351C mitkä työntötangot rullavipoille

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

351C mitkä työntötangot rullavipoille

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Tilasin crane camssilta "guideplate& stud" bolt on conversion kitin 2V clevelandiin.
Eli setti pitää sisällään kansiin guideplatet ja studit joissa yläpää on 7/16" säädettäviä rullakeinuja varten.
Keinuiksi tulevat cranen energizerit 13744-16, eli se alumiininen neulalaakeroitu malli.


Prkl kun ei vaan mistään ole selvinnyt että minkämittaiset työntötangot olisivat oikeat."Orggis" on comp camssin mukaan 8.406" ja cranen mukaan 8.156?
Noille guideille tarkoitetun työntötangon paksuuskin on epäselvä.
Ilmeisesti kuitenkin 5/16"?

Hommaa hankaloittaa lisäksi vielä se että cranen uusituilta nettisivuilta ei ensimainittua settiä osanumerohaulla löydy. Heräsikin epäilys että tuote on poistumassa tuotannosta, vieä sitä kuitenkin onneksi saa.
Meinaan että siinä infosivussa olisi varmaan ollut suositeltu jotain työntötankojakin eri osakokonaisuuksille.

Olisko kellään mitään katalookia tms mistä asia selviäisi?

Kitos
Kuva
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Ei kannata luottaa suosituksiin, vaan mitata itse. Eli kone kasaan ilman tönäreitä ja sitten mittaamaan, joko itse vanhasta tönäristä askarrellulla

http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... ndex.shtml

tai sitten ostaa

http://store.summitracing.com/default.a ... htype=ecat

http://www.precisionmeasure.com/valve3.htm

http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/ ... rmenbr=361


Sitten kataloogeja selaamaan, että mikä olisi lähinnä. Jos ei löydy, niin sitten kustomina tilaamaan. Silloin saa ainakin oikean mittaiset ja guide plate -sopivat.
Avatar
harmi80_
Aktiivi
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Kesä 2004, 14:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80_ »

Kerrotko Mussemaan miltä Kitti vaikuttaa, millainen homma, mitä pitää fiilailla, yms, kunhan saat pirssin tulille. Itsekin olet tuollaista haaveillut, vaan pitäisi varmaan alkaa hankkimaan jos se kerran listoilta on jo pudonnut...

-Harri-
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

harmi80 kirjoitti:Kerrotko Mussemaan miltä Kitti vaikuttaa, millainen homma, mitä pitää fiilailla, yms, kunhan saat pirssin tulille. Itsekin olet tuollaista haaveillut, vaan pitäisi varmaan alkaa hankkimaan jos se kerran listoilta on jo pudonnut...
Löysin taannoin netistä jonkun jäppisen tekemän kertomuksen omasta cleveland -projektistaan. Siinä kaiffari päivitti kansiin tuon setin, ja piti sarjaa asiallisena.
Ainoa muutos mitä sarja vaatii on vaihtaa 10 kpl kannenpultteja kuusiokolokantaisiin, normaali ei mahdu enään pois ilman guideplatesien irroitusta.

Plateihin muuten periaatteessa käy normaali tönärikin, platen hahlo on muovitettu jollain teflonilla tms. Sarja maksoi laakkosella €99
Kuva
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Meinaatko pistaa studeihin pultit jonka ylapaa on 7/16" ja alapaa 5/16". Ei mikaan kovin hyva yhdistelma. Kaverilla katkesi tollainen studipultti juuri vahan aika sitten ja nyt koneeseen tulee pultit jotka on 7/16" ja 7/16". Tosin vaati vahan muutoksia kansiin mutta kun ei muuten kesta niin pakko tehda.
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

1223 kirjoitti:Meinaatko pistaa studeihin pultit jonka ylapaa on 7/16" ja alapaa 5/16". Ei mikaan kovin hyva yhdistelma. Kaverilla katkesi tollainen studipultti juuri vahan aika sitten ja nyt koneeseen tulee pultit jotka on 7/16" ja 7/16". Tosin vaati vahan muutoksia kansiin mutta kun ei muuten kesta niin pakko tehda.
Näinpä, mutta cranen sarjan pultti on kuitenkin lujempaa tekoa kuin orggis ja jousipaineilla ei ole tarvis ryhtyä hulluttelemaan. 90lbs riittää nykyiselle nokalle. Niin kuin tähänkin asti.
Kuva
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

harmi80 kirjoitti:Kerrotko Mussemaan miltä Kitti vaikuttaa, millainen homma, mitä pitää fiilailla, yms, kunhan saat pirssin tulille. Itsekin olet tuollaista haaveillut, vaan pitäisi varmaan alkaa hankkimaan jos se kerran listoilta on jo pudonnut...
Niin tarkennus vielä että ovat vasta tilauksessa, en ole vielä saanut.
Ja keinut on cranen "Blue Racerit" (tms???) Laakkonen hommaa nekin.
Kuva
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Ihan hyvä yhdistelmä katukäyttöön. Tunnen sarjan ja suosittelen käyttämään koneen vakio tönäreitä varsinkin vakio venajousien kanssa.

Kokemukseni perustuu vastaavanlaisen sarjan käyttöön uudemmassa (94) 5.0 l pikkulohkossa tosin venajouset hieman vakiota jäykemmät asennuspaine 110 lbs. Yhdistelmä palveli ensin parivuotta katukäytössä ja sen jälkeen parivuotta katu- ja kilpakäytössä ja nykyisellään konen ja venttiilikoneisto on palveluksessa yhdessä keltaisessa 67 fb:ssa.
Koko tähänastisen käyytöiän yhdistelmä on toiminut täysin moitteetomasti. Kyseinen konen tuottaa tehoa noin 250 hp ja sitä pystyy kierrättämään aina 6000 rpm huolettomasti asti.

Eli huolellinen kasaus oikeilla momentella rullakeinut ja vakio tönärit niin kyllä homma pelaa.
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

yksi tönäri on jo mennyt mutkalle tänäkesänä.
Siksi ajattelin "päivittää" nekin samalla.
Kuva
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Ko autossa missa toi pultti katkes on myos cranen pultit. Mutta jouset on aika hurjat tupla jouset ja nokan nosto on luokkaa 0.54" Joten kai se noilla vakio jousilla kestaa ihan ok!
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

1223 kirjoitti:Moro

Ko autossa missa toi pultti katkes on myos cranen pultit. Mutta jouset on aika hurjat tupla jouset ja nokan nosto on luokkaa 0.54" Joten kai se noilla vakio jousilla kestaa ihan ok!
Eli jousipaineet ovat lienevät olleet 120lbs tai yli?

Suoraan mielestäni clevelandin studien kestävyyttä ei voi pikkuslokoihin verrata koska vipusuhde on eri.

Eli 1.73 keinulla pultti joutuu kovampaan venytykseen kuin esim 1.6 samoilla jousipaineilla.



Mitenkähän tuo kansien jengojen koneistus onnistuisi. Onkohan kallista lystiä? Kaverisi vissiin teetätti ne jossain koneistamossa?
Kuva
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Sita kansi muutosta ei ole viela tehty, koska se tarvii erilaiset guideplatet ja ne ei ole viela maassa! Koneistamohan tuon homman tuulee hoitamaan ja tuule olemaan kohtuu kallista lystia! Siina muutoksessa pukkia lasketaan tietty maara olisiko ollut 0.3". En nyt muista ja en ole suomessa niin en paase tarkistamaan! Tama pukkien laskeminen ei ole ihan helppo homma niiden asennosta johtuen.
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

1223 kirjoitti:Moro
Sita kansi muutosta ei ole viela tehty, koska se tarvii erilaiset guideplatet ja ne ei ole viela maassa! Koneistamohan tuon homman tuulee hoitamaan ja tuule olemaan kohtuu kallista lystia! Siina muutoksessa pukkia lasketaan tietty maara olisiko ollut 0.3". En nyt muista ja en ole suomessa niin en paase tarkistamaan! Tama pukkien laskeminen ei ole ihan helppo homma niiden asennosta johtuen.
Juu nimenomaan BOSSin kansissa tuo pinta oli tasainen ja 0.300" matalammalla säädettäviä keinuja varten.
Kuva
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

No nyt ahdistaa.

Ilmeisesti joudun kuin joudunkin vaihtamaan ne tönärit lyhyempiin, koska keinun säätömutteri jää aikas huulille.
Etenkin yhdessä imussa mutteri ei mene studin jengalle kuin muutaman kierroksen. Kumma juttu muuten, tönärit ovat kuitenkin kaikki saman mittaisia (ja on se "silmäkin" siellä keinussa oikein päin... :wink: )

Varmaan geomertiakaan ei voi olla oikein kun on niin ylhäällä.

Tarkoituksena olisi huomenna askarrella vanhasta tönäristä säädettävä ja tutkia oikea mitta.
Ymmärtääkseni homma menee niin että kun nosto on maksimi niin keinun nokkarullan tulee olla venttiilin pään keskellä.

Tässä näyttäis summitilla olevan 5/16" SBC tönäreitä lämpökäsiteltynä 4130CrMona.
http://www.summitracing.com/catalogs/bi ... /143f.html
Mittoja olisi sopivan tuntuisesti tarjolla tuonne 7.8" tuntumaan minkä arvelen olevna oikeaa luokkaa.
Päät lienevät samat "pyöreät". Pään muoto ilmeisesti käy ristiin jos vaan on pyöreä, vai?



Jos jollain on tallin nurkassa 5/16"tönäreitä, mitta alle 8" niin ilmoitelkaa!
Tai vinkkejä ostopaikoista otetaan vastaan, part cornerissa ja us-partsilla ei ainakaan löytynyt hyllystä.
Kuva
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Noniin

Tangot löytyi ja on tilattu
Kuva
Vastaa Viestiin