Ilmanputsarin kotelon muokkaamista

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Ilmanputsarin kotelon muokkaamista

Viesti Kirjoittaja KTM »

Jälleen yksi näkemys, miten tuloksena on aito jäljennös kun original osan hinta on karannut katosta läpi jo ajat sitten. Kyseessä ei ole MR-linssiin viilaus vaan ajan hengen mukainen tekele ja samalla näiden harvojen aitojen S-code putsarin koteloiden säätäminen HC-restokavereille.

- Malli aidosta asiasta, minkä hinta heiluu e-bayssä reipaasti yli 500 USD:ssä.

- Lähtökohtana 1985 Mustang GT:n dual snorkel putsari. Ongelmana on, että snorkelit eivät sovi kunnolla ´68:n konetilaan vaan jäävät kanittamaan jousitorneihin. Tämä kotelon aihio maksoi 50 USD, eli aivan kohtuullinen korvaus.

- Lopputuloksena aito jäljennös. Turhat rojut pois, ritilöiksi Fiesta RS:n maskin jämistä aitoa Ford verkkoa :lol: ja sininen väri pintaan. Vielä tiukka kiillotus kannelle ja aivan oma tyyllin sopiva oikealla kaarevuudella varustettu tarra kanteen. Tarraa joutuu vielä vähän Photarilla työstämään, mutta eiköhän se valmistu kohta.
Avatar
KooKoo
Aktiivi
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Cougar 501 -68
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja KooKoo »

voi hitsi kun tutun näköinen motti saatu mussen keulille....... tuo putsari on kyllä niin hyvän näköinen aito kopio, että kelvannee pahemmallekin puristille........
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

KTM:lle: onpa hintataso noussut reippaasti, jos yli 500 USD saa, kun hankin jo valmiiksi entisöidyn 60-70-lukujen vaihteen 351-4V ilmanputsarin kokonaisena, vaikka tarvitsin tuosta vain snorkkeliosan vihreään 71-Shelbyyni RAM AIR-putsariin, ja maksoin 2 v sitten reippaasti alle tuon ed. mainitun summan.

Ajattelin tässä vain "ääneen", kun itselle jäi siis tarpeettomaksi, siis ilman snorkkelia oleva kovin samannäköinen 351-4V ilmanputsari, siis asennusvalmis, entisöitynä tarroineen niin, että MR-tarkastajallekin kelpaa kehujen kanssa, ja 75 eurolla olisi lähtenyt, mikä summa yhdelle pohjanmaalaiselle kaverille (OD-palstan kautta, ei ole Mustang-kerhon jäsen) oli kuulemma liikaa...mutta varaa oli ostaa auto, pitää se vakuutuksessa ja maksaa verot ja ajaakin...joten taitaa olla aihetta lähteä myymään tätä putsaria eBay:ssa "halvalla" 500 USD:lla, kun Suomesta ei löydy kohtuuhinnalla ottajia...
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTM »

raunoh kirjoitti:KTM:lle: onpa hintataso noussut reippaasti, jos yli 500 USD saa, kun hankin jo valmiiksi entisöidyn 60-70-lukujen vaihteen 351-4V ilmanputsarin kokonaisena, vaikka tarvitsin tuosta vain snorkkeliosan vihreään 71-Shelbyyni RAM AIR-putsariin, ja maksoin 2 v sitten reippaasti alle tuon ed. mainitun summan.

Ajattelin tässä vain "ääneen", kun itselle jäi siis tarpeettomaksi, siis ilman snorkkelia oleva kovin samannäköinen 351-4V ilmanputsari, siis asennusvalmis, entisöitynä tarroineen niin, että MR-tarkastajallekin kelpaa kehujen kanssa, ja 75 eurolla olisi lähtenyt, mikä summa yhdelle pohjanmaalaiselle kaverille (OD-palstan kautta, ei ole Mustang-kerhon jäsen) oli kuulemma liikaa...mutta varaa oli ostaa auto, pitää se vakuutuksessa ja maksaa verot ja ajaakin...joten taitaa olla aihetta lähteä myymään tätä putsaria eBay:ssa "halvalla" 500 USD:lla, kun Suomesta ei löydy kohtuuhinnalla ottajia...
Näissä putsareissa on eroja hinnoissa. Kaikki mikä viittaa 1967 - 68 S-codeen maksaa nykyään aivan hulluja. Veikkaan varovasti, että tuo sinun pömpeli voi maksaa e-bayssä nykään ehkä 250 USD. On siinäkin hinnan nousu ollut kovaa jos verrataan tuohon 75 Eur summaan.
Vastaa Viestiin