Syylärin mitoitus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
poikelin
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 18 Marras 2005, 07:37

Syylärin mitoitus

Viesti Kirjoittaja poikelin »

Eli millaisia syyläreitä on käytössä riittäväksi todetty. Sekameteliprojektiin löysin kaksrivisen volvon (kyllä) syylärin jonka koko n700x450mm. Riittääkö vai pitääkö sorvata isompaa -> sovitusongelma.

Nissens-luettelossa fox-bodyiselle 5.0 autolle oli annettu jotakuinkin samankokoinen syyläri vaihtoehtona. Tosin oli siellä pystymallisiakin samaan koppaan!?!?!
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Oman kokemuksen perusteella voin suositella esim. Racers Placessa myynnissä olevia yleismallin alumiini syyläreitä. Hyvin on pysynyt lämmöt kurissa ja on saatavana monen kokoista ja erilaisilla letkulähdöillä. Olikohan hinta jotain 230e per kenno.
poikelin
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 18 Marras 2005, 07:37

Viesti Kirjoittaja poikelin »

Ne mallit mitkä löysin oli vaan liian korkeita mun käyttöön. Korkeus sais olla max 450mm noin suunnilleen..
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Mussen nokalle mahtuu niinkin julma syyläri kuin 19x 28 tuumaa, korkeus 19ja leveys 28. Omaan musseeni hommasin tuollasen alumiinisenä ja tupa flektillä , ei ole lämpö onglmia minun ajokissani tulevaisuudessa , vaikka ei niitä ole ollut aiemminkaan . On samankokoinen kuparikenno paikoillaan rupes vaan vuotaan niin laitan uuden , kun tulee nyt siten uusi moottorikin ehkä tehokkaampikin niin tarviin jäähdytys kapasiteetiä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Tuo syyläri ei tulekaan musseen vaan euroopan kaimaan :wink:
Go tell Alice....
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Euroopan kaimassa on syylärille leveyttä, muttei juurikaan korkeutta. Kannattaa laittaa niin suuri kuin mahtuu ! Omassa -67.ssa oli noudettaessa volvosta otettuja jäähdytin osia, (oli tosin ollut peltoautona) Kansipahvit oli sökönä ja jatkuvia lämpö onkelmia. EVO1 = Mussen oma syyläri ja pienet tuulettajan (kevyet) siivet. Liikennevaloissa lämmöt nousee. EVO2 = Mussen oma syyläri ja oma metallinen iso ropelli. Ei enää onkelmia.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
poikelin
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 18 Marras 2005, 07:37

Viesti Kirjoittaja poikelin »

Tuon volvon ritelikön koko on 720*460 ja se on maksimimittainen minkä sinne saa. Onko jollain fox-korisessa likimainkaan tuota kokoa olevaa syyläriä? pitäis ehkä olla kolmerivinen kuitenkin.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Foksin syyläri on n.720x470 ja miul on kolmirivinen ja omal metalliropellil ja lämmot kohillaan. Tosin aikasemmin oli vastaava yksrivinen ja ei lämmöt kovin korkeal käyny, johtunee kait scoopista ja ettei hirveesti kaupunkiliikentees pörrätty
Go tell Alice....
poikelin
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 18 Marras 2005, 07:37

Viesti Kirjoittaja poikelin »

Toihan sopis mulle ku nyrkki öögaan. Ostetaan siis moinen syyläri jos jollain ylimääräisenä.
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Mikäs on kokeneemmilla näppituntuma, varmaan tuollainen 2-rivinen 27,5" x 15,5" x 3" alumiininen Griffin riittää hyvin vähän piristetylle 302:lle? Isompi ei mahdu tuohon omaan prokkikseen. Tulee sähköflekti.
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kuparia pojat kuparia saatana!
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Jos tuntuu, ettei minkäänlaisella syylarilla saa koneen lämpöjä pidettyä kurissa niin seuraava askel on öljynlauhdutin ja laajennettu öljypohja.
Minulla on suunnilleen vakio Fodin syylarin kokoinen Moparin jäähdyttäjä, mutta lisäksi öljyn lauhdutin ja noin 8 litran öljytilavuus. Eikä ole lämpöongelmia.

Tuosta laajennetusta öljypohjasta ja lauhduttimesta on myös se hyöty, ettei öljyt pääse liiaksi kuumenemaan ja näin ollen öljyt kestää pidempään käyttökelpoisena.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

302TT kirjoitti:Mikäs on kokeneemmilla näppituntuma, varmaan tuollainen 2-rivinen 27,5" x 15,5" x 3" alumiininen Griffin riittää hyvin vähän piristetylle 302:lle? Isompi ei mahdu tuohon omaan prokkikseen. Tulee sähköflekti.
Mulla on tommonen AllStarhttp://www.mustangclub.fi/portal/index. ... y=63&hit=1 Kyllä se mahtuu, etupellistä kaulus pois, jää vielä lähes sentti tilaa!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin