Sivu 1/1
Syylärin mitoitus
Lähetetty: 30 Tammi 2007, 21:52
Kirjoittaja poikelin
Eli millaisia syyläreitä on käytössä riittäväksi todetty. Sekameteliprojektiin löysin kaksrivisen volvon (kyllä) syylärin jonka koko n700x450mm. Riittääkö vai pitääkö sorvata isompaa -> sovitusongelma.
Nissens-luettelossa fox-bodyiselle 5.0 autolle oli annettu jotakuinkin samankokoinen syyläri vaihtoehtona. Tosin oli siellä pystymallisiakin samaan koppaan!?!?!
Lähetetty: 30 Tammi 2007, 21:58
Kirjoittaja musse67
Oman kokemuksen perusteella voin suositella esim. Racers Placessa myynnissä olevia yleismallin alumiini syyläreitä. Hyvin on pysynyt lämmöt kurissa ja on saatavana monen kokoista ja erilaisilla letkulähdöillä. Olikohan hinta jotain 230e per kenno.
Lähetetty: 30 Tammi 2007, 22:03
Kirjoittaja poikelin
Ne mallit mitkä löysin oli vaan liian korkeita mun käyttöön. Korkeus sais olla max 450mm noin suunnilleen..
Lähetetty: 31 Tammi 2007, 00:26
Kirjoittaja ROKI
Mussen nokalle mahtuu niinkin julma syyläri kuin 19x 28 tuumaa, korkeus 19ja leveys 28. Omaan musseeni hommasin tuollasen alumiinisenä ja tupa flektillä , ei ole lämpö onglmia minun ajokissani tulevaisuudessa , vaikka ei niitä ole ollut aiemminkaan . On samankokoinen kuparikenno paikoillaan rupes vaan vuotaan niin laitan uuden , kun tulee nyt siten uusi moottorikin ehkä tehokkaampikin niin tarviin jäähdytys kapasiteetiä.
Lähetetty: 31 Tammi 2007, 04:23
Kirjoittaja Aku_81
Tuo syyläri ei tulekaan musseen vaan euroopan kaimaan

Lähetetty: 31 Tammi 2007, 06:41
Kirjoittaja JXA-26
Euroopan kaimassa on syylärille leveyttä, muttei juurikaan korkeutta. Kannattaa laittaa niin suuri kuin mahtuu ! Omassa -67.ssa oli noudettaessa volvosta otettuja jäähdytin osia, (oli tosin ollut peltoautona) Kansipahvit oli sökönä ja jatkuvia lämpö onkelmia. EVO1 = Mussen oma syyläri ja pienet tuulettajan (kevyet) siivet. Liikennevaloissa lämmöt nousee. EVO2 = Mussen oma syyläri ja oma metallinen iso ropelli. Ei enää onkelmia.
Lähetetty: 31 Tammi 2007, 09:07
Kirjoittaja poikelin
Tuon volvon ritelikön koko on 720*460 ja se on maksimimittainen minkä sinne saa. Onko jollain fox-korisessa likimainkaan tuota kokoa olevaa syyläriä? pitäis ehkä olla kolmerivinen kuitenkin.
Lähetetty: 03 Helmi 2007, 13:41
Kirjoittaja Aku_81
Foksin syyläri on n.720x470 ja miul on kolmirivinen ja omal metalliropellil ja lämmot kohillaan. Tosin aikasemmin oli vastaava yksrivinen ja ei lämmöt kovin korkeal käyny, johtunee kait scoopista ja ettei hirveesti kaupunkiliikentees pörrätty
Lähetetty: 03 Helmi 2007, 16:47
Kirjoittaja poikelin
Toihan sopis mulle ku nyrkki öögaan. Ostetaan siis moinen syyläri jos jollain ylimääräisenä.
Lähetetty: 15 Elo 2007, 15:47
Kirjoittaja 302TT
Mikäs on kokeneemmilla näppituntuma, varmaan tuollainen 2-rivinen 27,5" x 15,5" x 3" alumiininen Griffin riittää hyvin vähän piristetylle 302:lle? Isompi ei mahdu tuohon omaan prokkikseen. Tulee sähköflekti.
Lähetetty: 16 Elo 2007, 12:37
Kirjoittaja MouTine
Kuparia pojat kuparia saatana!
Lähetetty: 16 Elo 2007, 12:53
Kirjoittaja Mexico65
Jos tuntuu, ettei minkäänlaisella syylarilla saa koneen lämpöjä pidettyä kurissa niin seuraava askel on öljynlauhdutin ja laajennettu öljypohja.
Minulla on suunnilleen vakio Fodin syylarin kokoinen Moparin jäähdyttäjä, mutta lisäksi öljyn lauhdutin ja noin 8 litran öljytilavuus. Eikä ole lämpöongelmia.
Tuosta laajennetusta öljypohjasta ja lauhduttimesta on myös se hyöty, ettei öljyt pääse liiaksi kuumenemaan ja näin ollen öljyt kestää pidempään käyttökelpoisena.
Lähetetty: 16 Elo 2007, 21:48
Kirjoittaja Homer65
302TT kirjoitti:Mikäs on kokeneemmilla näppituntuma, varmaan tuollainen 2-rivinen 27,5" x 15,5" x 3" alumiininen Griffin riittää hyvin vähän piristetylle 302:lle? Isompi ei mahdu tuohon omaan prokkikseen. Tulee sähköflekti.
Mulla on tommonen AllStar
http://www.mustangclub.fi/portal/index. ... y=63&hit=1 Kyllä se mahtuu, etupellistä kaulus pois, jää vielä lähes sentti tilaa!