Sivu 1/1

Mitä kaikkea muutoksia olette tehneet earlyyn?

Lähetetty: 08 Syys 2006, 17:15
Kirjoittaja Kesämies!
Eli siis mitä muutoksia/parannuksia olette tehneet vs. orginaali musseen (earlyihin)? Millälailla muutokset ovat vaikuttaneet ajoon?

Jos kyseinen topicci löytyy niin poistakkee vaan... :wink:

Lähetetty: 08 Syys 2006, 20:33
Kirjoittaja Make67
Nyt ihan enstex lyhyesti...Helpompi on ainakin omalta osalta luetella ne asiat joita EI ole muutettu tai "paranneltu". Mulla -67 HT.

Lähetetty: 08 Syys 2006, 21:12
Kirjoittaja Homer65
Noin nopeesti kun sanoo, mun lähes vakio -65HT.iin : jouset (takana taottu, edessä Eipachit), iskarit (Konit), penkit (Corbeau), 4 piste vyöt (Sabelt), jarrut (tehostin ja levyt eteeen), jarruputket, moottori (302 cid, imusarja, kaasari, bensapumppu), laatikko (remppa ja siftkitt), sisäverhoilu, kuitu konepelti, jäähdytin, sähköflekti, joitain korin osia, bensalinja, renkaat ja vanteet, takakontti verhoiltu, poppikone, peltisrjat, pakoputkisto, alustan puslat, kulutus ym. osia uusittu, korjattu ja siistitty.
Reilummin rakennellut on sitten erikseen.

Lähetetty: 08 Syys 2006, 22:03
Kirjoittaja veekoo
Moottori ym: 302, imusarja, putsari, bensapumppu, karjeton sytka, 50kV puola, racing jakaja, 9mm tuplanjohdot, 600cfm 4bbl hollikka, T-5, 9" posi pera, uretaanikiinnikkeet, granadan levyjarrut, 1" kallistuksenvakaaja, madalletut etujouset, fan shroudi, paisuntasailio ym ...
Sisusta: mp3 soitin, 4-pistevyot, rallijakkarat, puolijohderegu mittaristoon, 3. jarruvalo hattuhyllylle, maalaus & muoviosien vaihto
Sahkot: H4 xenon ajovalot + releet & johdot, 110A laturi, ledisekvenssitakavalot (ledeja kaikkialle mihin saa itse asiassa), paksumpaa piuhaa, ym ym...
Ulkopuoli: paukkupullomattamustaa... :wink:
Eika oo viela valmis. :)

Lähetetty: 09 Syys 2006, 08:49
Kirjoittaja JXA-26
Vielä viime kesänä:
Konin iskarit, 4-piste 3" vyöt, raskas oikea jalka.

Uudistuksia:
Kuitua lokarit, nokkapelti. Runkon yhdistäjät pohjanläpi, putki vahvistuksia tulipellin paikkeille, uudet lattiat, ohjaustehostimen poisto, uudet takajouset, vieläkin raskaampi oik.jalka...

Jos aiot lähteä päättymättömälle auton parantelu linjalle, kannattaa aloittaa korin jäykistämisellä. Muutoin tulee hassuja pellin repeämiä ihmeellisiin paikkoihin, ja kori on vetelä kovissa nopeuksissa. Seuraavaksi jousitus kuntoon (jouset/iskarit) josta voikin siirtyä perän (lukko/välitys) kautta laatikkoon (manuaali !!!!). Moottorin kun on saanut vastaamaan parantuneita ajo-ominaisuuksia, voi ruveta harkitsemaan vakaajien vaihtoa.

Lähetetty: 09 Syys 2006, 10:08
Kirjoittaja veekoo
Joo.. Kori kuntoon ensin. Muuten alka menemaan mutkalle kummista paikoista... :shock:

Lähetetty: 09 Syys 2006, 13:04
Kirjoittaja Kesämies!
Kiitoksia vinkeistä. Pitänee katella mitä perse kestää kun tuohon varmasti saa upotettua taalan poikineen.. :lol:

Lähetetty: 09 Syys 2006, 20:00
Kirjoittaja Homer65
Mielestäni alusta kuntoon ennen konetta. Itelle tulossa talven aikana, jos perse kestää: sub framet, vakaajat, tiuhempi välkkä, lukko, vanteet, gummit, ...

Lähetetty: 09 Syys 2006, 20:22
Kirjoittaja JXA-26
Jos vaan persaus kestää, niin Ruotsin mallin mukaan kun rakentaa auton niin lopputulos on yhtenäisen komee. Eli ensiksi ostetaan gummit ja vanteet, ja niiden ympärille tehdään auto. Rokkikoneet ja niihin liittyvä thyyningggg (yöc) voidaan sitten jättää Honda miehille !!! Juuku...?

Lähetetty: 09 Syys 2006, 20:34
Kirjoittaja Homer65
JXA-26 kirjoitti:Jos vaan persaus kestää, niin Ruotsin mallin mukaan kun rakentaa auton niin lopputulos on yhtenäisen komee. Eli ensiksi ostetaan gummit ja vanteet, ja niiden ympärille tehdään auto. Rokkikoneet ja niihin liittyvä thyyningggg (yöc) voidaan sitten jättää Honda miehille !!! Juuku...?
Kyllähän Ruattalaisilla perse :pehva: kestää :hahalol:

Lähetetty: 09 Syys 2006, 20:40
Kirjoittaja Make67
Homer65 kirjoitti:Mielestäni alusta kuntoon ennen konetta.
Tää on just miten itte oon edenny. "Subit" on varattu HH:n pojilta kun ne vielä puuttuu :shock: :shock: :shock: alustasta. Sitte alkaa olla kait valmista...paitsi että noi Traction bars:it houkuttaa aikalailla...!

Lähetetty: 09 Syys 2006, 23:00
Kirjoittaja Tahavo
Mulla on etupäässä Shelby-muutos, tuuman vakaaja, gybin kaasuiskarit ja lyhemmät "GT"-jouset, export-tankohässäkä on tukevampi sekä omatekele monte carlo tanko asennettu.
Takana Gybin kaasuiskarit sekä taotut jouset ilman lisälehteä sekä traction barsit. Näillä perusmuutoksilla on jo mukava päästellä mutkiin, niin että kaipaa jo kuppipenkkiä.
Apurunkojen yhdistäjät olisi hyvä laittaa, niin kuin tuolla on mainittukin. Niin ja takajousiin olisi kannattanut laittaa lisälehti kun ne kerran pajalla olivat.

Lähetetty: 12 Syys 2006, 20:38
Kirjoittaja Poro
Huhhuh mitä muutoksia.

Mä hommasin vanteisiin keskiökupit heti kolmantena kesänä. (Kiitos Kristo)

...just nyt ei tuu muuta viritystä mieleen. Itseasiassa joku sanoi että keskiökupit ois ollu vakionakin?

Timo

Lähetetty: 12 Syys 2006, 20:49
Kirjoittaja Mexico65
Koripellit siltä osin kun ovat peltiä, taitaa olla koskematon paikka autossa. Kaikki muu on jotenkin muutettu myös kori.

Muutosten vaikutus on lähinnä se, että autosta on tullut hieman nopeampi lähinnä radalla.

Tosin kuten olen aiemminkin todennut, että Mustangista ei saa hyvää ajettavaa mutta siitä voi tehdä nopean tietyin varauksin.