4.6i OHC tilttailee
4.6i OHC tilttailee
Jou... Eipä tunnut löytyvän Suomesta forumia josta kysellä koneesta. Jenkkien omilla forumeilta olen kysellyt ja ihan tulostakin saanut. Mutta nyt ihan ajattelin jos olisi tieto taitoa tääläkin...
Eli kyse on tuommosen '92/93 TownCarin koneesta ja AODe askin yhdistelmästä. Kone toimii ja vetää täydelliseste, mutta tilttailee välillä ikävissa paikoissa. Varsinkin kun korttelin välin vedättää ja jarruttaa niin koneen kierrokset tipahtaa niin alas, että sammuu. Samoin saattaa tehdä jos ihan tyhjä käydessään nappaa vaikka ilmastoinnin pois päältä jolloin sen kuuluukin laske tyhjäkäyntiä. Kylmänä startatessakin lähtee kovin matalilta kierroksilta hakemaan kunnes löytää oman vakaan tyhjäkäyntinsä.
Puhdinstin jo MAF:in ja kävin liittimet läpi. Uudet tulpanjohdot pistin tilaukseen ja seuraavaksi olisi tarkoitus puhdistaa tyhjäkäyntimoottori, jos vaan suinkin yllän irroittamaan sen...
Tyhjäkäyntimoottori kyllä toimii ja osaa nostaa kierroksia esim. ilmastoinnin kytkiessä, mutta jos se on niin paskainen että takkuilee eikä toimi esim. tarpeeksi nopeasti.
Onko täälä päin kokemusta moisesta?
Eli kyse on tuommosen '92/93 TownCarin koneesta ja AODe askin yhdistelmästä. Kone toimii ja vetää täydelliseste, mutta tilttailee välillä ikävissa paikoissa. Varsinkin kun korttelin välin vedättää ja jarruttaa niin koneen kierrokset tipahtaa niin alas, että sammuu. Samoin saattaa tehdä jos ihan tyhjä käydessään nappaa vaikka ilmastoinnin pois päältä jolloin sen kuuluukin laske tyhjäkäyntiä. Kylmänä startatessakin lähtee kovin matalilta kierroksilta hakemaan kunnes löytää oman vakaan tyhjäkäyntinsä.
Puhdinstin jo MAF:in ja kävin liittimet läpi. Uudet tulpanjohdot pistin tilaukseen ja seuraavaksi olisi tarkoitus puhdistaa tyhjäkäyntimoottori, jos vaan suinkin yllän irroittamaan sen...
Tyhjäkäyntimoottori kyllä toimii ja osaa nostaa kierroksia esim. ilmastoinnin kytkiessä, mutta jos se on niin paskainen että takkuilee eikä toimi esim. tarpeeksi nopeasti.
Onko täälä päin kokemusta moisesta?
En ole... Syytä olisi, koska härveli antaa muunmuassa niistä vikakoodia ja viime torstaina kävin 'Korvalla Jari Mäellä vaidattamassa kaikki venaohjurikumit uusiin. Vanhat oli aivan koppurat ja vuoto melkoinen.veekoo kirjoitti:Ootko jo hoonannu kaikki roorit mukaanlukien egr? Ts. olisiko vaan kuonaa siella taalla..? Niita saasteletkuja kun noissa menee jo enempi ku laki sallii.
Toisaalta, tuo ei ole tehnyt sitä ennen vaikka olikin paskainen jo silloin.
Tutkitaan...
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Eikö kukaan tosiaan ole perehtynyt näihin uudempiin Fordin koneisiin?
Heitin uudet tulpanjohdot ja mitattiin bensanpaineetkin. Ihan on annetuissa arvoissa. Kokeilin jopa ajaa ilman alipaineletkua säätimessä, eli täysillä paineilla, muttei sekään auttanut asiaan.
Onko kellään tullut vastaan likaisia, jumittavia tyhjäkäyntimoottoreita?
Heitin uudet tulpanjohdot ja mitattiin bensanpaineetkin. Ihan on annetuissa arvoissa. Kokeilin jopa ajaa ilman alipaineletkua säätimessä, eli täysillä paineilla, muttei sekään auttanut asiaan.
Onko kellään tullut vastaan likaisia, jumittavia tyhjäkäyntimoottoreita?
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Toimiko ihan noin vaan? Mites ilmastointi ja kylmä/kuuma käynnistysten erot? Rupesiko antamaan mitään vikakoodeja? Ja tämä siis 4.6i koneessa?ac474 kirjoitti: Eipä taida montaakaan puhdasta löytyä, erittäin yleinen vika/ominaisuus.
Omastani otin vallan liittimen irti ja säädin manuaaliseseti tyhjäkäynnin, ei ole sen jälkeen ollut ongelmia.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Joo, omani on kyllä "vanha vitonen", näin kesän "kylmäkäynnistymiseen" ei juurikaan eroa ole, ei ole antanut mitään koodeja.MouTine kirjoitti:Toimiko ihan noin vaan? Mites ilmastointi ja kylmä/kuuma käynnistysten erot? Rupesiko antamaan mitään vikakoodeja? Ja tämä siis 4.6i koneessa?ac474 kirjoitti: Eipä taida montaakaan puhdasta löytyä, erittäin yleinen vika/ominaisuus.
Omastani otin vallan liittimen irti ja säädin manuaaliseseti tyhjäkäynnin, ei ole sen jälkeen ollut ongelmia.
Ei siinä varmaan mitään häviä jos koitat kuinka pelittää liitin iroitettuna.
Mulla hävisi vähän aikaa sitten tyhjäkäynti periaatteessa kokonaan, kierroksilta kun painoi kytkimen pohjaan niin melkein aina sammui, ja jos jäi käyntiin niin pilkki noin 500rpm paikkeilla. Korjaantui kun pistin irronneen piuhan kiinni tyhjäkäynnin säätimeen.ac474 kirjoitti: Joo, omani on kyllä "vanha vitonen", näin kesän "kylmäkäynnistymiseen" ei juurikaan eroa ole, ei ole antanut mitään koodeja.
Ei siinä varmaan mitään häviä jos koitat kuinka pelittää liitin iroitettuna.
Tietysti en kyllä koittanutkan säätää tyhjäkäyntiä mitenkään manuaalisesti, mistäs se onnistuisi jos kokeilisi tehdä tuon saman tempun, kun vähän seilaa ja muutenkin temppuilee tyhjäkäynti
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Läppärungon alla on ruuvi, kun seuraat mihin kaasuvaijeri menee, niin siinä, lyhyellä talttapäämeisselillä onnistuu, näin ainakin mulla.Lauri kirjoitti:Mulla hävisi vähän aikaa sitten tyhjäkäynti periaatteessa kokonaan, kierroksilta kun painoi kytkimen pohjaan niin melkein aina sammui, ja jos jäi käyntiin niin pilkki noin 500rpm paikkeilla. Korjaantui kun pistin irronneen piuhan kiinni tyhjäkäynnin säätimeen.ac474 kirjoitti: Joo, omani on kyllä "vanha vitonen", näin kesän "kylmäkäynnistymiseen" ei juurikaan eroa ole, ei ole antanut mitään koodeja.
Ei siinä varmaan mitään häviä jos koitat kuinka pelittää liitin iroitettuna.
Tietysti en kyllä koittanutkan säätää tyhjäkäyntiä mitenkään manuaalisesti, mistäs se onnistuisi jos kokeilisi tehdä tuon saman tempun, kun vähän seilaa ja muutenkin temppuilee tyhjäkäynti