Uusi Moottori
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Uusi Moottori
Elikkäs mielipiteitä tiedustellaan,ostaako uuden moottorin vai laittaa vanhan uusiksi ?
Kyseessä aut fb 65, nykyinen kone 289 vuosimallia 66 varmaankin suht vakio ?
Miten hinta laatu suhde uuden ja vanhan suhteen ?
Tehojakin vois olla se +300 - 350hp (siis tulevaisuudessa)
Tekeekö kukaan vanhalla toimivalla koneella mitään,Ostaako kukaan niitä ja mihin hintaan?
Onkohan tää oikee osasto tälle aiheelle ????
Kyseessä aut fb 65, nykyinen kone 289 vuosimallia 66 varmaankin suht vakio ?
Miten hinta laatu suhde uuden ja vanhan suhteen ?
Tehojakin vois olla se +300 - 350hp (siis tulevaisuudessa)
Tekeekö kukaan vanhalla toimivalla koneella mitään,Ostaako kukaan niitä ja mihin hintaan?
Onkohan tää oikee osasto tälle aiheelle ????
Viimeksi muokannut FBFIN65, 20 Heinä 2006, 19:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
sinuna laittaisin vanhaan koneeseen lisää ytyä vaan. säähän silloin kävit tässä meillä tuolla laitoksella ja kuulosti että ois vähän ärjympi nokka laitettu, joten kannet virtaamaan ja alakerta kestämään ja peltisarjat ja se on siinä
loodaan kireempi turbaani jne.. (manuaali rocks) ja tietystihän isompi kaasari ja performeri-imusarja ja ja ja.. ennuste: mopo karkaa 


KUKA V*TUN TUNING?!
juu niinhän se mullakin karkas.. piti vaan korjaa lommo kone-pellissä ja hups auto olikin pelti-paljas ja voimalinja uusiksi ja kone ja ahdinta kylkeen
jos perä ja looda orggista niin säilö tallin nurkkaan vaan. ite ainakin teen niin kun ei ole kovin yleinen combo ja jos alkaa tulemaan vanhaks niin voi vaihtaa takasin museo-kuntoon 


KUKA V*TUN TUNING?!
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Itse olisin sen kannalla, että jos joudut teettämään paljon muilla: osta valmis. Säästät varmasti. Tietysti jos itse teet suurimman osan töistä voi vanhan rakentamisessa olla järkeä.
Katselepa tuolta vanhoista topiceista kuinka paljon kaverit on panneet rahaa pelkkiin osiin. Samaan hintaan - tai halvemmallakin on välillä valmiita koneita myynnissä.
Katselepa tuolta vanhoista topiceista kuinka paljon kaverit on panneet rahaa pelkkiin osiin. Samaan hintaan - tai halvemmallakin on välillä valmiita koneita myynnissä.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Vaikuttaa aika kohtuu hinnalata, koska tuohonhan tulee takuutkin kaiketi mukaan.
Jyri osais varmaan parhaiten valaista tätä juttua.
Lähtökohtasesti kunnollisiin koneistuksiin menee ainakin tonni, ja jos uuteen päädyt niin silloinhan sulla on pois myytävää tavaraa jolla rahoittaa hankintaa.
Jyri osais varmaan parhaiten valaista tätä juttua.
Lähtökohtasesti kunnollisiin koneistuksiin menee ainakin tonni, ja jos uuteen päädyt niin silloinhan sulla on pois myytävää tavaraa jolla rahoittaa hankintaa.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Valmiin kun ostaa niin aina jää suunnittelun mielenkiintoisuus ja asioiden opettelu pois. Mutta onhan se helppoa ja nopeata, tavallaan.
Vanhasta väsyneestä 289:stä ei voi kauheasti projektirahoja laskea saavansa. 4000 riittää täysremonttiin ja hyvään kasaan viripalikoita samalla.
Vanhasta väsyneestä 289:stä ei voi kauheasti projektirahoja laskea saavansa. 4000 riittää täysremonttiin ja hyvään kasaan viripalikoita samalla.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
M-6007-X3B Ford racing motorista, että istuu earlyyn niin taitaa tarvita ainakin vesipumpun vaihdon, virranjakajan (vaihto vanhasta mahdollinen, ratas pitää vaihtaa), oljypohjan vanhasta ja siihen on tehtävä tikulle reikä jollei käytä vanhan koneen koppaa, myöskään bensapumpun käyttövivun aukkoa ei liene kopassa, öljypohjan ja putken joutuu vaihtamaan.
Ainakin omassa uudessa 351 W cratessa tuli nämä vastaan. Jenkeistäpä en lähtisi muutaman satasen hintaeron takia jännäilemään, jos kerran maasta US partsilta löytyy kotoa.
Varmaan hyvä ja terävä ajelukone. Asiantuntijat tekee varmasti samalla rahalla paremman mutta harjoittelu voi maksaa rahat ja koneen.
Ainakin omassa uudessa 351 W cratessa tuli nämä vastaan. Jenkeistäpä en lähtisi muutaman satasen hintaeron takia jännäilemään, jos kerran maasta US partsilta löytyy kotoa.
Varmaan hyvä ja terävä ajelukone. Asiantuntijat tekee varmasti samalla rahalla paremman mutta harjoittelu voi maksaa rahat ja koneen.
SINULLA ON KAKSI VAIHTOEHTOA:
1. Osta valmis moottori, voi tuntua kaliilta mutta voin ketoa kokemuksen runnomana että ei ole.
2. Lähde samalle minun valitsemalle tielle: Ensin selvitetään rempan hinta. Sitten tutkitaan mahdollisia parannus temppuja. No eihän tää maksa paljon enempää...
Mopo karkaa täysin käsistä, ekat osat tulee ja sitten huomataan että no eihän näitä voi käyttää XXX vakiopalikoiden kanssa, hommataan sopivat ja taas sama juttu.
Jos tuntuu siltä että kesän ajot voi jättää väliin niin moottorin rakennus on kliffaa hommaa.
Minä olen tosin moottorimies enkä pysty missään tapauksessa ajamaan autolla jossa puristussuhde on alle 10.5:1 ja nokka ja muut palikat jotain muuta kuin harkittua kamaa. Jarrupenkissä säädettyä peliä voi sitten ajella.
Tämä kesä onkin jo kohta ohi ja ennen lumia saan ehkä auton leimalle.
Perfektionistin vaiva: sähköjohdot ovat suoraan helvetistä, miljoona ryöstäjää, kaikki toimii mutta...
1. Osta valmis moottori, voi tuntua kaliilta mutta voin ketoa kokemuksen runnomana että ei ole.
2. Lähde samalle minun valitsemalle tielle: Ensin selvitetään rempan hinta. Sitten tutkitaan mahdollisia parannus temppuja. No eihän tää maksa paljon enempää...
Mopo karkaa täysin käsistä, ekat osat tulee ja sitten huomataan että no eihän näitä voi käyttää XXX vakiopalikoiden kanssa, hommataan sopivat ja taas sama juttu.
Jos tuntuu siltä että kesän ajot voi jättää väliin niin moottorin rakennus on kliffaa hommaa.
Minä olen tosin moottorimies enkä pysty missään tapauksessa ajamaan autolla jossa puristussuhde on alle 10.5:1 ja nokka ja muut palikat jotain muuta kuin harkittua kamaa. Jarrupenkissä säädettyä peliä voi sitten ajella.
Tämä kesä onkin jo kohta ohi ja ennen lumia saan ehkä auton leimalle.
Perfektionistin vaiva: sähköjohdot ovat suoraan helvetistä, miljoona ryöstäjää, kaikki toimii mutta...
1966 HT 347 Stroker