Sivu 1/1

Etu/taka jarrutasapaino

Lähetetty: 20 Syys 2006, 22:58
Kirjoittaja veekoo
Vaihteistorempan jalkeen aija vahan kommentoi jarruja, etta eiko sulla ota kuin takaa kiinni. Ilmeisesti olin vahan jo ehtiny tottua tehostamattomuuteen ja pysahtyminen parani huomattavasti vahan ruuvailemalla tasapainoa. Oli unohtunut jarrurempan jalkeen hienosaataa... :roll: Kysymys kuuluukin: onko tuohon jotain virallista menetelmaa saada balanssi kuntoon vai pitaako menna vaan parkkikselle jarruttelemaan ja ruuvailemaan, kunnes takaa ei mene enaa lukkoon ja sitten 1/8 kierros takasinpain?

Lähetetty: 21 Syys 2006, 01:24
Kirjoittaja 200cid
hiekkatielle vaan. näät kaikki heitot 8)

Lähetetty: 21 Syys 2006, 09:22
Kirjoittaja Mexico65
Tyhjällä hiljaisella tiellä (ei takantulevia) reilusta vahdista tehdään kiristyvä jarrutus niin tiukasti, että joko etu- tai takapää menee juuri ja juuri lukkoon. Jos takapää menee ensin lukkoon niin säädä, jos etupää niin ehkä kaikki ok. Voit tietenkin hakea sen kohdan missä jarrubalanssi muuttuu edestä taakse tai takaa eteen ja tämän jälkeen sovitat jarrubalanssi sinulle sopivaksi.

Lähetetty: 23 Syys 2006, 08:27
Kirjoittaja veekoo
Ruuvailu auttoi kelkan pysahtymiseen aika pali. Nyt alko mietityttaan, etta minkalainen tollasessa wilwood venttiilissa on "toiminta-alue".. Meinaan 1/2 kierrosta jo tuntui, mutta kaikenkaikkiaan tartti ruuvata noin kierros kiinni, etta olkavyot tuli tarpeellisiksi. Onko kierros paljon vai vahan? Toi venttiili on uusi tuttavuus ja tarttisi vahan tietaa mittakaavaa, etta saataminen nopeutuisi... :) Tohon kierrokseen meni jo pari paivaa toissa kayntia (matkalla on hyva paikka tirvasta jarrut pohjaan jne)

Lähetetty: 23 Syys 2006, 08:48
Kirjoittaja Make67
veekoo kirjoitti:Ruuvailu auttoi kelkan pysahtymiseen aika pali. Nyt alko mietityttaan, etta minkalainen tollasessa wilwood venttiilissa on "toiminta-alue".. Meinaan 1/2 kierrosta jo tuntui, mutta kaikenkaikkiaan tartti ruuvata noin kierros kiinni, etta olkavyot tuli tarpeellisiksi. Onko kierros paljon vai vahan? Toi venttiili on uusi tuttavuus ja tarttisi vahan tietaa mittakaavaa, etta saataminen nopeutuisi... :) Tohon kierrokseen meni jo pari paivaa toissa kayntia (matkalla on hyva paikka tirvasta jarrut pohjaan jne)
Olisko tästä apua...mulla on itellä samanlainen
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

Lähetetty: 23 Syys 2006, 09:02
Kirjoittaja veekoo
Make67 kirjoitti:
veekoo kirjoitti:Ruuvailu auttoi kelkan pysahtymiseen aika pali. Nyt alko mietityttaan, etta minkalainen tollasessa wilwood venttiilissa on "toiminta-alue".. Meinaan 1/2 kierrosta jo tuntui, mutta kaikenkaikkiaan tartti ruuvata noin kierros kiinni, etta olkavyot tuli tarpeellisiksi. Onko kierros paljon vai vahan? Toi venttiili on uusi tuttavuus ja tarttisi vahan tietaa mittakaavaa, etta saataminen nopeutuisi... :) Tohon kierrokseen meni jo pari paivaa toissa kayntia (matkalla on hyva paikka tirvasta jarrut pohjaan jne)
Olisko tästä apua...mulla on itellä samanlainen
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Jepjep. Samanlainen nappula. Tuossa surffaillessa tuli sellainen epailys mieleen, etta kuristaako se sittenkaan takapainetta, kun ruuvia kiertaa kiinni (myotapaivaan)..? Toisinsanoen: taysin auki 0% taakse ja taysin kiinni 57% taakse vai toisinpain? :shock:

Lähetetty: 23 Syys 2006, 10:19
Kirjoittaja Make67
veekoo kirjoitti:
Make67 kirjoitti:
veekoo kirjoitti:Ruuvailu auttoi kelkan pysahtymiseen aika pali. Nyt alko mietityttaan, etta minkalainen tollasessa wilwood venttiilissa on "toiminta-alue".. Meinaan 1/2 kierrosta jo tuntui, mutta kaikenkaikkiaan tartti ruuvata noin kierros kiinni, etta olkavyot tuli tarpeellisiksi. Onko kierros paljon vai vahan? Toi venttiili on uusi tuttavuus ja tarttisi vahan tietaa mittakaavaa, etta saataminen nopeutuisi... :) Tohon kierrokseen meni jo pari paivaa toissa kayntia (matkalla on hyva paikka tirvasta jarrut pohjaan jne)
Olisko tästä apua...mulla on itellä samanlainen
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Jepjep. Samanlainen nappula. Tuossa surffaillessa tuli sellainen epailys mieleen, etta kuristaako se sittenkaan takapainetta, kun ruuvia kiertaa kiinni (myotapaivaan)..? Toisinsanoen: taysin auki 0% taakse ja taysin kiinni 57% taakse vai toisinpain? :shock:
Käsittääkseni; Kun kiertää täysin myötäpäivään-->vapaa "virtaus"---> ei kuristusta eli täysi jarrupaine taakse. Kun kääntää täysin auki---> kuristaa takajarrupaineista pois 57% eli jää jarrupainetta 43%. Jotenkin näin mä tän ymmärrän :shock: :shock: :shock:

Lähetetty: 23 Syys 2006, 10:26
Kirjoittaja Make67
BTW, mihin, Veekoo, oot sijoittanu sen venttiilin autossas? Mulla se on vielä tässä kädessä :oops: :lol: :lol: vaikka autolla on levyjarrukonversion jälkeen ajeltu aika rankasti!!!

Lähetetty: 23 Syys 2006, 11:13
Kirjoittaja Homer65
Mä olen HooKoo :lol: :lol: :oops: ja mä sijoitin sen konehuoneeseen hetikohta pääsylinterin jälkeen, taakse lähtevään putkeen.

Lähetetty: 23 Syys 2006, 11:34
Kirjoittaja veekoo
Make67 kirjoitti:BTW, mihin, Veekoo, oot sijoittanu sen venttiilin autossas? Mulla se on vielä tässä kädessä :oops: :lol: :lol: vaikka autolla on levyjarrukonversion jälkeen ajeltu aika rankasti!!!
Maa en sita itte laittanu, kun aijat fiksaamolla hajotti takalinjat tirvasemalla jarruja kunnolla ja laitto sen kohtuu edullisesti.. Eli ei hajua, onko oikein laitettu. Siina se on heti paasylinterin kyljessa ja kamala sakkara putkea vieressa, ilmeisesti oli vahan arvioinu vaarin pituuden tms? Toimii kuitenkin ihan hk eli en valita. Auto pysahtyy, kun painaa pedaalia ohimot enemman tai vahemman pullottaen. Riippuen tietty tilanteesta.. 8) Joka tapauksessa kun vaihtaa kiesia, niin joko jannittaa tai tulee hampaankuvat rattiin.
(Tarttis varmaan kayda ostaan lisaa itsesuojeluvaistoa jostain, kun enemman kiinnostaa sen oikeanpuoleisimman polkimen vaikutukset.. :roll: :lol: )
Pitaakin muuten varmaan kattoa liemien taso, jos ruuvailun vaikutus on tosiaan toisinpain. Alko vahan pelottaan, etta laskeeko pinta joka painalluksella jne. Varotusvalon liitin on turvallisesti em. venttiilin vieressa ihan villina ja vapaana roikkumassa... :shock: Toisaalta kylla se systeemi olisi jo varmaankin tyhja jo nailla ajeluilla. Vilkasempa kuitenkin..

Lähetetty: 23 Syys 2006, 12:12
Kirjoittaja Mexico65
Make67 kirjoitti: Käsittääkseni; Kun kiertää täysin myötäpäivään-->vapaa "virtaus"---> ei kuristusta eli täysi jarrupaine taakse. Kun kääntää täysin auki---> kuristaa takajarrupaineista pois 57% eli jää jarrupainetta 43%.
Juuri näin!

Minulla on käytössä AP:n screw type CP3550-14 säädin.
http://www.apracing.com/car/cylinder/pvalves.htm

Samaisen firman kautta voi löytyä myös varteen otettavia Pro-Touring jarruja ja kytkimiä.

Lähetetty: 24 Syys 2006, 20:24
Kirjoittaja Homer65
Tossa Wilwoodin säätimessä säätöalue on aika iso. Oikeaa säätöä hakiessa lähdin liikkeelle 3-4 kierroksen säädöstä,viimeistelyssä sitten kiekan verran kerrallaan.