Sivu 1/1

Ryytyy yli 4000rpm

Lähetetty: 21 Loka 2006, 14:11
Kirjoittaja veekoo
302 4V 600cfm Holley, 14" pahvisuodin, performer imusarja, shorty headerit ja flowmasterit. Karjeton pervonix sytka, racinging jakaja ja 9mm tulpanjohdot.

Ongelma: Ryytyy yli 4000rpm. Mika voisi olla ongelma? Imupuoli ahdistaa? Sytty pielessa ylakierroksilla? 15 degp erusennakko. Kay ihan ok yli 4000rpm, mutta Teho puuttuu..

Muuten kiipeaisi puuhun alavannolla, jos renkaissa pito piisaisi.

Lähetetty: 22 Loka 2006, 08:41
Kirjoittaja JXA-26
Pensanpaine...?

Lähetetty: 22 Loka 2006, 08:42
Kirjoittaja veekoo
JXA-26 kirjoitti:Pensanpaine...?
6 PSI. Uus pumppu, ei pitaisi antaa lutkun periksi... :(

Lähetetty: 22 Loka 2006, 09:07
Kirjoittaja Mexico65
Nokka-akseli?
Venttiilijouset liian löysät.
Vika venttiili säädöissä, kantaa.

Lähetetty: 22 Loka 2006, 09:35
Kirjoittaja veekoo
Venasaadot voisikin olla. Korvakuulolta siella on jotain pienta meneillaan valilla, joten ne olis tarkotus saadattaa jollakin asiantuntijalla. Useimmissa pajoissa taallakin on vaan sen verran siloposkista pojua, ettei ne oikein osaa kuin noita uudempia keksintoja... :roll: :(

Lähetetty: 22 Loka 2006, 23:46
Kirjoittaja Antti66HT
Nokka juu, oma 280h, 351, huipputeho Compin 280H nokalla 5100 rpm, omilla kansilla mistä pahkat poistettu pako puolelta, Ed.perf.

Kone ei hyydy senkään jalkeen, teho alkaa laskea 6000 rpm.

Edellinen nokka tuntui hengettömältä 4000 asti, .412 nostoa 206/212 .050 nostoa... Eli ei välttämättä mitään "vikaa"...

Lähetetty: 26 Loka 2006, 19:18
Kirjoittaja CO = häkä
Nokkaketju !! Omastain oli venynyt ja oireet juurikin tuo, vääntöä vaan ei jengaa.....

Lähetetty: 27 Loka 2006, 07:43
Kirjoittaja veekoo
CO = häkä kirjoitti:Nokkaketju !! Omastain oli venynyt ja oireet juurikin tuo, vääntöä vaan ei jengaa.....
Nokkaketju == timing chain?

Lähetetty: 27 Loka 2006, 21:06
Kirjoittaja musse67
veekoo kirjoitti:
CO = häkä kirjoitti:Nokkaketju !! Omastain oli venynyt ja oireet juurikin tuo, vääntöä vaan ei jengaa.....
Nokkaketju == timing chain?
Sepä se. Jos meinaat vaihtaa, nii laita kaks rivinen. ns. "double roller".

Lähetetty: 27 Loka 2006, 22:06
Kirjoittaja Fastback
musse67 kirjoitti:Sepä se. Jos meinaat vaihtaa, nii laita kaks rivinen. ns. "double roller".
Tai jos haluaa hifistellä niin ratasjakopää mallia "loud & whine" kuulostaa kuin olisi ahdettu :wink: Jos haluaa satsata tosi laatuun niin milodonin ratas on sitä mistä maksatkin.

Lähetetty: 28 Loka 2006, 17:02
Kirjoittaja petska
saako varmasti ruokaa ylhäällä.....jos vetää laihalle 4000 jälkeen niin johan hyytyy :?:

Lähetetty: 28 Loka 2006, 18:29
Kirjoittaja veekoo
petska kirjoitti:saako varmasti ruokaa ylhäällä.....jos vetää laihalle 4000 jälkeen niin johan hyytyy :?:
Kylla se kay, mutta puhti puuttuu.. :( Bensapumppu on uusi, joten siita ei pitaisi ahdistaa. Samoin kaasari. Isompi ilmanpuhdistin ja nokkaketju on tyolistalla ongelman setvimiseksi..

EDIT: Viikonlopun kruisissa vuorilla (!) alkoi haisemaan bensa. Loytyi 1 kpl inan loysa letkunkiristin bensalinjasta, mutta ei se kylla selita ryytymista. Ainoastaan Miehekkaan hajun moottorijarruttaessa.. :D

Lähetetty: 12 Marras 2006, 12:11
Kirjoittaja veekoo
Noniin. Pistin 3" korkean konnasuotimen ja tunkkasin alipaine ennakkoa hieman. Nyt kiertaa! Toi alipainejuttu tuli ohimennen yhdelta hepulta. Tulppasin sen ensin kokonaan ja kun alkoi kiertamaan, niin puoli kierrosta auki riitti.. :shock: Pienesta on naemma kiinni.