Etu/taka jarrutasapaino

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Etu/taka jarrutasapaino

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Vaihteistorempan jalkeen aija vahan kommentoi jarruja, etta eiko sulla ota kuin takaa kiinni. Ilmeisesti olin vahan jo ehtiny tottua tehostamattomuuteen ja pysahtyminen parani huomattavasti vahan ruuvailemalla tasapainoa. Oli unohtunut jarrurempan jalkeen hienosaataa... :roll: Kysymys kuuluukin: onko tuohon jotain virallista menetelmaa saada balanssi kuntoon vai pitaako menna vaan parkkikselle jarruttelemaan ja ruuvailemaan, kunnes takaa ei mene enaa lukkoon ja sitten 1/8 kierros takasinpain?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

hiekkatielle vaan. näät kaikki heitot 8)
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tyhjällä hiljaisella tiellä (ei takantulevia) reilusta vahdista tehdään kiristyvä jarrutus niin tiukasti, että joko etu- tai takapää menee juuri ja juuri lukkoon. Jos takapää menee ensin lukkoon niin säädä, jos etupää niin ehkä kaikki ok. Voit tietenkin hakea sen kohdan missä jarrubalanssi muuttuu edestä taakse tai takaa eteen ja tämän jälkeen sovitat jarrubalanssi sinulle sopivaksi.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Ruuvailu auttoi kelkan pysahtymiseen aika pali. Nyt alko mietityttaan, etta minkalainen tollasessa wilwood venttiilissa on "toiminta-alue".. Meinaan 1/2 kierrosta jo tuntui, mutta kaikenkaikkiaan tartti ruuvata noin kierros kiinni, etta olkavyot tuli tarpeellisiksi. Onko kierros paljon vai vahan? Toi venttiili on uusi tuttavuus ja tarttisi vahan tietaa mittakaavaa, etta saataminen nopeutuisi... :) Tohon kierrokseen meni jo pari paivaa toissa kayntia (matkalla on hyva paikka tirvasta jarrut pohjaan jne)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

veekoo kirjoitti:Ruuvailu auttoi kelkan pysahtymiseen aika pali. Nyt alko mietityttaan, etta minkalainen tollasessa wilwood venttiilissa on "toiminta-alue".. Meinaan 1/2 kierrosta jo tuntui, mutta kaikenkaikkiaan tartti ruuvata noin kierros kiinni, etta olkavyot tuli tarpeellisiksi. Onko kierros paljon vai vahan? Toi venttiili on uusi tuttavuus ja tarttisi vahan tietaa mittakaavaa, etta saataminen nopeutuisi... :) Tohon kierrokseen meni jo pari paivaa toissa kayntia (matkalla on hyva paikka tirvasta jarrut pohjaan jne)
Olisko tästä apua...mulla on itellä samanlainen
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Make67 kirjoitti:
veekoo kirjoitti:Ruuvailu auttoi kelkan pysahtymiseen aika pali. Nyt alko mietityttaan, etta minkalainen tollasessa wilwood venttiilissa on "toiminta-alue".. Meinaan 1/2 kierrosta jo tuntui, mutta kaikenkaikkiaan tartti ruuvata noin kierros kiinni, etta olkavyot tuli tarpeellisiksi. Onko kierros paljon vai vahan? Toi venttiili on uusi tuttavuus ja tarttisi vahan tietaa mittakaavaa, etta saataminen nopeutuisi... :) Tohon kierrokseen meni jo pari paivaa toissa kayntia (matkalla on hyva paikka tirvasta jarrut pohjaan jne)
Olisko tästä apua...mulla on itellä samanlainen
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Jepjep. Samanlainen nappula. Tuossa surffaillessa tuli sellainen epailys mieleen, etta kuristaako se sittenkaan takapainetta, kun ruuvia kiertaa kiinni (myotapaivaan)..? Toisinsanoen: taysin auki 0% taakse ja taysin kiinni 57% taakse vai toisinpain? :shock:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

veekoo kirjoitti:
Make67 kirjoitti:
veekoo kirjoitti:Ruuvailu auttoi kelkan pysahtymiseen aika pali. Nyt alko mietityttaan, etta minkalainen tollasessa wilwood venttiilissa on "toiminta-alue".. Meinaan 1/2 kierrosta jo tuntui, mutta kaikenkaikkiaan tartti ruuvata noin kierros kiinni, etta olkavyot tuli tarpeellisiksi. Onko kierros paljon vai vahan? Toi venttiili on uusi tuttavuus ja tarttisi vahan tietaa mittakaavaa, etta saataminen nopeutuisi... :) Tohon kierrokseen meni jo pari paivaa toissa kayntia (matkalla on hyva paikka tirvasta jarrut pohjaan jne)
Olisko tästä apua...mulla on itellä samanlainen
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Jepjep. Samanlainen nappula. Tuossa surffaillessa tuli sellainen epailys mieleen, etta kuristaako se sittenkaan takapainetta, kun ruuvia kiertaa kiinni (myotapaivaan)..? Toisinsanoen: taysin auki 0% taakse ja taysin kiinni 57% taakse vai toisinpain? :shock:
Käsittääkseni; Kun kiertää täysin myötäpäivään-->vapaa "virtaus"---> ei kuristusta eli täysi jarrupaine taakse. Kun kääntää täysin auki---> kuristaa takajarrupaineista pois 57% eli jää jarrupainetta 43%. Jotenkin näin mä tän ymmärrän :shock: :shock: :shock:
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

BTW, mihin, Veekoo, oot sijoittanu sen venttiilin autossas? Mulla se on vielä tässä kädessä :oops: :lol: :lol: vaikka autolla on levyjarrukonversion jälkeen ajeltu aika rankasti!!!
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mä olen HooKoo :lol: :lol: :oops: ja mä sijoitin sen konehuoneeseen hetikohta pääsylinterin jälkeen, taakse lähtevään putkeen.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Make67 kirjoitti:BTW, mihin, Veekoo, oot sijoittanu sen venttiilin autossas? Mulla se on vielä tässä kädessä :oops: :lol: :lol: vaikka autolla on levyjarrukonversion jälkeen ajeltu aika rankasti!!!
Maa en sita itte laittanu, kun aijat fiksaamolla hajotti takalinjat tirvasemalla jarruja kunnolla ja laitto sen kohtuu edullisesti.. Eli ei hajua, onko oikein laitettu. Siina se on heti paasylinterin kyljessa ja kamala sakkara putkea vieressa, ilmeisesti oli vahan arvioinu vaarin pituuden tms? Toimii kuitenkin ihan hk eli en valita. Auto pysahtyy, kun painaa pedaalia ohimot enemman tai vahemman pullottaen. Riippuen tietty tilanteesta.. 8) Joka tapauksessa kun vaihtaa kiesia, niin joko jannittaa tai tulee hampaankuvat rattiin.
(Tarttis varmaan kayda ostaan lisaa itsesuojeluvaistoa jostain, kun enemman kiinnostaa sen oikeanpuoleisimman polkimen vaikutukset.. :roll: :lol: )
Pitaakin muuten varmaan kattoa liemien taso, jos ruuvailun vaikutus on tosiaan toisinpain. Alko vahan pelottaan, etta laskeeko pinta joka painalluksella jne. Varotusvalon liitin on turvallisesti em. venttiilin vieressa ihan villina ja vapaana roikkumassa... :shock: Toisaalta kylla se systeemi olisi jo varmaankin tyhja jo nailla ajeluilla. Vilkasempa kuitenkin..
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Make67 kirjoitti: Käsittääkseni; Kun kiertää täysin myötäpäivään-->vapaa "virtaus"---> ei kuristusta eli täysi jarrupaine taakse. Kun kääntää täysin auki---> kuristaa takajarrupaineista pois 57% eli jää jarrupainetta 43%.
Juuri näin!

Minulla on käytössä AP:n screw type CP3550-14 säädin.
http://www.apracing.com/car/cylinder/pvalves.htm

Samaisen firman kautta voi löytyä myös varteen otettavia Pro-Touring jarruja ja kytkimiä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Tossa Wilwoodin säätimessä säätöalue on aika iso. Oikeaa säätöä hakiessa lähdin liikkeelle 3-4 kierroksen säädöstä,viimeistelyssä sitten kiekan verran kerrallaan.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin