Sivu 1/1

Putket hehkuu

Lähetetty: 16 Kesä 2006, 00:23
Kirjoittaja ML
Vihjeitä otetaan vastaan.
Mistä johtuu, kun 302:n (v.69) pakosarja alkaa hehkuun muutaman minuutin paikallaan käyttämisen jälkeen. Veden lämmöt on tässä vaiheessa n. 70c.

Koneeseen on aikanaan vaihdettu nokka ym ym josta ei tarkkaa tietoa ja ajettu sen jälkeen korkeintaan jokunen tuhat km.
Vaihdettuani valujen tilalle onnettomat peltisarja viritykset huomasin lämpenemisen (jonkun verran ajossa ollut lämpövaivoja).
Oisko nokan ajoitus mennyt pieleen, vai voiko vedenkierto-ongelmat aiheuttaa tommosta.
Sytkän säätäminen ei tunnu juurikaan vaikuttavan asiaan.

Lähetetty: 16 Kesä 2006, 07:27
Kirjoittaja Mussemaan
Paljonko on ennakko tyhjäkäynnillä?

Liian paljon TAI vähän ennakkoa kuumentaa konetta.
jossain 10ast tietämillä pitäisi pelata, ts ei ainakaan sen takia punoittaisi sarjat.
Toinen juttu on tyhjäkäyntiseokset, mikä kaasari?
Jos tyhjäkäynti on pirun laihalla niin kuumentaa sekin, vaikutus vaan ei ole niin suuri.

Jos jollain tutulla on laajakaista-lambda tai pakokaasu-analysaattori niin sillä näkisi hyvin seokset.

Lähetetty: 16 Kesä 2006, 10:29
Kirjoittaja Juselius
Mulla kävi kerran -88 GT:ssä pakosarjat punaisena. Syy siihen oli yksinkertaisesti se, että olin imusarjan kiinnityksen jälkeen unohtanut kiinnittää yhden alipaineletkun. Letku kiinni ja hehku loppui.

Lähetetty: 16 Kesä 2006, 11:32
Kirjoittaja ML
Lambda kyllä löytyy, mutta ei jaksais väsätä kierteitä ja pakosarjakin vuotaa varmaan sen verran, ettei mitään järkeviä lukemia saa. Kaasarin "pitäis" olla suht hyvin säädöissä, mutta alip. letkut tarviikin tosiaan tarkistaa, kun on vähän kaikki letkut miten sattuu. Kaasari on carter.

Lähetetty: 16 Kesä 2006, 11:39
Kirjoittaja Mexico65
Minä veikkaan, että sytkä on pahasti myöhäisellä, palaa putkessa.
Näin on joskus käynyt kun kunnostettuja koneita on käynnistelty.
Pakosarjat hehkuu mutta kun sytkän vääntää kohdalleen niin hehku hiipuu.
Tarkasta ensin sytkä kohdalleen, tyhjäkäynnillä ilman alipainesäätöä noin 10-15 astetta ennakkoa. (Onhan damberin merkit paikoillaan).
Seokset sen jälkeen kohdalleen seosmittarilla.

Lähetetty: 16 Kesä 2006, 13:51
Kirjoittaja ML
Damberia en ole vielä tarkistanut, mutta pers tuntumallakin säätö on hakeutunut n 10 asteen kohdille ja lampun kanssa on tullut kokeiltua aikasemmalla ja myöhäisemmällä, paljon aikasemmalla ei enää jaksa startata.

Lähetetty: 22 Kesä 2006, 02:25
Kirjoittaja Jone
Mulla sama homma, 3 ja 4 sylinterin pakoputket rupes hehkumaan kun "ajoin" sisään uudet nostajat, reilun 2000rpm kierroksilla n20min.
sytkä on säädetty korvakuulolla, damperin merkit ku ei pidä kutiaan.
Pitää vielä ilmeisesti yrittää säätää sytkää. Kierroksetki hieman heijasi, ja epätasaisuutta äänessä. tasan 2000:lla kierroksilla konetta ei tahtonut saada pysymään. :emt:

Lähetetty: 12 Heinä 2006, 12:16
Kirjoittaja ML
Kaasari puolelta ainakin löyty vikaa.
Viä kun ehtis käyttään/koittaan.