Uusi Moottori

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Uusi Moottori

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Elikkäs mielipiteitä tiedustellaan,ostaako uuden moottorin vai laittaa vanhan uusiksi ?
Kyseessä aut fb 65, nykyinen kone 289 vuosimallia 66 varmaankin suht vakio ?

Miten hinta laatu suhde uuden ja vanhan suhteen ?

Tehojakin vois olla se +300 - 350hp (siis tulevaisuudessa)

Tekeekö kukaan vanhalla toimivalla koneella mitään,Ostaako kukaan niitä ja mihin hintaan?

Onkohan tää oikee osasto tälle aiheelle ????
Viimeksi muokannut FBFIN65, 20 Heinä 2006, 19:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

sinuna laittaisin vanhaan koneeseen lisää ytyä vaan. säähän silloin kävit tässä meillä tuolla laitoksella ja kuulosti että ois vähän ärjympi nokka laitettu, joten kannet virtaamaan ja alakerta kestämään ja peltisarjat ja se on siinä :twisted: loodaan kireempi turbaani jne.. (manuaali rocks) ja tietystihän isompi kaasari ja performeri-imusarja ja ja ja.. ennuste: mopo karkaa :P
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Niinhän se karkaa,aattelin vaan että yhtä sama kaikki, jos ostais uusiks moottorin,laatikon,miksei samantien peränkin,myis sitte vanhat pois kai niistäkin jotain saa,kun ne kerran toimiikin todistettavasti :lol: :lol:
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

juu niinhän se mullakin karkas.. piti vaan korjaa lommo kone-pellissä ja hups auto olikin pelti-paljas ja voimalinja uusiksi ja kone ja ahdinta kylkeen :twisted: jos perä ja looda orggista niin säilö tallin nurkkaan vaan. ite ainakin teen niin kun ei ole kovin yleinen combo ja jos alkaa tulemaan vanhaks niin voi vaihtaa takasin museo-kuntoon :lol:
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Itse olisin sen kannalla, että jos joudut teettämään paljon muilla: osta valmis. Säästät varmasti. Tietysti jos itse teet suurimman osan töistä voi vanhan rakentamisessa olla järkeä.

Katselepa tuolta vanhoista topiceista kuinka paljon kaverit on panneet rahaa pelkkiin osiin. Samaan hintaan - tai halvemmallakin on välillä valmiita koneita myynnissä.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Joo tollanen varmaan menis ihan heittämällä luulen ? Ja aameriikasta halvemmalla olikos se 2700e plus kulut.

(usa parts)
M-6007-X3B

302cid/345hp
hyd.rullanokka-akseli
9:1 puristussuhde
GT40 -X303 alumiinikannet
h.3998,-
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Vaikuttaa aika kohtuu hinnalata, koska tuohonhan tulee takuutkin kaiketi mukaan.

Jyri osais varmaan parhaiten valaista tätä juttua.

Lähtökohtasesti kunnollisiin koneistuksiin menee ainakin tonni, ja jos uuteen päädyt niin silloinhan sulla on pois myytävää tavaraa jolla rahoittaa hankintaa.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Näin on ,sitä takuu asiaa on huonompi hoitaa tonne aameriikkaan, tai ainakin kalliinmpaa luulisin ?

Olis mukava kuulla noita näkemyksiä / kokemuksia noista kone remonteista+hinnoista
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Taitaa moottorihemmot, Mexico ja Futurage ainakin, olla loman vietossa.
Väästpäkkikin voi asiaa valasta, vaikka isolohkovinkkelistä.
Kannattaa myös käyttää, ylävalikossa olevaa, "Haku"-linkkiä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

FBFIN65 kirjoitti:Joo tollanen varmaan menis ihan heittämällä luulen ? Ja aameriikasta halvemmalla olikos se 2700e plus kulut.
Tuohon lasket rahdit tullit jne niin ei varmaan hirveen paljoa halvemmaksi tule, kyllä se lähemmäs neljää varmaan hinta nousee.
Go tell Alice....
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Valmiin kun ostaa niin aina jää suunnittelun mielenkiintoisuus ja asioiden opettelu pois. Mutta onhan se helppoa ja nopeata, tavallaan.

Vanhasta väsyneestä 289:stä ei voi kauheasti projektirahoja laskea saavansa. 4000 riittää täysremonttiin ja hyvään kasaan viripalikoita samalla.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Onhan se niinkin,mutta kaipa jollekin kelpaa tollanen hyvä vanha ja väsynytkin kone :lol: Siitä on sitten hyvä alkaa rakentaa mieleistänsä konetta, saa ainakin mitä haluaa.
Itse ajattelen asiaa enemmänkin näin, uusi kone 4000e - vanha uusiksi 4000e, ei takuuta työstä/aikataulusta jne.
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

M-6007-X3B Ford racing motorista, että istuu earlyyn niin taitaa tarvita ainakin vesipumpun vaihdon, virranjakajan (vaihto vanhasta mahdollinen, ratas pitää vaihtaa), oljypohjan vanhasta ja siihen on tehtävä tikulle reikä jollei käytä vanhan koneen koppaa, myöskään bensapumpun käyttövivun aukkoa ei liene kopassa, öljypohjan ja putken joutuu vaihtamaan.

Ainakin omassa uudessa 351 W cratessa tuli nämä vastaan. Jenkeistäpä en lähtisi muutaman satasen hintaeron takia jännäilemään, jos kerran maasta US partsilta löytyy kotoa.

Varmaan hyvä ja terävä ajelukone. Asiantuntijat tekee varmasti samalla rahalla paremman mutta harjoittelu voi maksaa rahat ja koneen.
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Hyvä tietää noi, ei sopivat tai puuttuvat osat. Thanks
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

SINULLA ON KAKSI VAIHTOEHTOA:

1. Osta valmis moottori, voi tuntua kaliilta mutta voin ketoa kokemuksen runnomana että ei ole.

2. Lähde samalle minun valitsemalle tielle: Ensin selvitetään rempan hinta. Sitten tutkitaan mahdollisia parannus temppuja. No eihän tää maksa paljon enempää...
Mopo karkaa täysin käsistä, ekat osat tulee ja sitten huomataan että no eihän näitä voi käyttää XXX vakiopalikoiden kanssa, hommataan sopivat ja taas sama juttu.

Jos tuntuu siltä että kesän ajot voi jättää väliin niin moottorin rakennus on kliffaa hommaa.

Minä olen tosin moottorimies enkä pysty missään tapauksessa ajamaan autolla jossa puristussuhde on alle 10.5:1 ja nokka ja muut palikat jotain muuta kuin harkittua kamaa. Jarrupenkissä säädettyä peliä voi sitten ajella.

Tämä kesä onkin jo kohta ohi ja ennen lumia saan ehkä auton leimalle.

Perfektionistin vaiva: sähköjohdot ovat suoraan helvetistä, miljoona ryöstäjää, kaikki toimii mutta...
1966 HT 347 Stroker
Vastaa Viestiin