Vesivuotoko?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Jone
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
Auto: Ford Mustang HT 1964½
Paikkakunta: Kuhmo

Vesivuotoko?

Viesti Kirjoittaja Jone »

Huomasin tossa jokuaika sitten öljytikun yläpäässä valkoista töhnää, ja myöhemmin myös ihan öljytikun kärjessä, niinkuin siihen olis sekoittunut vettä. Ihan kiva ylläri konerempan jälkeen, vaikka kannetki on vedetty oikeaan momenttiin kunnon pulteilla, ja tasot suorat. Voisikko olla kansipahvi vuotoa tai voiko sinne jostain muusta tulla kosteutta ajan myötä? 3kk oon ajanu samoilla öljyillä eli muutama tuhat kilsaa, laskuissa ei oo tarkemmin ollu. Tänään vaihdoin uudet. Vesi ei häviä syyläristä. Lämmöt pysyy aisoissa, mikä oli viimekesän ongelmana joka hoitui konerempassa. Missä lie vikaa?
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Vesihän ton tekee kyllä, yksi vuotokohta voi olla imusarjan vesikanavasta ? kaverin seevyssä oli moinen ongelma, yksinkertaisesti oli vaan yhden päädyn ruuvit löysällä.
:krooh:
Avatar
Jone
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
Auto: Ford Mustang HT 1964½
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja Jone »

Tuotapa en olekkaan vielä tarkistanu, ainaki yhden pultinkannan alta keskivaiheilta imusarjaa tihkuu hieman öljyä. Vaikka lievästi kireempään momenttiin oon imarinki punonu, kuin ohjeet ilmoittaa.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Jone kirjoitti:Tuotapa en olekkaan vielä tarkistanu, ainaki yhden pultinkannan alta keskivaiheilta imusarjaa tihkuu hieman öljyä. Vaikka lievästi kireempään momenttiin oon imarinki punonu, kuin ohjeet ilmoittaa.
Miksi kireämmälle kuin ohje ilmoittaa????
Jos imusarjan pulttien välistä tihkuu öljyä on jotain jäänyt tekemättä kunnolla.
imusarjan kiristys ei aina ole ihan helppo operaatio, vaati usein jälkikiristyksiä oikeassa kiristysjärjestyksessä ja oikeaan momenttiin.

Tuo yli kiristäminen saattaa venyttää pultin yli sen sietorajan jolloin se saattaa katketa tai lähteä venymään saavuttamatta koskaan sille tarkoitettua momenttia. Ei ole mitään tarvetta missään kohdassa konetta ylittää valmistajan kiristysmomentti suosituksia.
Poikkeus tietenkin erikoispultit joille ilmoitetaan juuri niiden kanssa käytettävät kiristysmomentit. Esim. kiertokangen pultit, kansipultit, runkolaakeri pukkien pultit jne...


http://www.arp-bolts.com/Tech/TechWhy.html
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Jone
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
Auto: Ford Mustang HT 1964½
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja Jone »

Laitoin siksi aavistuksen kireämmälle, jos nyt juuri yhtään, koska jouduin käyttää imaria irti ensimmäisen kasauskerran jälkeen eikä ollu uusia tiivisteitä mistä laittaa siihen hätään.Ajattelin näin, koska onhan se tiiviste vähän "painunut" ekan paikallaan olon aikana. Kiristys järjestys oli imarin valmistajan ilmoittaman mukainen. No olis tietty ollu paree ku ois ollu mistä nakata uudet tiivisteet tilalle.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Onko imusarjan pultit kiristetty oikeassa järjestyksessä?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Jone
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
Auto: Ford Mustang HT 1964½
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja Jone »

Kyllä. Ja jälkikiristyksitä puheen ollen, Fel-pro tiivistesarjan myyjän mukaan jälkikiristyksiä ei tarvis tehdä, mutta tietenki se ois ollu hyvä tarkistaa, olihan tiivistete jo hetken ollu aikaisemmin paikoillaan. Ja vaikka ei olis ollutkaan niin tuskin tarkistuksesta ois haittaakaan ollu. :?
Vastaa Viestiin