Sivu 1/1
Mistä tunnistaa lukkoperän?
Lähetetty: 05 Heinä 2006, 12:34
Kirjoittaja Cosander
En ole ikinä tommosta mustangin perää avannut ja avaan niin miten tiedän et onko se lukkoperä vai ei?
Ja Auto on 5.0gt mustang -94
Lähetetty: 05 Heinä 2006, 13:26
Kirjoittaja JaniC
Kun peräpää on ilmassa, niin toista pyörää pyörittäessä jos liikkuu samaan aikaan toinenkin pyörä niin sitten on lukkoperä.

Jos pyörät ei pyöri samaan aikaan, niin sitten on lukoton perä.
Lähetetty: 05 Heinä 2006, 15:17
Kirjoittaja Tapsa
juu.. lukottomassa pyöriii tasauspyörästö kun toisesta pyörittää,
eli pyörii molemmat vastakkaisiin suuntiin.
ehjä lukolla oleva EI pyöri kun pitää toisen pyörän maassa
ja rengasavaimella , käsin tms yrittää pyörittää
pyörää ajo suuntaan , tai myös voi löytyä
ID pleitti peräkopan /casen pultin alta jossa on joku kirjain ja
joku lukema esim A3.00 tms kirjain ainakin joissain tapauksissa
viittaa differential lock ja numero välitystä
muuten on kyllä vaikea päältä todeta onko lukkoa vai ei,
tietysti sudittamalla voi myös testata ettäi ainakin tasauspyörästö /lukko
on tikissä jos sutii molemmilla pyörillä

Lähetetty: 05 Heinä 2006, 15:18
Kirjoittaja Late
Tietääkseni kaikissa tuon ikäisissä V8-Mustangeissa on tehtaaltä lähtiessään lukollinen perä. Sen toimivuutta voi sitten tutkia tuolla dj:n esittämällä metodilla tai sitten sillä näyttävämmällä tyylillä: asfalttiin jääneiden raitojen määrää laskemalla

Lähetetty: 05 Heinä 2006, 15:38
Kirjoittaja 94GtMustang
Late kirjoitti:Tietääkseni kaikissa tuon ikäisissä V8-Mustangeissa on tehtaaltä lähtiessään lukollinen perä. Sen toimivuutta voi sitten tutkia tuolla dj:n esittämällä metodilla tai sitten sillä näyttävämmällä tyylillä: asfalttiin jääneiden raitojen määrää laskemalla

Onko tää varmaa tietoa? Mä oon saanu joskus omallani jäämään vain yhden raidan..

Lähetetty: 05 Heinä 2006, 15:48
Kirjoittaja Late
Eihän Fordista puhuttaessa kai mikään ole varmaa

Mutta kyllä jo vanhemmissa V8-foxeissakin on ollut lukko tehtaalta vakiona. Vanhimmitenhan lukko kyllä kuluu ja voi lakata pitämästä. Tuttu ilmiö on myös sellainen, että lukko pitää toiseen suuntaan tiukkaan kaarrettaessa, mutta ei toiseen.
Pito-ongelmiin apua löytyy mm. Ikaalisten suunnasta HHP:ltä...
Lähetetty: 05 Heinä 2006, 16:23
Kirjoittaja 94GtMustang
Toden totta asiaa tarkemmin tutkittuani näissä pitäisi olla "traction locks".
Jenkkifoorumilla sanotaan että "nailing it around corners will cause excessive wear on the traction-lok"
ja että: "doughnuts are the worse don't ever do those."
Ilmeisesti se lukko ei ole mikään järeä vehje...
Lähetetty: 05 Heinä 2006, 21:26
Kirjoittaja GT-350
Perän ID-plate pultin alta esiin, ja siinä lukee esim. 3.08 jos on LUKOTON perää 3.08 -välityksellä ja esim. 3L08 jonka arvaatkin olevan LUKOLLINEN 3.08 välitteinen...Toki nuo aiemmat käytännön testit kertovat myös...
Lähetetty: 05 Heinä 2006, 23:49
Kirjoittaja Aku_81
94GtMustang kirjoitti:Late kirjoitti:Tietääkseni kaikissa tuon ikäisissä V8-Mustangeissa on tehtaaltä lähtiessään lukollinen perä. Sen toimivuutta voi sitten tutkia tuolla dj:n esittämällä metodilla tai sitten sillä näyttävämmällä tyylillä: asfalttiin jääneiden raitojen määrää laskemalla

Onko tää varmaa tietoa? Mä oon saanu joskus omallani jäämään vain yhden raidan..

Ja mie sain lukottomalla ratsunilla kaks raitaa niillä kottikärrynkumeilla

Vitutti pösömiestä kun se piirsi vain yhdellä

Lähetetty: 06 Heinä 2006, 14:54
Kirjoittaja Tapsa
juu, onnistuu se sudittelu jumissa/rikkinäisellä tasauspyörästöllä "kahdella" renkaallakin lukottomalla.
hitsatuista puhumattakaan , se lukoista. spoolit erikseen
