Äänestys: autoverotuksen muuttamisesta käytön verotukseen.
Valvoja: Ville K
Äänestys: autoverotuksen muuttamisesta käytön verotukseen.
Pitäisikö autoverotusta muuttaa hankinnan verotuksesta käytön verotukseen?
Tuommosta kysytään Huomenta Suomen kyselyssä. Ei äänet johtaa toistaiseksi.
http://www.mtv3.fi/huomentasuomi/
Tuommosta kysytään Huomenta Suomen kyselyssä. Ei äänet johtaa toistaiseksi.
http://www.mtv3.fi/huomentasuomi/
Re: Äänestys: autoverotuksen muuttamisesta käytön verotuksee
Pitäisi!91GT kirjoitti:Pitäisikö autoverotusta muuttaa hankinnan verotuksesta käytön verotukseen?
Ei noin kuin ehdotetaan, vaan niin, että kaikki vero olisi polttoaineessa! Bensa maksaisi muutaman euron litralta, nafta ehkä hieman vähemmän. Alkaisi kulutus ja päästöt merkitsemään jotain. Tämä olisi myös tasapuolista kaikille. Niin autot (käyttö ja harraste) kuin prätkätkin maksaisivat osansa....
Käyttökulut toki olisivat kovat, mutta turha ajo jäisi pois ja julkisten käyttö lisääntyisi. Autokanta uudistuisi ja turvallisuus lisääntyisi. Ja ennen kaikkea, eikö olisi hienoa, jos uuden hienon ja taloudellisen auton makuun pääsisi loppuunajetun vaihturin hinnalla!
Just my humble opinion...

Suzuki DR 650 RSE -93
Totaalisen irrelevantti kysymys jo lähdössä koska käyttöä verotetaan jo nyt raskaalla kädellä mm. sikahintaisen polttoaineen, "väliaikaisen" ajoneuvoveron ja kalliiden joskaan ei kovin kattavien vakuutusten (varsinkin vanhoissa autoissa pl. museorek.) muodossa.
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
Mä olen samoilla linjoilla. Se maksaa kuka käyttää. Mutta kyllä päästöihinkin perustuva verotus olisi paikallaan, ehkä näistä muodostettu ratkaisu olisi sitten se oikea. Minun mielestä.TomiKoo kirjoitti:Ei noin kuin ehdotetaan, vaan niin, että kaikki vero olisi polttoaineessa! Bensa maksaisi muutaman euron litralta, nafta ehkä hieman vähemmän.
- Drummer
- Mega-addikti
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Jep jep, eikä earlyilla tarviis sitten ajella ollenkaan. No, älkää pojat huolehtiko, kyllä tää Suomi on sellainen pohjolan veroparatiisi, että eiköhän kaikki asiat suttaannu parhain päin. Nyt kun väliaikainen käyttömaksu on vakiintunut käytäntö, voidaan samaa systeemiä soveltaa myös ehkä veroihinkin: väliaikainen käytön verotuksen verotuskäytäntö (jos käyttö jatkuu, jatkuu verotuskin), väliaikainen päästöverotus (josta verosta ei kuunaan olisi pääsyä, vaikka vedellä ajattaisi) jne...Lauri kirjoitti:Mä olen samoilla linjoilla. Se maksaa kuka käyttää. Mutta kyllä päästöihinkin perustuva verotus olisi paikallaan, ehkä näistä muodostettu ratkaisu olisi sitten se oikea. Minun mielestä.TomiKoo kirjoitti:Ei noin kuin ehdotetaan, vaan niin, että kaikki vero olisi polttoaineessa! Bensa maksaisi muutaman euron litralta, nafta ehkä hieman vähemmän.
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
-
- Aina äänessä
- Auto: Ford Mustang HT 1967
Minä tästä sivusta vaan katselen näitä verotuskäytäntöjä.....? Mutta JOS/KUN siihen päästöihin perustuvaa eli siis enemmän kuluttavaa verotetaan kovemmin, minä ainakin marssin kauppaan ja ostan sen vielä suuremman bensa/diisselirohmun kun ne alkaa olla kumminkin sopivissa hinnoissa kun ne ei enään kellekkään kelpaa...!!! Sitte ku polttoainetta ei enää rahalla saa, on pakko siirtyä johonkin muuhun kulkuvälineeseen.
Että tätä mieltä.
Että tätä mieltä.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Kaikilla ei ole varaa ostaa edes sitä hyvää käytettyä, uusi, tai lähes uusi auto suomessa ei ole mikään ympäristöteko, todelliset saastuttajat ovat aivan muualla. maaseuduilla välimatkat pitkät, auto monelle välttämättömyys, kaupunkiautoilua sen sijaan pitäisi saada hillittyä, ihan niissä asuvien ihmisten vuoksi vaikka ... taikka niitä sähköautoja lissee 

Viimeksi muokannut PeteP, 01 Helmi 2007, 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vois helsingissäkin rakentaminen hiljentyä, ei millään rakennuttajalla olis varaa maksaa kuorma-autoilijoille saati että aika paljon työvoimasta tulee jostain muualta. Eipä kyllä olis varaa ostaa enää ruokaakaan kun kuljetuskustannukset nousis, saati kaikki muut kulut.TomiKoo kirjoitti:
Bensa maksaisi muutaman euron litralta, nafta ehkä hieman vähemmän.
Ja joukkoliikenne ei toimi suomessa, eipä yöllä pääse mihinkään edes helsingin keskustasta jos myöhästyy viimeisestä junasta/bussista.
Tästähän voi vääntää kättä vaikka kuinka pitkään, ennemmin auton käyttömaksut kuin jumalaton polttoaineen hinta, olihan joku od:llä laskeskellu tyyliin että uusi corolla ois jotain pari satkua ja iso volvo reippaat kolme satkua vuodessa ja parin vuoden päästä valtion verotulot ylittäis nykyiset

Go tell Alice....