisistä lähteistä on saanut kuulla, että moderni esim. Victor jr. tyyppinen imari tarjoaa enemmän tehoa kuin 2 x 4bbl, mitäs siihen sanotte?

Ehkä 4 weberiä on eri asia?
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Juu... Erinäisistä lähteistä on saanut kuulla, että moderni esim. Victor jr. tyyppinen imari tarjoaa enemmän tehoa kuin 2 x 4bbl, mitäs siihen sanotte?
Ehkä 4 weberiä on eri asia?

Tuotapa on vaikea uskoa. Kaikki moderneja resonanssiahtamiseen perutuvia erillisillä imurunnereilla varustettuja moottoreita tekevät virittäjät ( mm. formula 1 valmistajat ) ovat siis hakoteillä???

Imurunnerin pituus perustuu ihanteellisissa olosuhteissa nokan ajoitukseen ja äänennopeuteen. Siksi uusissa urheiluautoissa on muuttuvapituuksinen imusarja. Mitä korkeammat kierrokset sitä lyhyempi torvi.

Perinteiseen imukansisysteemiin (mm Victor ) on nykyaään rakennettu niin pitkät runnerit kun pystyy. Kun tehdään kisakoneita niin runnerit pitää panna jopa pystyyn että saadaan lisää pituutta ( TUNNEL RAM ).

Moottoriguru kaverini laski että Edelbrock RPM imusarjan resonanssi on parhaimmillaan 11000 kierroksella. Se ei tarkoita että se olisi sitten normaalikäytössä huono, se nyt on vaan käytännöllinen hyvä kompromissi.

Käsityksen oikeasta imusarjan runnerin pituudesta alle 7000 rpm moottoriin saa kun tutkii 302 HO EFI voortin imusarjan pituutta. Weiand stealth ja Edelbrock ruiskuimusarja ovat runnerin pituudeltaan sitä vastaavia, tosin isompia ja muutenkin "fiksumpia".
1966 HT 347 Stroker
Vastaa Viestiin