351C mitkä työntötangot rullavipoille
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
351C mitkä työntötangot rullavipoille
Tilasin crane camssilta "guideplate& stud" bolt on conversion kitin 2V clevelandiin.
Eli setti pitää sisällään kansiin guideplatet ja studit joissa yläpää on 7/16" säädettäviä rullakeinuja varten.
Keinuiksi tulevat cranen energizerit 13744-16, eli se alumiininen neulalaakeroitu malli.
Prkl kun ei vaan mistään ole selvinnyt että minkämittaiset työntötangot olisivat oikeat."Orggis" on comp camssin mukaan 8.406" ja cranen mukaan 8.156?
Noille guideille tarkoitetun työntötangon paksuuskin on epäselvä.
Ilmeisesti kuitenkin 5/16"?
Hommaa hankaloittaa lisäksi vielä se että cranen uusituilta nettisivuilta ei ensimainittua settiä osanumerohaulla löydy. Heräsikin epäilys että tuote on poistumassa tuotannosta, vieä sitä kuitenkin onneksi saa.
Meinaan että siinä infosivussa olisi varmaan ollut suositeltu jotain työntötankojakin eri osakokonaisuuksille.
Olisko kellään mitään katalookia tms mistä asia selviäisi?
Kitos
Eli setti pitää sisällään kansiin guideplatet ja studit joissa yläpää on 7/16" säädettäviä rullakeinuja varten.
Keinuiksi tulevat cranen energizerit 13744-16, eli se alumiininen neulalaakeroitu malli.
Prkl kun ei vaan mistään ole selvinnyt että minkämittaiset työntötangot olisivat oikeat."Orggis" on comp camssin mukaan 8.406" ja cranen mukaan 8.156?
Noille guideille tarkoitetun työntötangon paksuuskin on epäselvä.
Ilmeisesti kuitenkin 5/16"?
Hommaa hankaloittaa lisäksi vielä se että cranen uusituilta nettisivuilta ei ensimainittua settiä osanumerohaulla löydy. Heräsikin epäilys että tuote on poistumassa tuotannosta, vieä sitä kuitenkin onneksi saa.
Meinaan että siinä infosivussa olisi varmaan ollut suositeltu jotain työntötankojakin eri osakokonaisuuksille.
Olisko kellään mitään katalookia tms mistä asia selviäisi?
Kitos

Ei kannata luottaa suosituksiin, vaan mitata itse. Eli kone kasaan ilman tönäreitä ja sitten mittaamaan, joko itse vanhasta tönäristä askarrellulla
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... ndex.shtml
tai sitten ostaa
http://store.summitracing.com/default.a ... htype=ecat
http://www.precisionmeasure.com/valve3.htm
http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/ ... rmenbr=361
Sitten kataloogeja selaamaan, että mikä olisi lähinnä. Jos ei löydy, niin sitten kustomina tilaamaan. Silloin saa ainakin oikean mittaiset ja guide plate -sopivat.
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... ndex.shtml
tai sitten ostaa
http://store.summitracing.com/default.a ... htype=ecat
http://www.precisionmeasure.com/valve3.htm
http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/ ... rmenbr=361
Sitten kataloogeja selaamaan, että mikä olisi lähinnä. Jos ei löydy, niin sitten kustomina tilaamaan. Silloin saa ainakin oikean mittaiset ja guide plate -sopivat.
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Löysin taannoin netistä jonkun jäppisen tekemän kertomuksen omasta cleveland -projektistaan. Siinä kaiffari päivitti kansiin tuon setin, ja piti sarjaa asiallisena.harmi80 kirjoitti:Kerrotko Mussemaan miltä Kitti vaikuttaa, millainen homma, mitä pitää fiilailla, yms, kunhan saat pirssin tulille. Itsekin olet tuollaista haaveillut, vaan pitäisi varmaan alkaa hankkimaan jos se kerran listoilta on jo pudonnut...
Ainoa muutos mitä sarja vaatii on vaihtaa 10 kpl kannenpultteja kuusiokolokantaisiin, normaali ei mahdu enään pois ilman guideplatesien irroitusta.
Plateihin muuten periaatteessa käy normaali tönärikin, platen hahlo on muovitettu jollain teflonilla tms. Sarja maksoi laakkosella €99

-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Meinaatko pistaa studeihin pultit jonka ylapaa on 7/16" ja alapaa 5/16". Ei mikaan kovin hyva yhdistelma. Kaverilla katkesi tollainen studipultti juuri vahan aika sitten ja nyt koneeseen tulee pultit jotka on 7/16" ja 7/16". Tosin vaati vahan muutoksia kansiin mutta kun ei muuten kesta niin pakko tehda.
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Näinpä, mutta cranen sarjan pultti on kuitenkin lujempaa tekoa kuin orggis ja jousipaineilla ei ole tarvis ryhtyä hulluttelemaan. 90lbs riittää nykyiselle nokalle. Niin kuin tähänkin asti.1223 kirjoitti:Meinaatko pistaa studeihin pultit jonka ylapaa on 7/16" ja alapaa 5/16". Ei mikaan kovin hyva yhdistelma. Kaverilla katkesi tollainen studipultti juuri vahan aika sitten ja nyt koneeseen tulee pultit jotka on 7/16" ja 7/16". Tosin vaati vahan muutoksia kansiin mutta kun ei muuten kesta niin pakko tehda.

- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Niin tarkennus vielä että ovat vasta tilauksessa, en ole vielä saanut.harmi80 kirjoitti:Kerrotko Mussemaan miltä Kitti vaikuttaa, millainen homma, mitä pitää fiilailla, yms, kunhan saat pirssin tulille. Itsekin olet tuollaista haaveillut, vaan pitäisi varmaan alkaa hankkimaan jos se kerran listoilta on jo pudonnut...
Ja keinut on cranen "Blue Racerit" (tms???) Laakkonen hommaa nekin.

Ihan hyvä yhdistelmä katukäyttöön. Tunnen sarjan ja suosittelen käyttämään koneen vakio tönäreitä varsinkin vakio venajousien kanssa.
Kokemukseni perustuu vastaavanlaisen sarjan käyttöön uudemmassa (94) 5.0 l pikkulohkossa tosin venajouset hieman vakiota jäykemmät asennuspaine 110 lbs. Yhdistelmä palveli ensin parivuotta katukäytössä ja sen jälkeen parivuotta katu- ja kilpakäytössä ja nykyisellään konen ja venttiilikoneisto on palveluksessa yhdessä keltaisessa 67 fb:ssa.
Koko tähänastisen käyytöiän yhdistelmä on toiminut täysin moitteetomasti. Kyseinen konen tuottaa tehoa noin 250 hp ja sitä pystyy kierrättämään aina 6000 rpm huolettomasti asti.
Eli huolellinen kasaus oikeilla momentella rullakeinut ja vakio tönärit niin kyllä homma pelaa.
Kokemukseni perustuu vastaavanlaisen sarjan käyttöön uudemmassa (94) 5.0 l pikkulohkossa tosin venajouset hieman vakiota jäykemmät asennuspaine 110 lbs. Yhdistelmä palveli ensin parivuotta katukäytössä ja sen jälkeen parivuotta katu- ja kilpakäytössä ja nykyisellään konen ja venttiilikoneisto on palveluksessa yhdessä keltaisessa 67 fb:ssa.
Koko tähänastisen käyytöiän yhdistelmä on toiminut täysin moitteetomasti. Kyseinen konen tuottaa tehoa noin 250 hp ja sitä pystyy kierrättämään aina 6000 rpm huolettomasti asti.
Eli huolellinen kasaus oikeilla momentella rullakeinut ja vakio tönärit niin kyllä homma pelaa.
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Eli jousipaineet ovat lienevät olleet 120lbs tai yli?1223 kirjoitti:Moro
Ko autossa missa toi pultti katkes on myos cranen pultit. Mutta jouset on aika hurjat tupla jouset ja nokan nosto on luokkaa 0.54" Joten kai se noilla vakio jousilla kestaa ihan ok!
Suoraan mielestäni clevelandin studien kestävyyttä ei voi pikkuslokoihin verrata koska vipusuhde on eri.
Eli 1.73 keinulla pultti joutuu kovampaan venytykseen kuin esim 1.6 samoilla jousipaineilla.
Mitenkähän tuo kansien jengojen koneistus onnistuisi. Onkohan kallista lystiä? Kaverisi vissiin teetätti ne jossain koneistamossa?

-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Moro
Sita kansi muutosta ei ole viela tehty, koska se tarvii erilaiset guideplatet ja ne ei ole viela maassa! Koneistamohan tuon homman tuulee hoitamaan ja tuule olemaan kohtuu kallista lystia! Siina muutoksessa pukkia lasketaan tietty maara olisiko ollut 0.3". En nyt muista ja en ole suomessa niin en paase tarkistamaan! Tama pukkien laskeminen ei ole ihan helppo homma niiden asennosta johtuen.
Sita kansi muutosta ei ole viela tehty, koska se tarvii erilaiset guideplatet ja ne ei ole viela maassa! Koneistamohan tuon homman tuulee hoitamaan ja tuule olemaan kohtuu kallista lystia! Siina muutoksessa pukkia lasketaan tietty maara olisiko ollut 0.3". En nyt muista ja en ole suomessa niin en paase tarkistamaan! Tama pukkien laskeminen ei ole ihan helppo homma niiden asennosta johtuen.
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Juu nimenomaan BOSSin kansissa tuo pinta oli tasainen ja 0.300" matalammalla säädettäviä keinuja varten.1223 kirjoitti:Moro
Sita kansi muutosta ei ole viela tehty, koska se tarvii erilaiset guideplatet ja ne ei ole viela maassa! Koneistamohan tuon homman tuulee hoitamaan ja tuule olemaan kohtuu kallista lystia! Siina muutoksessa pukkia lasketaan tietty maara olisiko ollut 0.3". En nyt muista ja en ole suomessa niin en paase tarkistamaan! Tama pukkien laskeminen ei ole ihan helppo homma niiden asennosta johtuen.

- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
No nyt ahdistaa.
Ilmeisesti joudun kuin joudunkin vaihtamaan ne tönärit lyhyempiin, koska keinun säätömutteri jää aikas huulille.
Etenkin yhdessä imussa mutteri ei mene studin jengalle kuin muutaman kierroksen. Kumma juttu muuten, tönärit ovat kuitenkin kaikki saman mittaisia (ja on se "silmäkin" siellä keinussa oikein päin...
)
Varmaan geomertiakaan ei voi olla oikein kun on niin ylhäällä.
Tarkoituksena olisi huomenna askarrella vanhasta tönäristä säädettävä ja tutkia oikea mitta.
Ymmärtääkseni homma menee niin että kun nosto on maksimi niin keinun nokkarullan tulee olla venttiilin pään keskellä.
Tässä näyttäis summitilla olevan 5/16" SBC tönäreitä lämpökäsiteltynä 4130CrMona.
http://www.summitracing.com/catalogs/bi ... /143f.html
Mittoja olisi sopivan tuntuisesti tarjolla tuonne 7.8" tuntumaan minkä arvelen olevna oikeaa luokkaa.
Päät lienevät samat "pyöreät". Pään muoto ilmeisesti käy ristiin jos vaan on pyöreä, vai?
Jos jollain on tallin nurkassa 5/16"tönäreitä, mitta alle 8" niin ilmoitelkaa!
Tai vinkkejä ostopaikoista otetaan vastaan, part cornerissa ja us-partsilla ei ainakaan löytynyt hyllystä.
Ilmeisesti joudun kuin joudunkin vaihtamaan ne tönärit lyhyempiin, koska keinun säätömutteri jää aikas huulille.
Etenkin yhdessä imussa mutteri ei mene studin jengalle kuin muutaman kierroksen. Kumma juttu muuten, tönärit ovat kuitenkin kaikki saman mittaisia (ja on se "silmäkin" siellä keinussa oikein päin...

Varmaan geomertiakaan ei voi olla oikein kun on niin ylhäällä.
Tarkoituksena olisi huomenna askarrella vanhasta tönäristä säädettävä ja tutkia oikea mitta.
Ymmärtääkseni homma menee niin että kun nosto on maksimi niin keinun nokkarullan tulee olla venttiilin pään keskellä.
Tässä näyttäis summitilla olevan 5/16" SBC tönäreitä lämpökäsiteltynä 4130CrMona.
http://www.summitracing.com/catalogs/bi ... /143f.html
Mittoja olisi sopivan tuntuisesti tarjolla tuonne 7.8" tuntumaan minkä arvelen olevna oikeaa luokkaa.
Päät lienevät samat "pyöreät". Pään muoto ilmeisesti käy ristiin jos vaan on pyöreä, vai?
Jos jollain on tallin nurkassa 5/16"tönäreitä, mitta alle 8" niin ilmoitelkaa!
Tai vinkkejä ostopaikoista otetaan vastaan, part cornerissa ja us-partsilla ei ainakaan löytynyt hyllystä.

- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3