Autot ajoon!

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

stanu429
Aktiivi

Autot ajoon!

Viesti Kirjoittaja stanu429 »

Rokilla on mielestäni oikea asenne tähän touhuun. Niin paljon on kuitenkin hienoja autoja, jotka ovat vain "pyhäpäivä kulkineita", jos silloinkaan. http://www2.kauhajoki.fi/route67cc/ . Näytin teuvalaiselle kaverilleni sen pictures -sivun ja hän tietenkin sanoi, että " voi j-lauta, ei tällaasia vehkeitä oo meirän raitilla näkynykkää"

Roki myös KÄYTTÄÄ ilmeisesti kulkinettaan. Itse myös, kun ei ole lunta, niin käyttökapistus. Ei suurta mystiikkaa. `69 ´stang on nopeasti & hutiloidusti koottu, ajettavuudeltaan huono kärry 8) . Siinä on kuitenkin sitä Jotakin.

Pointtina on se, että mitä hyödyttää omistaa niin hienoa kalustoa, mitä nämä teuvalaisetkin omaavat, jos ne eivät edes näy kaduilla. Onko niin, että vasta jälkikasvu "rosvoaa" nämä hienot Wanhat voortit ja moparit, ja ne saavat arvoisensa kohtelun so. raakaa monotusta kaduilla, mitä varten ne on tehtykin? 8)

60-luvun peltipaalit kaduille, ettei kersojen tarvitse kysyä, että "Mikä vuttu tuokin on" :cry:
Aku_81
Aina äänessä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Käyttää moni muukin autojaan miltei jokapäiväisessä ajossa ja ajamista vartenhan nämä on tehty, oli sitten kyseessä vanhempi tai uudempi mustangi, eikä nää hiekkatietäkään säiky. Joka paikkaan ei ole aina järkevää mennä mussella eikä nää mitään tilaihmeitä tai peräkärryn vetureita ookkaan. Moni harrastaja alkaa olla jo siinä "iässä" että houkuttelee se mukavampi auto ja ajaa mustangillaan vain hupiajot jos saa perseen sohvasta ylös. Aika paljon stadin kruisingissa näkee sellaisia autoja mitkä ei montaa kertaa kuussa liiku, tietty jokaisen oma asia mitä autollaan tekee.
Go tell Alice....
Emmi
Addikti
Auto: '99 Ford Puma 1,7

Viesti Kirjoittaja Emmi »

Mun mielestä kukin saa harrastaa miten lystää. Onhan se upeaa nähdä Mustangeja liikenteessä, mutta minä en määrittele ihmistä auton käytön mukaan. Omassa tuttavapiirissä on ihminen joka lähinnä kiillottaa autojaan (terkut Hönö-Einarille) ja toisessa ääripäässä sitten yksi kerrassaan pöhkö tyyppi joka wanhalla stangilla ajaa soralla reikäpäisesti - autokin on sen näköinen ollut (terkut sinne asemanseudulle)..
Meillä taas on kesärengasmusti, joka on normaalikäytössä ja talvirengasajan tallissa talviunilla.
Vee8
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Emmi kirjoitti:Mun mielestä kukin saa harrastaa miten lystää. Onhan se upeaa nähdä Mustangeja liikenteessä, mutta minä en määrittele ihmistä auton käytön mukaan. Omassa tuttavapiirissä on ihminen joka lähinnä kiillottaa autojaan (terkut Hönö-Einarille) ja toisessa ääripäässä sitten yksi kerrassaan pöhkö tyyppi joka wanhalla stangilla ajaa soralla reikäpäisesti - autokin on sen näköinen ollut (terkut sinne asemanseudulle)..
Meillä taas on kesärengasmusti, joka on normaalikäytössä ja talvirengasajan tallissa talviunilla.
Pakkohan se on talille viedä korjattavaksi että pystyy aina kesän ajamaan, eihän vanha voorti muuten jaksas :twisted:
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
------Ford Mustang Mach-E------
JXA-26
Superpölöttäjä
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Emmi kirjoitti:...yksi kerrassaan pöhkö tyyppi joka wanhalla stangilla ajaa soralla reikäpäisesti - autokin on sen näköinen ollut.
Kuka ? Missä ?? Häh ??? :vihellys:
Ei sen auton ulkonäkö ole soralla ajosta pahentunut. Kori on ennemminkin ottanut siipeensä asvaltilla kanttailusta ja seisovasta vedestä lattialla. Tämä kesä oli meidän omistushistorian ajan ensimmäinen jolloin ei päästy ajaan omalla mustilla. :cry: Oli aikaslailla viimeisiä hetkiä tehdä korille jotain, oli sen verran ooppelia ilmestynyt rakenteisiin ja loput saumat oli löysällä... :shock:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Aku_81
Aina äänessä
Viesti:

JXA-26 kirjoitti:
Emmi kirjoitti:...yksi kerrassaan pöhkö tyyppi joka wanhalla stangilla ajaa soralla reikäpäisesti - autokin on sen näköinen ollut.
Kuka ? Missä ?? Häh ??? :vihellys:
Ei sen auton ulkonäkö ole soralla ajosta pahentunut. Kori on ennemminkin ottanut siipeensä asvaltilla kanttailusta ja seisovasta vedestä lattialla. Tämä kesä oli meidän omistushistorian ajan ensimmäinen jolloin ei päästy ajaan omalla mustilla. :cry: Oli aikaslailla viimeisiä hetkiä tehdä korille jotain, oli sen verran ooppelia ilmestynyt rakenteisiin ja loput saumat oli löysällä... :shock:
Kävinkin miettimään et kuka, mutta tulihan se sieltä :lol: Ajelihan joku pöhkö avoautoilijakin melkein kangasalalta tänä kesänä aika näyttävästi soralla :wink: sen iltaiset muut autoilut jätetään kertomatta :lol:
Go tell Alice....
JXA-26
Superpölöttäjä
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Aku_81 kirjoitti:Mustang cobra 1979 302+4speed man, jossa sorsa kakkosvaihteen paikalla
No nythän mä hokasin kuka ostaa tuolta tallista S-rodin kuleksimasta !!! Alkuperäistä sen olla pitää....
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Aku_81
Aina äänessä
Viesti:

JXA-26 kirjoitti:
Aku_81 kirjoitti:Mustang cobra 1979 302+4speed man, jossa sorsa kakkosvaihteen paikalla
No nythän mä hokasin kuka ostaa tuolta tallista S-rodin kuleksimasta !!! Alkuperäistä sen olla pitää....
Tekemätön paikka, tuskin kestää ässärodi tulevan koneen tehoja, mulle riittää yks hullusti välitetty vaihteisto. Original is not beautiful :twisted:
Go tell Alice....
koppa
Addikti

Viesti Kirjoittaja koppa »

Vee8 kirjoitti:eihän vanha voorti muuten jaksas :twisted:
Heh..vai vanha :shock: Mutta autot on ajoo varten vaikka ne hienosti tekiskin. Tietenkin oma mielipide tuokin, varsinkin kun ei tuollaisia hienoja ole kuin ehkä tulossa. Muut tekee kuten parhaaks näkee. Mulla tuo nuorin :wink: tuntuu tykkäävän tuosta tallista vaan liikaa..tosin ei omistajan halusta, pientä laittoo vaan..ja turhan useinkin :roll:
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
MAKA
Aktiivi

Re: Autot ajoon!

Viesti Kirjoittaja MAKA »

Pointtina on se, että mitä hyödyttää omistaa niin hienoa kalustoa, mitä nämä teuvalaisetkin omaavat, jos ne eivät edes näy kaduilla. Onko niin, että vasta jälkikasvu "rosvoaa" nämä hienot Wanhat voortit ja moparit, ja ne saavat arvoisensa kohtelun so. raakaa monotusta kaduilla, mitä varten ne on tehtykin? 8)

60-luvun peltipaalit kaduille, ettei kersojen tarvitse kysyä, että "Mikä vuttu tuokin on" :cry:[/quote]

Kyllä tuo on nyt jokaisen oma asia kuinka autoaan käyttää!! Mitäs se kenellekkään kuuluu... Kivahan se tietenkin on kun autot liikkuu, mutta täällä teuvalla aika monella jo perhettä ja mulla on ainakin omakohtainen kokemus et ajelut jää pakostakin vähemmälle pienen muksun takia. Mutta harrastus on ja pysyy.
Autoja joita täälläkin on talleissa on kuitenkin tosi harrastajilla jotka ymmärtävät autojen/arvon päälle. JA AJAVA SILLOIN KUN HUVITTAA JA SILTÄ TUNTUU!!!
ROKI
Aina äänessä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

No joo! pitää minunkin tyrkätä lusikkani soppaan, minua ei ole haitannut millään muotoa perhe tai lapset, etteikö vois ajella mielinmäärin . Pikku natiainen istua torotti jo turvakaukalossa reilun puolenvoden iässä takapenkillä, eikä haitannut menoa yhtään vaikka laskettelin yli 200 kilsaa yhteen suuntaan ja toiset takas, ja kuin paljon senkin jälkeen. On ajeltu satoja ja taas satoja kilsoja yhddessä ei ongelma. Tietenkin jokainen autonsa omistava ( jolla ) se on oma tehköön niin kun parahiksi näkee. Minäkin syyllistyin siihen sairauteen, eka vuonna kun sain musseni 8,5 vuoden kunnostus rupeaman jälkeen liikenteeseen, että kiillottelin vaan tallissa kun oli pilvinen keli tai satoi, vaan en enää sillontällön pitää pestä ja kuivata, ja kerran kesään vahata, siitä yli menee jo sairaaloiseksi toiminnaksi. Ajan keväästä myöhään syksyyn keli kuin keli. Eli itse itseäni lainaten piruako näitä kotteroita säälimään autoja nää vain on. Mussea voi verrata hyvin harrikkaan, on kallis puolivalmiste.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
GT-350
Superpölöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Mulla oli tänä aamuna pihan vanhin auto ainoa jolla uskalsi lähteä töihin
:shock:

Ei palanut check engine -valo, ei releet napsuneet eikä kompura vinkunut, ja jarrutkin jotenkin toimi.
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
Vastaa Viestiin