virranjakajan irroitus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
musti65
Aktiivi
Viestit: 71
Liittynyt: 24 Helmi 2006, 11:20
Paikkakunta: hollola

virranjakajan irroitus

Viesti Kirjoittaja musti65 »

Kuinka 1965 289 koneen virranjakaja irroitetaan?Joku ottaa vastaan kun nostan sitä.Pitäisi kumitiivisterengas vaihtaa.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... akaja+irti

Tästä saattaisi löytyä vinkkiä!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Siellä ei ole mitään erityisempää joka pitäisi jakajaa kiinni.

Jos sinulla on alumiininen jakajan runko, niin valu + alu tuottaa pitkään olleessaan hyvin tiivin liitoksen. Kun riuhdoin jostain hiivatin mosasta jakajaa irti, niin ei tullut kuin kappaleina. Sytkää kannattaa säätää ihan sen estämiseksi kerran vuodessa.

Joku mielikuva on myös sellaisesta, että jakajan ja nokan hammaspyörät olisivat kuluneet siten, että oli joku pykälä tms. tullut, eikä jakaja noussut helpolla sen pykälän yli.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
JVU/65-HT
Addikti
Viestit: 387
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 07:27
Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe
Paikkakunta: Pupuputka /Tuusula

Viesti Kirjoittaja JVU/65-HT »

Jakajan alapäässä on sitten öljypumpun tappi sen kanssa kannattaa olla varovainen ettei se lähde liikenteeseen. Itte tappelin toista tuntia em, tapin kanssa vaikeahko laittaa takasin paikalleen muutamalla rautalangan pätkällä.
(vähän niinku gynekolooki homaa :wink: ).
-Jarkki-

79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE :pamputtaa:
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Minä olen ratkaissut tuon öljypumpun akseli-ongelman siten, että laitoin kerran tipan tiivistesilikonia akselin päähän niin että se jämähti jakajaan kiinni. Ei ole enää tarvinut öljypohjaa irroitella akselin onkimista varten :oops: .
-71 HT 351C 4v
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Se öljypumpun akseli pidetään alhaalla rengassokalla.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Vastaa Viestiin