AOD preppaavia pajoja ja kansista ym

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
antonmies
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Toijala
Viesti:

AOD preppaavia pajoja ja kansista ym

Viesti Kirjoittaja antonmies »

Lunastin itselleni 6000e:lla taivaspaikan. Minusta tuli Fordin omistaja; nyt alkaa maanpäällinen helevetti :twisted:

Auto on -88 Mustang GT varustettuna AOD tomaatilla. Perä on lukollinen, kokoa en tiedä (8.8"?).

Onko suomessa mitään pajaa/äijää, joka tekee tuosta AOD -askista n. 500hv kestävän? Vai pitääkö suoraan haalia joku C4, C6 tms överikoneistoilla.

Onko kellään jäänyt kaapin perälle 302:n sopivaa GT40 tyylistä imusarjan alaosaa?

Ja jos joku vielä voisi kertoa, millä pulttijaolla nuo stanukannet on, kun niitä vissiin on jokusia eri?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: AOD preppaavia pajoja ja kansista ym

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

antonmies kirjoitti: Auto on -88 Mustang GT varustettuna AOD tomaatilla. Perä on lukollinen, kokoa en tiedä (8.8"?).

Onko suomessa mitään pajaa/äijää, joka tekee tuosta AOD -askista n. 500hv kestävän? Vai pitääkö suoraan haalia joku C4, C6 tms överikoneistoilla.

Ja jos joku vielä voisi kertoa, millä pulttijaolla nuo stanukannet on, kun niitä vissiin on jokusia eri?
AOD askeja vahvistaa muutama paja suomessa ei vaan tule nyt mieleen mitkä.

Ford sb (221, 260, 289, 302 ja 351W) kansissa on kaikissa sama pulttijako, 351W kannet on isommilla pultinrei’illä paksumpien kansipulttien vuoksi, mutta ne on helposti asennettavissa muiden sb (289, 302) koneiden päälle.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
antonmies
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Toijala
Viesti:

Re: AOD preppaavia pajoja ja kansista ym

Viesti Kirjoittaja antonmies »

Mexico65 kirjoitti: Ford sb (221, 260, 289, 302 ja 351W) kansissa on kaikissa sama pulttijako, 351W kannet on isommilla pultinrei’illä paksumpien kansipulttien vuoksi, mutta ne on helposti asennettavissa muiden sb (289, 302) koneiden päälle.
Kiitos vastauksesta!

Entä imu- ja pakosarjojen pulttijaot? Samoja nekin?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: AOD preppaavia pajoja ja kansista ym

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

antonmies kirjoitti: Entä imu- ja pakosarjojen pulttijaot? Samoja nekin?
Sama pulttijako on kaikissa kansissa niin imu kuin pakopuolella. 351W 69-73 kansissa muistaakseni imusarjan kiinnityksessä 2 kpl ylimääräistä pultinreikää / kansi. Näitä ei tarvitse käyttää jos kansia käytetään 289 tai 302 lohkojen päällä.

Ford Windsor Engine overview


The Windsor engine is a 90-degree small-block V8 from Ford Motor Company. It was introduced in 1962, replacing the old Ford Y-block engine. Though not all of the engines in this family were produced at the Windsor, Ontario engine plant, the name stuck. It was replaced in 1995 with Ford's new 4.6 L modular V8 engine.

221

The first Windsor was the 221 in³ (3.6 L) in 1962. It used a 3.5 inch (89 mm) bore and produced 145 hp (108 kW). A later version was "stretched" to 240 cubic inches (3.9 L).


260

The 260 in³ (4.3 L) Windsor was introduced in 1963, and increased the bore to 3.8 inches (97 mm).

Applications:

1964-1967 Sunbeam Tiger

289

The 289 in³ (4.7 L) Windsor was also introduced in 1963. It featured a 4 inch (102 mm) bore, the same as all future Windsors, and larger valves. This version was used in the Ford Mustang. With a 2-barrel carburettor, the 289 put out 195 hp (145 kW), but 225 hp (168 kW) was possible with a 4-barrel. Early versions prior to 1967 had a 5 bolt bell housing pattern that was different than later 6 bolt units.

Applications:

1966-1967 Sunbeam Tiger

289HP

Heavy-duty parts and a different cylinder head (with bigger valves and a smaller combustion chamber for higher compression) allowed the output of the 289 to increase to 271 hp (202 kW) in 1965. High-Performance Ford Mustangs in 1966 were sold with this engine. Carroll Shelby used the 289HP in the Shelby GT350 Mustang variant, though he upped the output to 305 hp (227 kW) with a less-restrictive intake and exhaust.


302

A stroked Windsor, at 302 in³ (4.9 L), was introduced in 1968. This engine was used in various Ford cars and trucks through early 2001. There were 2 and 4 barrel versions of this engine, and the 1968 Shelby GT350 used this engine. For 1968 only a special very high performance version of the 302 was also produced. Its main features included an angled cast iron high rise intake manifold and large port cast iron exhaust manifolds. The block was a high strength, high nickel content "hecho en Mexico" design with larger 2-bolt main caps. The heads were similar to the 289 HiPO K-code's with small, close tolerance pushrod holes. Emissions standards reduced the output of the 302 to just 140 hp (104 kW) in 1975, but modern technology brought the power back in the 1980s. Throttle body fuel injection first appeared on the Lincoln Continental in 1980, and was made standard on all applications in 1983. Electronic sequential fuel injection came in 1986.

The 302 was also offered for marine applications in both standard and reverse rotation setups.

5.0

The 5.0 was actually a 302 in³ (4949 cc) engine updated with the metric naming convention of the 1980s. This engine powered many rear wheel drive Ford cars, including the Crown Victoria and Mustang. It was replaced by the 4.6 L Ford Modular engine in the early 1990s.

Applications:

1988-1992 Lincoln Continental Mark VII, 225 hp
1990 Lincoln Town Car, 150 hp
1998-2001 Ford Explorer
The last 5.0 L engine was produced at Cleveland Engine Plant #1 in December 2000, as part of a build ahead to supply Ford of Australia. They installed their last 5.0 L engine in a new vehicle in August 2002.


351W

The 351 Windsor featured an even longer stroke thanks to a taller deck. It produced 250 hp (186 kW) with a 2 barrel carb or 290 hp (216 kW) with a 4 barrel. There were many other changes to this engine, including the intake, heads, rods, and firing order. Though the engine family is the same as the 289 and 302, and employs the same bell housing and head interchange as well as a few other small parts, the block itself is different. The block is taller and wider than other Windsor small blocks, with larger main caps and thicker connecting rods. Also the distributor is slightly different to accommodate a larger oil pump shaft and larger oil pump.

The 351W was introduced for the 1969 year model rated at 250 hp (186 kW) with 2 barrel carb or 290 hp (216 kW) with a 4 barrel. The four barrel version actually produced 320 to 325 hp (239 to 242 kW). Though the 351 Cleveland was given higher power ratings, the 351W can be modified to run the same level of performance. The reduced performance was due to rather restricted airflow in the cylinder heads (the Cleveland heads were larger).

The 351W was produced from 1969 to 1996. It was installed in everything from Mustangs to the full size cars, and all the way up to the F350. It has been one of Ford's most successful motors.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Oman AOD:n käytin Konehuolto Siekkisellä. Sielä ovat aod:tä muitakin rakennelleet. http://www.konehuolto.vze.com/

Jos kiinnostaa, niin mulla ois jouten AOD:n korjaussarja kevlarlevyillä ja -pannoilla, 2400 stall speedin turbaani ja härevämpi venttiilikoneisto.
Avatar
lake
Aktiivi
Viestit: 91
Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
Auto: Mustang Sportroof -72
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: AOD preppaavia pajoja ja kansista ym

Viesti Kirjoittaja lake »

antonmies kirjoitti:Lunastin itselleni 6000e:lla taivaspaikan. Minusta tuli Fordin omistaja; nyt alkaa maanpäällinen helevetti :twisted:

Auto on -88 Mustang GT varustettuna AOD tomaatilla. Perä on lukollinen, kokoa en tiedä (8.8"?).

Onko suomessa mitään pajaa/äijää, joka tekee tuosta AOD -askista n. 500hv kestävän? Vai pitääkö suoraan haalia joku C4, C6 tms överikoneistoilla.

Onko kellään jäänyt kaapin perälle 302:n sopivaa GT40 tyylistä imusarjan alaosaa?

Ja jos joku vielä voisi kertoa, millä pulttijaolla nuo stanukannet on, kun niitä vissiin on jokusia eri?
mites, meinaatko sä nyt pitää sen vaparina vai mistä noin pienet tehon kestot tulee? Ahdettuna kun sitä tehoa tulee helposti enemmän kuin tuo 500, toki sen tiedätkin...
Mulla olis tiedossa yks tollanen imusarjan alaosa...
Mustang sportroof -72
antonmies
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Toijala
Viesti:

Re: AOD preppaavia pajoja ja kansista ym

Viesti Kirjoittaja antonmies »

lake kirjoitti:
mites, meinaatko sä nyt pitää sen vaparina vai mistä noin pienet tehon kestot tulee? Ahdettuna kun sitä tehoa tulee helposti enemmän kuin tuo 500, toki sen tiedätkin...
Mulla olis tiedossa yks tollanen imusarjan alaosa...
500 tulee ku pala kakkua, mut se on stage1. Saishan se aski 1000hv kestää, mut siinä vaiheessa lienee kannattavinta haalia joku valmiiks tehty överiaski ku rukata tota nykystä kagaa. Pitäis kans selvittää, et onko se ihan kaga, kai silläkin kovaa pääsis.
Luppuviimein siis haeskelen über laatikkoa, kun ei viitsisi laittaa sulaketta voimansiirtoon...
antonmies
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Toijala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antonmies »

Minkäs pituset veivit tommosessa on? 5.09", 5.4" vai joku muu? Isku vissiin 3"?
Avatar
lake
Aktiivi
Viestit: 91
Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
Auto: Mustang Sportroof -72
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lake »

antonmies kirjoitti:Minkäs pituset veivit tommosessa on? 5.09", 5.4" vai joku muu? Isku vissiin 3"?
5.09" taitaa olla , ja 3" isku...
Mustang sportroof -72
antonmies
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Toijala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antonmies »

no juma, niin aattelinkin. itselle uuden moottorin opiskelu on hanurista :lol:
Vastaa Viestiin