Vakuutuksista asiaa

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

JaniC
Mega-addikti
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged

Vakuutuksista asiaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Joo eli terve vaan kaikille kerhon jäsenille.Liityin juuri äskettäin kerhoon, kun sain hankittua itselleni ensimmäisen jenkin ja tietysti Mustangin jota olen aina halunnut. Auto on 81' Ghia Coupe 302:lla. Kysymys kuuluu, että mimmoisia vakuutuksia olette ottaneet autoonne? Mahtaako saada yli 20 vuotta vanhaan autoon kaskoa, jossa olisi kolarivakuutus? Kysyin Fennialta ja vastasivat että EI SAA. Autossani on tällä hetkellä osa-kasko, jossa ei ole kolarivakuutusta.

Jani Collin
Cakke
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja Cakke »

No minä sain kuusvitoseen osakaskon paikallisessa iffissä vain kun olin vanha asiakas.

Eivät kuulemma olisi antaneet muuta kuin liikennevakuutuksen jos olisin ollut ihan uusi asiakas. Täyskaskoa ei siis ollut puhettakaan saada.

Eikös jossain vakuutusyhtiössä ole jonkinmoisia harraste auto vakuutuksia, missä vakuutus korvaus hinta sovitaan etukäteen.
Make67
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang HT 1967

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Ainakin Tapiolassa on ns Harrasteajoneuvokasko jossa, niinkuin aikaisemmin arveltiin, määritetään auton arvo mm valokuvien(4 kpl) perusteella joka taas määrää vuosimaksun. Voi valita bonuksellisen tai bonuksettoman vakuutuksen. Periaatteessa samanlainen kuin normaali kasko eli "kolarivakuutus" sisältyy myös.
Hinna bonuksettomalle n. 15 000€ (auton arvioitu arvo) vakuutus-summalle on 403€/vuosi. Siis Tapiolassa.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
raunoh
Addikti
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Minun autovakuutukset ovat Tapiolassa, asiat ovat hoituneet hyvin. 79HB:ssa on osakasko, sillä täyskasko ei kyllä kannata auton arvo huomioon otettuna.
Jukka
Superpölöttäjä

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Meidän ´79 Mustang Cobra on vakuutettu Ifissä ja siihen sai kaskon.
Hiukan vakuutusvirkailija meinasi nikotella kun ilmoitin että haluan siihen kaskon.
Homma kuitenkin hoitui ja hintakin asettui sopivaksi.
-Jukka-
GT-350
Superpölöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Oho.

Mulla menisi '80 koska tahansa täyskaskon piiriin FENNIAssa, sain tarjouksenkin. Ero nykyiseen osakaskoon on muistaakseni luokkaa 250e / vuosi, bonarit on tietty täydet. Olivat joka tapauksessa kiinnostuneita siitä summasta minkä arvoisena autoa pidän, mutta se tieto on vielä toimittamatta. Olisihan se onkelmatilanteessa hyvä keskustelun aloitus :wink:
Periaatteessa minun tapauksessani hälläri mainittiin olevan enemmän kuin suositeltava, ja mielellään jonkinlainen ajonestolaite (hällärissä, tai rattiin tuleva tanko tms.).

BTW, toimitin vakuutusyhtiöön cd:llä nipun kuvia autosta vähän sieltä sun täältä. Tämä siksi, että silloin kun vakuutusyhtiön heppu kävi jo osakaskoakin varten kuvaamassa auton niin se oli hiukan eri kunnossa kuin nykyään (vrt. vaikka Ponikorjaamo.comissa olevia kuvia, joissa on vertailua entiseen ja lähemmäs nykypäivää). Muutenkin tämän ikäiset myynnissä olleet Musset on viime aikoina olleet aikas halpoja, mutta myös varsin eri kunnossa, joten jotain todistusta kunnosta on hyvä olla olemassa ettei tarvitse kuunnella "loukkaavia" tarjouksia jos lunastustilanne sattuisi osumaan kohdalle.

Eli ottakaa niitä kuvia, ei niistä haittaa ole.
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
veekoo
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Oman vakuutustarjouskierroksen saldona oli, että yli vakuutusyhtiön asteikon menevällä moottorilla (3.0 tai 3.5l) pohjola oli halvin. Iffi ja joku muu (en muista enää) oli noin 2x kalliimpi samoilla ehdoilla. Kannattaa siis tehdä pieni kierros varsinkin, kun on hankkimassa ensimmäistä vakuutusta. Useimmista firmoista saa vielä keskittämisestä ihan tuntuvat bonukset (5% 400e+500e=900e:stä tuntuu) Netistä löytyy melkein kaikille firmoille jonkinlainen laskuri. Liikennevakuutukset on muuten saman hintaisia, niitä ei kannata kilpailuttaa.. :wink:

Toinenkin piste pohjolalle: ne vakuutti auton ilman mitään mukinoita, vaikka se ei ollut vielä edes maassa eikä missään rekisterissä. Runkonumero ym tiedot riitti.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
EP
Hiljaisempi

Viesti Kirjoittaja EP »

Vaikees menee jos yrittää pelkälle autolle hommata vakuutuksia.

Soittelin tossa kesän alussa kaikki keksimäni vakuutusyhtiöt läpi. Useimmissa myytiin ei oota noin vanhoihin autoihin (siis kyseessä oli 64).
Selityksiä oli esim. että auton arvoa ei voida määritellä, tai kolari tapauksessa ei löydy osia mistä kasata, ja muuta vastaavaa.

Ifistä lupasivat osakaskon, jos siirtäisin kaikki muutkin vakuutukseni niille (koti, henkilö).

Pari muuta firmaa sanoi, että pelkkä kuvien lähettäminen ei riitä, vaan autoa pitää käyttää arvioinnissa, ja sitten ne ei itsekkään osanneet sanoa missä tämmöisiä arviointeja tehdään. Muutaman puhelun jälkeen aina selvisi, että hesaan ois ajettava. Ja siltikin tuntui vähän epävarmalta.

Pohjantähdestäkään ei luvattu puhelimessa mitään, mutta sattui tuttu olemaan asiamiehenä, niin onnistui sentään osakasko (ilman mitään kuvia). Koko kaskonkin lupasivat, mutta sitten joku iso pomo oli vetänyt puihin ennenkuin kerkisin vetämään nimet alle.

Tapiola saattaa olla helpoin vaihtoehto, riihimäen haarakonttorista ei kyllä luvattu mitään puhelin soitolla, mutta kun soitin sitten hesaan, niin sieltä olisi osakasko lähtenyt. Koko kaskoon hesan mies sanoi että vaaditaan taas kaikki muutkin vakuutukset niille ja vähintään ne kuvat autosta. Mutta sieltä siis ois ees jotain mahdollisuuksia saada koko kaskoa.
Homer65
Over The Top
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mulla on Tapiolassa museoajoneuvokasko, otettu öpaut 10v. sitten. Viime kesänä halusivat uudet kuvat, että vois arvioida arvon. Kyselivät omaa mielipidettä ja kattelivat kuvia, tuomio oli 9000€ ja rapiat :( . Auto on siis -65HT, duunattu oman maun mukaan eikä siis musorekisterissä. Vuoden perusmaksu on n.290€ :oops: miinus alet ja seisontavakuutukset.
Tahavo
Mega-addikti
Auto: Ford Mustang HT 64½

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Onko liikennevakuutus sama kaikissa yhtiöissä, niin kuin veekoo tuolla kirjoitti?
Kyselin nimittäin Turvasta vakuutusten hintoja, niin olivat mielestäni halvemmat kuin Tapiolassa. Tapiolassa minulla on kasko, mutta korvaushinnan ilmoitin aikanaan aivan liian pieneksi. Mutta eikös kasko ole sitä halvempi, mitä pienempi on korvaushinta?

Nyt kattelin papereita tarkemmin, niin mun kasko on 339,17€ vuodessa vaikka korvaushinnaksi ilmoitin 5000€! Onko mua huijattu!? :shock:
Mussemaan
Mega-addikti

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Tapiola, laaja osakasko eli hirvi+palo+varkaus+ilkivalta

Onnistui ilman mutinoita, ilmainen hinauspalvelu ei vaan kuulu mukaan vanhojen autojen vakuutukseen
Kuva
Jukka
Superpölöttäjä

Mussemaan kirjoitti: ilmainen hinauspalvelu ei vaan kuulu mukaan vanhojen autojen vakuutukseen
Nyt on Mussemaani jäljillä.
Tuosta syystä meidänkin perheen kaikissa laitteissa on kasko.
Autopalvelun nimelläköhän tuo hinauspalvelu kulkee Ifissä?
Jokatapauksessa jopa ´79 Mustangiin sai sen.
-Jukka-
Tahavo
Mega-addikti
Auto: Ford Mustang HT 64½

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Minulla Tapiolassa korvasi hinauksesta max.2000 markkaa. Kerran jouduin hinaamaan (konkka rikki :oops: ), niin maksoi koko hinaus muistaakseni 3600 mk, joten ei sekään aivan ilmaista ollut. Lisäksi piti maksaa käteisellä! Kiva semmoista summaa oli nostella automaatista vesisateella. Hinausauton kuljettajalta kyselin, että mitä jos ei ole niin paljon käteistä, niin ymmärsin vastauksesta että semmoista tilannetta ei voi tulla, eli rahaa on oltava, vaikka lainaa sitten joltakin.
Tuon reissun jälkeen olen aina pitänyt peräkontissa ylimääräistä painoa, eli työkalusarja, varaosia ym.
Jukka
Superpölöttäjä

BW-364 kirjoitti:Minulla Tapiolassa korvasi hinauksesta max.2000 markkaa. Kerran jouduin hinaamaan (konkka rikki :oops: ), niin maksoi koko hinaus muistaakseni 3600 mk, joten ei sekään aivan ilmaista ollut. Lisäksi piti maksaa käteisellä! Kiva semmoista summaa oli nostella automaatista vesisateella. Hinausauton kuljettajalta kyselin, että mitä jos ei ole niin paljon käteistä, niin ymmärsin vastauksesta että semmoista tilannetta ei voi tulla, eli rahaa on oltava, vaikka lainaa sitten joltakin.
Tuon reissun jälkeen olen aina pitänyt peräkontissa ylimääräistä painoa, eli työkalusarja, varaosia ym.
Olihan kallis lystiä. :shock:
Oliko matkaa kuinkakin paljon?
-Jukka-
GT-350
Superpölöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Jäipä katsomatta kotosalla mutta muistaisin, että hinausvakuutus on kyllä mukana. Siitä puhuttiin toimistolla aikanaan, sanoivat että on heille halvempi että saadaan auto pois tien varresta rosmoja houkuttelemasta. Varsin ymmärrettävä logiikka.
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
Vastaa Viestiin