
Etu/taka jarrutasapaino
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Etu/taka jarrutasapaino
Vaihteistorempan jalkeen aija vahan kommentoi jarruja, etta eiko sulla ota kuin takaa kiinni. Ilmeisesti olin vahan jo ehtiny tottua tehostamattomuuteen ja pysahtyminen parani huomattavasti vahan ruuvailemalla tasapainoa. Oli unohtunut jarrurempan jalkeen hienosaataa...
Kysymys kuuluukin: onko tuohon jotain virallista menetelmaa saada balanssi kuntoon vai pitaako menna vaan parkkikselle jarruttelemaan ja ruuvailemaan, kunnes takaa ei mene enaa lukkoon ja sitten 1/8 kierros takasinpain?

Tyhjällä hiljaisella tiellä (ei takantulevia) reilusta vahdista tehdään kiristyvä jarrutus niin tiukasti, että joko etu- tai takapää menee juuri ja juuri lukkoon. Jos takapää menee ensin lukkoon niin säädä, jos etupää niin ehkä kaikki ok. Voit tietenkin hakea sen kohdan missä jarrubalanssi muuttuu edestä taakse tai takaa eteen ja tämän jälkeen sovitat jarrubalanssi sinulle sopivaksi.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Ruuvailu auttoi kelkan pysahtymiseen aika pali. Nyt alko mietityttaan, etta minkalainen tollasessa wilwood venttiilissa on "toiminta-alue".. Meinaan 1/2 kierrosta jo tuntui, mutta kaikenkaikkiaan tartti ruuvata noin kierros kiinni, etta olkavyot tuli tarpeellisiksi. Onko kierros paljon vai vahan? Toi venttiili on uusi tuttavuus ja tarttisi vahan tietaa mittakaavaa, etta saataminen nopeutuisi...
Tohon kierrokseen meni jo pari paivaa toissa kayntia (matkalla on hyva paikka tirvasta jarrut pohjaan jne)

-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Olisko tästä apua...mulla on itellä samanlainenveekoo kirjoitti:Ruuvailu auttoi kelkan pysahtymiseen aika pali. Nyt alko mietityttaan, etta minkalainen tollasessa wilwood venttiilissa on "toiminta-alue".. Meinaan 1/2 kierrosta jo tuntui, mutta kaikenkaikkiaan tartti ruuvata noin kierros kiinni, etta olkavyot tuli tarpeellisiksi. Onko kierros paljon vai vahan? Toi venttiili on uusi tuttavuus ja tarttisi vahan tietaa mittakaavaa, etta saataminen nopeutuisi...Tohon kierrokseen meni jo pari paivaa toissa kayntia (matkalla on hyva paikka tirvasta jarrut pohjaan jne)
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Jepjep. Samanlainen nappula. Tuossa surffaillessa tuli sellainen epailys mieleen, etta kuristaako se sittenkaan takapainetta, kun ruuvia kiertaa kiinni (myotapaivaan)..? Toisinsanoen: taysin auki 0% taakse ja taysin kiinni 57% taakse vai toisinpain?Make67 kirjoitti:Olisko tästä apua...mulla on itellä samanlainenveekoo kirjoitti:Ruuvailu auttoi kelkan pysahtymiseen aika pali. Nyt alko mietityttaan, etta minkalainen tollasessa wilwood venttiilissa on "toiminta-alue".. Meinaan 1/2 kierrosta jo tuntui, mutta kaikenkaikkiaan tartti ruuvata noin kierros kiinni, etta olkavyot tuli tarpeellisiksi. Onko kierros paljon vai vahan? Toi venttiili on uusi tuttavuus ja tarttisi vahan tietaa mittakaavaa, etta saataminen nopeutuisi...Tohon kierrokseen meni jo pari paivaa toissa kayntia (matkalla on hyva paikka tirvasta jarrut pohjaan jne)
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Käsittääkseni; Kun kiertää täysin myötäpäivään-->vapaa "virtaus"---> ei kuristusta eli täysi jarrupaine taakse. Kun kääntää täysin auki---> kuristaa takajarrupaineista pois 57% eli jää jarrupainetta 43%. Jotenkin näin mä tän ymmärränveekoo kirjoitti:Jepjep. Samanlainen nappula. Tuossa surffaillessa tuli sellainen epailys mieleen, etta kuristaako se sittenkaan takapainetta, kun ruuvia kiertaa kiinni (myotapaivaan)..? Toisinsanoen: taysin auki 0% taakse ja taysin kiinni 57% taakse vai toisinpain?Make67 kirjoitti:Olisko tästä apua...mulla on itellä samanlainenveekoo kirjoitti:Ruuvailu auttoi kelkan pysahtymiseen aika pali. Nyt alko mietityttaan, etta minkalainen tollasessa wilwood venttiilissa on "toiminta-alue".. Meinaan 1/2 kierrosta jo tuntui, mutta kaikenkaikkiaan tartti ruuvata noin kierros kiinni, etta olkavyot tuli tarpeellisiksi. Onko kierros paljon vai vahan? Toi venttiili on uusi tuttavuus ja tarttisi vahan tietaa mittakaavaa, etta saataminen nopeutuisi...Tohon kierrokseen meni jo pari paivaa toissa kayntia (matkalla on hyva paikka tirvasta jarrut pohjaan jne)
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku



-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
BTW, mihin, Veekoo, oot sijoittanu sen venttiilin autossas? Mulla se on vielä tässä kädessä
vaikka autolla on levyjarrukonversion jälkeen ajeltu aika rankasti!!!



-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Maa en sita itte laittanu, kun aijat fiksaamolla hajotti takalinjat tirvasemalla jarruja kunnolla ja laitto sen kohtuu edullisesti.. Eli ei hajua, onko oikein laitettu. Siina se on heti paasylinterin kyljessa ja kamala sakkara putkea vieressa, ilmeisesti oli vahan arvioinu vaarin pituuden tms? Toimii kuitenkin ihan hk eli en valita. Auto pysahtyy, kun painaa pedaalia ohimot enemman tai vahemman pullottaen. Riippuen tietty tilanteesta..Make67 kirjoitti:BTW, mihin, Veekoo, oot sijoittanu sen venttiilin autossas? Mulla se on vielä tässä kädessä![]()
![]()
vaikka autolla on levyjarrukonversion jälkeen ajeltu aika rankasti!!!

(Tarttis varmaan kayda ostaan lisaa itsesuojeluvaistoa jostain, kun enemman kiinnostaa sen oikeanpuoleisimman polkimen vaikutukset..


Pitaakin muuten varmaan kattoa liemien taso, jos ruuvailun vaikutus on tosiaan toisinpain. Alko vahan pelottaan, etta laskeeko pinta joka painalluksella jne. Varotusvalon liitin on turvallisesti em. venttiilin vieressa ihan villina ja vapaana roikkumassa...

Juuri näin!Make67 kirjoitti: Käsittääkseni; Kun kiertää täysin myötäpäivään-->vapaa "virtaus"---> ei kuristusta eli täysi jarrupaine taakse. Kun kääntää täysin auki---> kuristaa takajarrupaineista pois 57% eli jää jarrupainetta 43%.
Minulla on käytössä AP:n screw type CP3550-14 säädin.
http://www.apracing.com/car/cylinder/pvalves.htm
Samaisen firman kautta voi löytyä myös varteen otettavia Pro-Touring jarruja ja kytkimiä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.