Sivu 1/1

Turbiinin luisto

Lähetetty: 02 Heinä 2006, 19:37
Kirjoittaja mussette
Kävin dynottamassa ja siellä todettiin että (TCI:n 10" street fighter) luistoa on n.4000 rpm:ssä 68% ja vielä 6000rpm:ssä 15%. C4 laatikko on ammattilaisen reppaama ja sillä ajettu vain tänä kesänä (500km). Luistoa laatikossa pitäisi olla vain n. 5% (korjaajan mukaan). Eli turbiini luistaisi 10% vielä 6000:ssa.
Stall speed oli muistaakseni n. 2500-3000 rpm. Turbiini on uusi, mutta ostinko vääränlaisen. Autossa on 400+ hevosta. Kenen valmistajan (10") turbiini pitäisi paremmin, tuolla luistolla hevosvoimat menee öljyn vatkaamiseen. Älkää ehdottako manuaalin laittoa, nimittäin kahta en vaihda, mussea ja vaihdetta. :D

Re: Turbiinin luisto

Lähetetty: 02 Heinä 2006, 21:44
Kirjoittaja Fastback
JXK-85 kirjoitti:luistoa on. C4 laatikko on ammattilaisen reppaama. luistolla hevosvoimat menee öljyn vatkaamiseen. Älkää ehdottako manuaalin laittoa, nimittäin kahta en vaihda, mussea ja vaihdetta. :D
Mitä tähän pitäisi sanoa?!? :huh2: :rollin: Automaateista en tiedä tuon taivaallista, mutta kai noita erilaisia limppuja on joilla saa luistoa eliminoitua - saattaa mennä racelimpun suuntaan tai sitten joku pystyy modifioimaan nykyisen niin ettei luista?

Lähetetty: 02 Heinä 2006, 22:39
Kirjoittaja petska
Kävitkö heikkilässä vai missä penkittään.... :?:

Lähetetty: 03 Heinä 2006, 08:17
Kirjoittaja mussette
Jeps, Heikkilässä käytiin.

Lähetetty: 03 Heinä 2006, 10:08
Kirjoittaja Ahti
Mielenkiintoinen aihe ja kiinnostaa minuakin. On nimittäin samanlainen loota, turbiini ja tehotkin samaa luokkaa.

Lähetetty: 03 Heinä 2006, 11:47
Kirjoittaja Tapsa
turbiini tosiaan voi "vuotaa" kovemmilla tehoilla ja kierroksilla
ja sitäkautta "luistaa" itse olen toistaiseksi turvautunut
kotimaiseen "Doctor Turbiinin" valmisteeseen jo huollon takia.
onhan hyviä amerikan valmisteitakin, Munsinger, A1, JW yms
mutta hinnat ovat aina korkeita ralliturbaaneissa.
n.1 mummonmarkkaa per kierros
esim breikki 5000-6000 rpm n 1000euroa