Sivu 1/2
Moottorin irrotus/kiinnitys
Lähetetty: 30 Joulu 2006, 21:56
Kirjoittaja Tahavo
Neuvokaas amatööriä kuinka earlyn nokalta saa mottorin pois pahemmin mitään rikkomatta. Nyt on tunkki C-4 automaatin alla, sekä kaikki yläpuolelta irrotettavissa olevat koneen kiinnityspultit(6kpl). Talja on valmiina ja siitä menee köydet moottorin kumityynykiinnikkeiden alta, sekä edestä damperin takaa, sekä takaa jostakin missä köysi tuntui pysyvän.
Mitä pultteja on mahdollisesti vielä irrottamatta? Paljonko mahtaa alakerta painaa? Kannet on siis irti.
Lähetetty: 30 Joulu 2006, 23:38
Kirjoittaja PeteP
Ei tuossa ihmeitä, kumityynyjen pultit pois, piuhat irti ... turbiinin pultit/mutterit kaveri avuksi niin ei kun tempomaan
Lähetetty: 30 Joulu 2006, 23:45
Kirjoittaja MONTTU
Itse tein levyn joka nosti imusarjasta keskeltä kaasarin pulteista. Motti ja laatikko olivat aika kivassa tasapainossa, joutuu nimittäin taiteilemaan loppuvaiheessa aika paljon ( paketti on aika pystyssä kun tulee ulos )
Lähetetty: 31 Joulu 2006, 00:20
Kirjoittaja ROKI
Kannen takapäähän pultti, ja kannen etupäähän toisellelaitaa pultti ja ketju niihin , nousee siististi pois.
Lähetetty: 31 Joulu 2006, 11:42
Kirjoittaja janne260
Juuri vähän aikaa sitten tehtynä, unohtui irrottaa se pultti joka pitää vaihdelaatikon mittatikun tuubia siellä kannen takapäässä kiinni....
Öljyä lattialle kun tuubi irtos lootasta ja tallinomistajalta kauhee valitus, että nyt ei sit voi maalata ikinä enää tuota lattiaa. No täälläkin nähdyllä videolla henkilö sitten "kumitti" sen lattiansa...se siitä maalauksesta.
Lähetetty: 31 Joulu 2006, 14:02
Kirjoittaja Tahavo
Mulla ei kumityynyissä ollut pultti/mutteri kiinnitystä, vaan pultit on hitsattu kiinnikkeisiin kiinni, että konetta pitäisi nostaa että pultit nousee ylös kannattimien reiistä. Onko normaalia?
Varmaan on myös joku koneen ja laatikon välinen kiinnitysmutteri vielä kiinni kun ei inahtanutkaan

No huomenna jatkuu yritys.
lisätty: muistaako joku ulkoa monellako pultilla kone on laatikossa kiinni?
Lähetetty: 31 Joulu 2006, 14:11
Kirjoittaja GT-350
5:llä, tai kuudella. Mikä kone sulla on? Kaikki 302:t on kuudella, early 289:t viidellä (C3, C4 -vuotiset), C5/C6 -alkuiset 289:t kuudella. Koneen koodi?
Koneen kumityynyt...jos jätät ne koneeseen kiinni, riittää kun ruuvaa sen yhden ison mutterin auki sieltä alta. Jos jätät ne noston ajaksi runkoon, niin sitten vaan pultit irti lohkosta...
Lähetetty: 31 Joulu 2006, 16:06
Kirjoittaja Tahavo
302 on ja koodi on E8 tai 3 SB. Eli kaikki kiinnityspultit pitäisi sitten olla irti ja kumityynyjen mutterit on irti, niin kaippa se oli vaan voiman puutetta ettei irronnut.
Lähetetty: 01 Tammi 2007, 14:23
Kirjoittaja Tahavo
Pari huomiota: kone lähti lopulta irti, kun nosti laatikkoa ja konetta samassa suhteessa vuoron perään. Kone tuli ylös liian takapainoisena koska turbiinista lorahti öljyt pihalle

kaippa sinne saa öljyä lisättyä samaa kautta mistä tulivat ulos?
Talja ei nostanut mottia tarpeeksi ylös, joten nyt se pitää laskea takaisin parrujen päälle ja täytyy yrittää virittää taljahässäkkää ylemmäs. Järkevintä olisi ollut nostaa kannet paikallaan esim. tuolla rokin systeemillä. Taistelu jatkuu ruokatauon jälkeen.
Lähetetty: 01 Tammi 2007, 15:30
Kirjoittaja musse67
Sulla jäi vissiin turbiinin pultit irrottamatta vetolevystä? ne kun olisit irrottanut, olisi moottori noussut helpommin ylös. Voihan moottorin nostaa ilman kansia tolla rokin mainitsemalla systeemillä kun laittaa ketjun kulmittain kannenpulttien reijistä.
Lähetetty: 01 Tammi 2007, 19:59
Kirjoittaja Tahavo
musse67 kirjoitti:Sulla jäi vissiin turbiinin pultit irrottamatta vetolevystä? ne kun olisit irrottanut, olisi moottori noussut helpommin ylös. Voihan moottorin nostaa ilman kansia tolla rokin mainitsemalla systeemillä kun laittaa ketjun kulmittain kannenpulttien reijistä.
Joo enhän mä noita juttuja älynnyt. Mutta lähti se lopulta irti

Mielenkiintoinen yksityiskohta oli kun lohkosta löytyi alumiinilaatta jossa luki: Aaron`s automotive products. Springfield ja sitten sarjanumero.
Biltemasta voisi hakea moottoripukin kun näytti saavan aika edullisesti.
Lähetetty: 02 Tammi 2007, 08:39
Kirjoittaja Tapsa
AARONS on legendaarinen moottori ja vaihteisto putiikki....
tehdasrempattuja tekniikoita on tännekkin jokunen eksynyt

Lähetetty: 09 Huhti 2007, 15:05
Kirjoittaja Tahavo
En löytänyt haulla vinkkejä moottorin paikalleen laittoon, joten kysyn täällä: minulla on nyt C-4 laatikko vielä paikoillaan. Kumpi olisi parempi tapa laittaa moottori takaisin? Ottaako laatikko myös irti ja laittaa koko paketti kerrallaan, vai pelkkä moottori niin kuin sen irtikin otin? Jos otan laatikon irti, niin mahtuuko se nousemaan konehuoneen puolelta pois?
Lähetetty: 09 Huhti 2007, 16:11
Kirjoittaja PeteP
Anna vaan lootan olla paikallaan, muista laittaa turbiini ensin lootaan, ja tarkista että se on varmasti perillä, ja ennen turpiinin kiiinnitystä vetolevyyn varmista että tyhjennysproppu tulee vetolevyn vastaavaan reikään.
Lähetetty: 09 Huhti 2007, 16:30
Kirjoittaja Tahavo
Vetolevy varmaan kiinnitetään valmiiksi momenttiin kampiakselin päähän? Ja turbiinin kiinnitys vetolevyyn on se vaihe minkä voi tehdä moottorin ollessa paikallaan?