69 korin jäykistys

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
carlos
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Loka 2005, 23:58
Paikkakunta: Harjavalta

69 korin jäykistys

Viesti Kirjoittaja carlos »

Olis tarkoitus tehdä kyseinen homma, kun kaikki purettuna.
Onko kokemuksia apurunkojen yhdistämisestä ja miten kannattaa tehdä?
Ittekseni oon miettiny, onko parempi tehdä pohja peltiin railo, jossa palkki kulkisi vai riittääkö että palkki kulkee pohjaa myöden ja hitsaa sieltä täältä pohja peltiin kiinni?
Kuvia jos joltain löytyis, niin auttais varmaan perkl.
1969-Ford-Mustang-Mach-1-351
1965-Ford-Mustang-HT-302
1966-Ford-Anglia-1000
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Erilaisia rungonyhdistäjiä on varmaan yhtä monta kuin on tekijöitäkin. Omaani tein 60x60x3 palkista, kahdesta kohdasta taivuttamalla ja pohjan läpi hitsaamalla. takajalkatilan jälkeen halkaisin putken ja vedin n.30cm takarungon päälle. Parhaan mahdollisen olisi varmaan saanut jos olisi poistanut alkuperäisen eturunkoaisan ja vetäny profiililla etujalkatilan alusta asti.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTM »

Tämä nyt on vain yksi näkemys:

Ei tarvitse pohjaa pilkkoa. Riittvällä määrällä pistehitsejä takajalkatilaan ja sillä selvä. Tämä vain sen vuoksi, että mahdollinen nitinä jää pois kun jalkatila on sidottu yhteen palkin kanssa.

Rasitus kohdistuu apurunkoihin palkin välityksellä ja tuo lattian leikkominen lisää käytännössä vain maavaraa jos yhdistäjäpalkki on törkeän kokoinen.

Kannattaa miettiä tarkkaan ennen kuin vetää ehjän lattian halki saavutettavia etuja ja haittoja.
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Tutkin samaa joskus itsekin.
69 umpikoreihin saa valmiita, mutta ei mielestäni avoihin.

Ja teet homman sitten miten teet, mielestäni kannattaa lisätä etuosaan yksi poikkituki joka toimii samalla kardaanilenkkinä.
Kuva
carlos
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Loka 2005, 23:58
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja carlos »

Kiitoksia kuvista. Taidan itekkin väkertää noin, pääsee varmaan helpommalla ja eihän sillä maavaralla niin väliä oo, kun putket kuitenkin raappaa ensimmäisenä maahan.

Etuosaan yksi poikkituki joka toimii samalla kardaanilenkkinä,hmm?
Mihinhän kohtaan etuosaa tuon tekisin, löytyiskö kuvia valmiista,kun ei ainakaan vielä mahtunut järkeen.
Mitähän muita kohteita kannattais tukea, jos vaikka joskus sitä potkua pellin alle rupeen laittaa?
Alusta alkaa olemaan muuten ok. Konin säädettävät, uretaani puslat, jouset ja kallistuksen vakaajat oon vaihtanu, etuvakaaja muuten melkein 1 1/2 tuumaa(tarkkaa en muista mut järjetöntä jöötiä, ainakin mun mielestä). Tuli joskus auton mukana.
Saa nyt nähdä millainen kivireki autosta tulee, edellis kesänä kun vielä liikenteessä, oli jo silloin kova/vakaa ajaa. ja sit vielä uretaanit ja uudet iskarit. No toivotaan et ens kesänä pääsee koittamaan.
1969-Ford-Mustang-Mach-1-351
1965-Ford-Mustang-HT-302
1966-Ford-Anglia-1000
Vastaa Viestiin