Mistä tunnistaa lukkoperän?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Cosander
Aktiivi
Viestit: 80
Liittynyt: 23 Kesä 2005, 10:50

Mistä tunnistaa lukkoperän?

Viesti Kirjoittaja Cosander »

En ole ikinä tommosta mustangin perää avannut ja avaan niin miten tiedän et onko se lukkoperä vai ei?
Ja Auto on 5.0gt mustang -94
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Kun peräpää on ilmassa, niin toista pyörää pyörittäessä jos liikkuu samaan aikaan toinenkin pyörä niin sitten on lukkoperä. :pomps: Jos pyörät ei pyöri samaan aikaan, niin sitten on lukoton perä.
Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

juu.. lukottomassa pyöriii tasauspyörästö kun toisesta pyörittää,
eli pyörii molemmat vastakkaisiin suuntiin.
ehjä lukolla oleva EI pyöri kun pitää toisen pyörän maassa
ja rengasavaimella , käsin tms yrittää pyörittää
pyörää ajo suuntaan , tai myös voi löytyä
ID pleitti peräkopan /casen pultin alta jossa on joku kirjain ja
joku lukema esim A3.00 tms kirjain ainakin joissain tapauksissa
viittaa differential lock ja numero välitystä
muuten on kyllä vaikea päältä todeta onko lukkoa vai ei,
tietysti sudittamalla voi myös testata ettäi ainakin tasauspyörästö /lukko
on tikissä jos sutii molemmilla pyörillä :wink:
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Late »

Tietääkseni kaikissa tuon ikäisissä V8-Mustangeissa on tehtaaltä lähtiessään lukollinen perä. Sen toimivuutta voi sitten tutkia tuolla dj:n esittämällä metodilla tai sitten sillä näyttävämmällä tyylillä: asfalttiin jääneiden raitojen määrää laskemalla :twisted: :rollin:
Late

-84 Mustang SVO
94GtMustang
Aktiivi
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05

Viesti Kirjoittaja 94GtMustang »

Late kirjoitti:Tietääkseni kaikissa tuon ikäisissä V8-Mustangeissa on tehtaaltä lähtiessään lukollinen perä. Sen toimivuutta voi sitten tutkia tuolla dj:n esittämällä metodilla tai sitten sillä näyttävämmällä tyylillä: asfalttiin jääneiden raitojen määrää laskemalla :twisted: :rollin:
Onko tää varmaa tietoa? Mä oon saanu joskus omallani jäämään vain yhden raidan.. :oops:
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Late »

Eihän Fordista puhuttaessa kai mikään ole varmaa :lol: Mutta kyllä jo vanhemmissa V8-foxeissakin on ollut lukko tehtaalta vakiona. Vanhimmitenhan lukko kyllä kuluu ja voi lakata pitämästä. Tuttu ilmiö on myös sellainen, että lukko pitää toiseen suuntaan tiukkaan kaarrettaessa, mutta ei toiseen.

Pito-ongelmiin apua löytyy mm. Ikaalisten suunnasta HHP:ltä...
Late

-84 Mustang SVO
94GtMustang
Aktiivi
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05

Viesti Kirjoittaja 94GtMustang »

Toden totta asiaa tarkemmin tutkittuani näissä pitäisi olla "traction locks".

Jenkkifoorumilla sanotaan että "nailing it around corners will cause excessive wear on the traction-lok"
ja että: "doughnuts are the worse don't ever do those."

Ilmeisesti se lukko ei ole mikään järeä vehje...
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Perän ID-plate pultin alta esiin, ja siinä lukee esim. 3.08 jos on LUKOTON perää 3.08 -välityksellä ja esim. 3L08 jonka arvaatkin olevan LUKOLLINEN 3.08 välitteinen...Toki nuo aiemmat käytännön testit kertovat myös...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

94GtMustang kirjoitti:
Late kirjoitti:Tietääkseni kaikissa tuon ikäisissä V8-Mustangeissa on tehtaaltä lähtiessään lukollinen perä. Sen toimivuutta voi sitten tutkia tuolla dj:n esittämällä metodilla tai sitten sillä näyttävämmällä tyylillä: asfalttiin jääneiden raitojen määrää laskemalla :twisted: :rollin:
Onko tää varmaa tietoa? Mä oon saanu joskus omallani jäämään vain yhden raidan.. :oops:
Ja mie sain lukottomalla ratsunilla kaks raitaa niillä kottikärrynkumeilla :lol: Vitutti pösömiestä kun se piirsi vain yhdellä :twisted:
Go tell Alice....
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

juu, onnistuu se sudittelu jumissa/rikkinäisellä tasauspyörästöllä "kahdella" renkaallakin lukottomalla.
hitsatuista puhumattakaan , se lukoista. spoolit erikseen 8)
Vastaa Viestiin