Sivu 1/2

HT:stä Fastback?

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 22:52
Kirjoittaja Vehje
Selitelläänpäs vähän ennenkuin joku teilaa mun aivoitukset :(

66 HT on ny grillissä kiinni ja maalia ja pakkelia on kaivettu irti oikein huolella ja ei hyvältä näytä: Auto on kolaroitu keulasta apukuskin puolelta, ei tosin pahasti mutta toinen konehuoneen poskipelti on vaihdettu ja juotettu messingillä :evil: kiinni paikalleen. Syyläripelti on kahdesta kappaleesta juotettu yhteen aika tökerösti. Perään auton on saanut kunnon mällin, kuskin puolelta on takanaamapelti rullamitalla mitattuna noin sentin sisässä, no se on helppo oikoa kun vaihdan naamapellin jokatapauksessa (sentti pakkelia). Kummatkin takakyljet on vaihdettu, apukuskin puoli on hitsattu siitä ulommasta kanttauksesta päällekkäin ja juotettu ja tinattu ja paklattu ja perkele. No takakyljetkin on helppo vaihtaa, mutta sitten huipennus: Kuskin puolen takatolppa, siis ikkunatolppa on vaihdettu, ulkopelti noin puolesta välistä alaspäin ja sisäpelti kokonaan. Ulkopelti on luonnollisesti juotettu messingillä kiinni ja hakattu tuuma sisäänpäin ja porattu täyteen ruuveja että tuuma pakkelia pysyy kiinni. Se sisäpelti on hitsailtu vanhan päälle ja ilmeisesti pillillä poltettu suuremmat rämmäleet irti. Takaikkunan ja takaluukun välinen pelti on vaihdettu noin puolesta välistä ja sen alle jäävä pelti ei ole kiinni kuin muutamasta paikasta kun ei ole oikein sopinut muuta kuin hakkaamalla. Toisin sanoen vaihtoon menee kummatkin takakyljet, kuskin puolen takatolppa, takalasin ja takaluukun välinen pelti ymym koska ne kaikki näyttää siltä kuin susilauma olis raadellu ja apina raiskannu.

Ja asiaan :wink: Onko kukaan koskaan ajatellutkaan vaihtavansa HT:hen Fastbackin kattoa? Tuleeko eteen jotain elämää suurempaa ongelmaa esim. mitoissa tai muuten? Äkkiseltään vaihtoon menisi lasien lisäksi takakyljet takaikkunatolpan kanssa, takaluukku, takaluukun ja ikkunan välinen pelti, katon pintapelti sekä tietysti kaikkien edellä mainittujen alle tulevat pellit. Saakos jostain näitä sisäpeltejä uusio-osina? Ja onko kukaan saanut ostettua jenkkiromikselta kokonaista auton kattoa?

Ja tosiaan, tuleeko tossa vastaan jotain suurempaa ongelmaa vai onko HT ja Fastback "samoja autoja" mutta vain erimallisella katolla? Mulla menee vaihtoon melkein kaikki edellämainitut pellit ja samalla saisin sen Fastbackin "jollasta mä oon aina halunnu!"

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 23:17
Kirjoittaja Dervish
Kait sulla on kuvia jo otettuna noista patenteista ?

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 23:30
Kirjoittaja Vehje
Täytyy huomenna räpsiä muutama kuva ihan noin varoittavaksi esimerkiksi.

Jatketaan vielä vähän valitusta: Kummankin puolen vesikourut on ruutattu täyteen silikonia = läpimädät, sekä etu- että takalasin listat on ollut kiinni silikonilla = ikkunan karmit mädät ja lista jatkuu :? Luonnollisesti se mikä sen nimi nyt onkaan mistä lämppäri ottaa ilmansa on korjattu muovirinkulalla joka on yllätys yllätys silikonilla kiinni, kummankin puolen takaluukun pystypellit jotka laskee takakylkeen kiinni on hakattu ihan solmuun että saa hitsattua takakyljen kiinni ymym.

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 23:58
Kirjoittaja pikkustang
eikös npd:ltä löydy kaikki mahdolliset pelti osat mustangiin?
http://www.npdlink.com

Lähetetty: 18 Tammi 2007, 01:27
Kirjoittaja veekoo
Taitaa olla ovesta taakseppain erilaista. Takapaksin luukku on eri kokonen, takakulmat, takaikkunat, jne jne Jopa takapenkki. Tietty jos sen tarttee vaan nayttaa pikaperalta, niin ei kaikkee tartte vaihtaa... :wink:

Lähetetty: 18 Tammi 2007, 01:41
Kirjoittaja 2065
no huh huh :shock:

kaikesta huolimatta ei noi kauheudet kuulosta mitenkään ainutlaatuisilta...

melkein kaikilla jotka ovat mustangiaan perusteellisemmin kunnostaneet
on samanlaisia kauhutarinoita kerrottavina-toisilla ehkä vähemmän toisilla taas ihan kauhuromaaniksi asti.

Näin näppituntumalta-viisaammat kommentoikoon tarkemmin-ideasi
kuulostaa täysin pähkähullulta, mutta ehkä juuri niin pähkähullulta että toteuttamista kannattaa harkita. Joka tapauksessa edessä on iso urakka
ja samalla tilaisuus (ja pakko) rakentaa auto uusiksi ja ehkä hyödyntää
hommaa rakentamalla jotain täysin erilaista ja uutta...joku ihme hybridi
eri korimuodoista tms... "täydellinen mustang" :wink:

Iso urakka on edessä-kysele paljon mieti jasuunnittele huolella, ja varaudu yllätyksiin. Peltiä mustangiin on saatavilla aika hyvin. Jotkut pellit on vaikeampia löytää ja jotain täytynee tehdä ihan alusta asti.
Veikkaisin että auton peräpään muutoksessa on todella iso homma-
lähes mahdoton-mutta ideana on sopivan pähkähullu...Kivaa on ainakin tiedossa. Pidähän meitä ajantasalla kuinka homma etenee.

koita jaksaa-kyllä se siitä iloksi (autoksi) vääntyy :keppiheppa:

Lähetetty: 18 Tammi 2007, 06:28
Kirjoittaja JXA-26
Ei ole kauaa kun epayssä oli fb katto kaupan.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1967-196 ... dZViewItem
Taitaisi ht.sta saada helpommin avon, kuin fb.n ? Vahvistelet kumminkin alustan apurungoin ja muut vahvikkeet päälle.

Lähetetty: 18 Tammi 2007, 08:30
Kirjoittaja FBFIN65
Kuulostaa ihan normaalilta perus entisöinniltä, tee vaan siitä fb jos mahdollista, joudut kuitenkin tekemään ja vaihtamaan sinne takapäähän KAIKKI metallit :lol: :lol: Ja kattoja sekä muita peltiosia löytyy suht hyvin,mutta voin jo tässä vaiheessa kertoa sulle että halvemmaksi tulee ostaa uusvanha hyväkuntoinen auto,vaikka itse tekistitkin sen nykyisen projektin :lol: :lol: Ps omakohtaisia kokemuksia löytyy. Onneks sentään autoa ostaessa tiesin ettei ole ihan priima tavara :lol: :lol:

Lähetetty: 18 Tammi 2007, 09:33
Kirjoittaja koppa
NPD:ltä itse tilailin viime kesänä kasan peltiä tuohon omaan vanhukseen. En ole päässyt vielä kokeilemaan sopivuuksia sen enempää mutta ainakin tässä vaiheessa suosittelen. Kuvastokin on tosi hyvä, löytyy pelleistä räjäytyskuvat ym. Vieläkun kerkeis laitella uudet osat kiinni...

Lähetetty: 18 Tammi 2007, 10:07
Kirjoittaja KTM
Tuosta kun painaa KLIK, niin pääsee näkemään yhden Jimin näkemyksen aiheesta. Kohtuullisen fiksusti toteutettu, mutta silti aika tuskanen ajatus.

Lähetetty: 18 Tammi 2007, 10:42
Kirjoittaja Vehje
KTM kirjoitti:Tuosta kun painaa KLIK, niin pääsee näkemään yhden Jimin näkemyksen aiheesta. Kohtuullisen fiksusti toteutettu, mutta silti aika tuskanen ajatus.
Katos linkkiä, kiitos!

Ei muuta kuin kattoa ostamaan, mistäs pitäisi lähteä kyselemään?

Lähetetty: 18 Tammi 2007, 14:22
Kirjoittaja Mussemaan
koppa kirjoitti:NPD:ltä itse tilailin viime kesänä kasan peltiä tuohon omaan vanhukseen. En ole päässyt vielä kokeilemaan sopivuuksia sen enempää mutta ainakin tässä vaiheessa suosittelen. Kuvastokin on tosi hyvä, löytyy pelleistä räjäytyskuvat ym. Vieläkun kerkeis laitella uudet osat kiinni...
Mulla on kyllä NPD:stä aika huonot kokemukset.
Tilasin isompaa ja pienempää nippeliä n. USD600 paketin, oli vääriä nippeleitä ja jotain jopa tuplana.
sähköposteihin vastaaminen pirun hidasta ja ylimalkaista jne. En jaksanut sitten sen isommin alkaa vääntämään.

Aikaa siitä on kulunut jo 4v, ehkäpä ovat fiksuuntuneet sittemmin.


Jos löydät katon, ei muuta kuin rälläkkä laulamaan. Eihän se kattokaan peltiä kummempaa ole, huolellista mittailua vaan ja ajatus mukana.
Vähänhän tuossa tulee hitsaamista kun vertaa esim kerran omistamaani -81 Nissan Sunny 1.7D:hen- kaverikin tuumas kun autoa räävein katsastuskuntoon että "rautaa on vähemmän kuin maksalaatikossa, mutta maksalaatikkoa on helpompi hitsata"...

Täällä kalajoella liikkuu yks -60 luvun Firelane joka muuttui 4D -> 2D samalla systeemillä. Ruotsista oli löytynyt mätä 2D kori jossa katto kuitenkin oli suht hyvä.

Lähetetty: 18 Tammi 2007, 14:34
Kirjoittaja KTM
Vehje kirjoitti:
KTM kirjoitti:Tuosta kun painaa KLIK, niin pääsee näkemään yhden Jimin näkemyksen aiheesta. Kohtuullisen fiksusti toteutettu, mutta silti aika tuskanen ajatus.
Katos linkkiä, kiitos!

Ei muuta kuin kattoa ostamaan, mistäs pitäisi lähteä kyselemään?
Ei se halvin ratkaisu, mutta haluttaessa "one stop shop" näissä asioissa on Perogie Enterprises.

Lähetetty: 18 Tammi 2007, 21:57
Kirjoittaja Vehje
Ei näytä kuvissa niin kovin pahalta ja jos ihan rehellisiä ollaan niin eihän se mikään mahdoton tehdä, kovatöinen vaan koska pitää pientä tilkkutäkkiä tehdä kun ei saa noita katon korjauspeltejä.

No, laitoin muutamalle romikselle Floridaan ja Californiaan kyselyt, katsotaan onko FB-kattoja tarjolla..

Lähetetty: 18 Tammi 2007, 22:42
Kirjoittaja ROKI
Jaahas pitää minunkin sotkeentua tähän juttuun, sulla on mukava projekti tiedossa. Ei se luiskakatoksi muutos kummonen ole jos saat jostakin koko katon etutolpista lokasuojan yläkanttia myöten , sitten vain FB:n takalokasuojat ja paksinkansi ja takakontin ja hytin välisetpellit , niin homma on bueno. Ja jos helpotta yhtään niin ei ole läheskään niin toivoton projekti mitä oli minun 66HT kun juna jyräsi sen paaliksi, minä ostin kaikki pellit pääpiirteittäin Nymanin Peteriltä, sain mielestäni kohtuhinnoilla eikä ole sitä onglmaa että tarvii ruveta tappeleen toimoittajan kanssa jos tulee kolhusia. Homma pelaa, jos tarviit neuvoja ynnä muita kikkoja niin ota yhteyttä.