4.6i OHC tilttailee

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

4.6i OHC tilttailee

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Jou... Eipä tunnut löytyvän Suomesta forumia josta kysellä koneesta. Jenkkien omilla forumeilta olen kysellyt ja ihan tulostakin saanut. Mutta nyt ihan ajattelin jos olisi tieto taitoa tääläkin...

Eli kyse on tuommosen '92/93 TownCarin koneesta ja AODe askin yhdistelmästä. Kone toimii ja vetää täydelliseste, mutta tilttailee välillä ikävissa paikoissa. Varsinkin kun korttelin välin vedättää ja jarruttaa niin koneen kierrokset tipahtaa niin alas, että sammuu. Samoin saattaa tehdä jos ihan tyhjä käydessään nappaa vaikka ilmastoinnin pois päältä jolloin sen kuuluukin laske tyhjäkäyntiä. Kylmänä startatessakin lähtee kovin matalilta kierroksilta hakemaan kunnes löytää oman vakaan tyhjäkäyntinsä.

Puhdinstin jo MAF:in ja kävin liittimet läpi. Uudet tulpanjohdot pistin tilaukseen ja seuraavaksi olisi tarkoitus puhdistaa tyhjäkäyntimoottori, jos vaan suinkin yllän irroittamaan sen...

Tyhjäkäyntimoottori kyllä toimii ja osaa nostaa kierroksia esim. ilmastoinnin kytkiessä, mutta jos se on niin paskainen että takkuilee eikä toimi esim. tarpeeksi nopeasti.

Onko täälä päin kokemusta moisesta?
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Ootko jo hoonannu kaikki roorit mukaanlukien egr? Ts. olisiko vaan kuonaa siella taalla..? Niita saasteletkuja kun noissa menee jo enempi ku laki sallii.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

veekoo kirjoitti:Ootko jo hoonannu kaikki roorit mukaanlukien egr? Ts. olisiko vaan kuonaa siella taalla..? Niita saasteletkuja kun noissa menee jo enempi ku laki sallii.
En ole... Syytä olisi, koska härveli antaa muunmuassa niistä vikakoodia ja viime torstaina kävin 'Korvalla Jari Mäellä vaidattamassa kaikki venaohjurikumit uusiin. Vanhat oli aivan koppurat ja vuoto melkoinen.

Toisaalta, tuo ei ole tehnyt sitä ennen vaikka olikin paskainen jo silloin.

Tutkitaan...
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Eikö kukaan tosiaan ole perehtynyt näihin uudempiin Fordin koneisiin?

Heitin uudet tulpanjohdot ja mitattiin bensanpaineetkin. Ihan on annetuissa arvoissa. Kokeilin jopa ajaa ilman alipaineletkua säätimessä, eli täysillä paineilla, muttei sekään auttanut asiaan.

Onko kellään tullut vastaan likaisia, jumittavia tyhjäkäyntimoottoreita?
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja hannu »

[quote="MouTine"

Onko kellään tullut vastaan likaisia, jumittavia tyhjäkäyntimoottoreita?[/quote]

Eipä taida montaakaan puhdasta löytyä, erittäin yleinen vika/ominaisuus.
Omastani otin vallan liittimen irti ja säädin manuaaliseseti tyhjäkäynnin, ei ole sen jälkeen ollut ongelmia.
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

ac474 kirjoitti: Eipä taida montaakaan puhdasta löytyä, erittäin yleinen vika/ominaisuus.
Omastani otin vallan liittimen irti ja säädin manuaaliseseti tyhjäkäynnin, ei ole sen jälkeen ollut ongelmia.
Toimiko ihan noin vaan? Mites ilmastointi ja kylmä/kuuma käynnistysten erot? Rupesiko antamaan mitään vikakoodeja? Ja tämä siis 4.6i koneessa?
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja hannu »

MouTine kirjoitti:
ac474 kirjoitti: Eipä taida montaakaan puhdasta löytyä, erittäin yleinen vika/ominaisuus.
Omastani otin vallan liittimen irti ja säädin manuaaliseseti tyhjäkäynnin, ei ole sen jälkeen ollut ongelmia.
Toimiko ihan noin vaan? Mites ilmastointi ja kylmä/kuuma käynnistysten erot? Rupesiko antamaan mitään vikakoodeja? Ja tämä siis 4.6i koneessa?
Joo, omani on kyllä "vanha vitonen", näin kesän "kylmäkäynnistymiseen" ei juurikaan eroa ole, ei ole antanut mitään koodeja.
Ei siinä varmaan mitään häviä jos koitat kuinka pelittää liitin iroitettuna.
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja Lauri »

ac474 kirjoitti: Joo, omani on kyllä "vanha vitonen", näin kesän "kylmäkäynnistymiseen" ei juurikaan eroa ole, ei ole antanut mitään koodeja.
Ei siinä varmaan mitään häviä jos koitat kuinka pelittää liitin iroitettuna.
Mulla hävisi vähän aikaa sitten tyhjäkäynti periaatteessa kokonaan, kierroksilta kun painoi kytkimen pohjaan niin melkein aina sammui, ja jos jäi käyntiin niin pilkki noin 500rpm paikkeilla. Korjaantui kun pistin irronneen piuhan kiinni tyhjäkäynnin säätimeen.

Tietysti en kyllä koittanutkan säätää tyhjäkäyntiä mitenkään manuaalisesti, mistäs se onnistuisi jos kokeilisi tehdä tuon saman tempun, kun vähän seilaa ja muutenkin temppuilee tyhjäkäynti
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja hannu »

Lauri kirjoitti:
ac474 kirjoitti: Joo, omani on kyllä "vanha vitonen", näin kesän "kylmäkäynnistymiseen" ei juurikaan eroa ole, ei ole antanut mitään koodeja.
Ei siinä varmaan mitään häviä jos koitat kuinka pelittää liitin iroitettuna.
Mulla hävisi vähän aikaa sitten tyhjäkäynti periaatteessa kokonaan, kierroksilta kun painoi kytkimen pohjaan niin melkein aina sammui, ja jos jäi käyntiin niin pilkki noin 500rpm paikkeilla. Korjaantui kun pistin irronneen piuhan kiinni tyhjäkäynnin säätimeen.

Tietysti en kyllä koittanutkan säätää tyhjäkäyntiä mitenkään manuaalisesti, mistäs se onnistuisi jos kokeilisi tehdä tuon saman tempun, kun vähän seilaa ja muutenkin temppuilee tyhjäkäynti
Läppärungon alla on ruuvi, kun seuraat mihin kaasuvaijeri menee, niin siinä, lyhyellä talttapäämeisselillä onnistuu, näin ainakin mulla.
Vastaa Viestiin