Putket hehkuu
Putket hehkuu
Vihjeitä otetaan vastaan.
Mistä johtuu, kun 302:n (v.69) pakosarja alkaa hehkuun muutaman minuutin paikallaan käyttämisen jälkeen. Veden lämmöt on tässä vaiheessa n. 70c.
Koneeseen on aikanaan vaihdettu nokka ym ym josta ei tarkkaa tietoa ja ajettu sen jälkeen korkeintaan jokunen tuhat km.
Vaihdettuani valujen tilalle onnettomat peltisarja viritykset huomasin lämpenemisen (jonkun verran ajossa ollut lämpövaivoja).
Oisko nokan ajoitus mennyt pieleen, vai voiko vedenkierto-ongelmat aiheuttaa tommosta.
Sytkän säätäminen ei tunnu juurikaan vaikuttavan asiaan.
Mistä johtuu, kun 302:n (v.69) pakosarja alkaa hehkuun muutaman minuutin paikallaan käyttämisen jälkeen. Veden lämmöt on tässä vaiheessa n. 70c.
Koneeseen on aikanaan vaihdettu nokka ym ym josta ei tarkkaa tietoa ja ajettu sen jälkeen korkeintaan jokunen tuhat km.
Vaihdettuani valujen tilalle onnettomat peltisarja viritykset huomasin lämpenemisen (jonkun verran ajossa ollut lämpövaivoja).
Oisko nokan ajoitus mennyt pieleen, vai voiko vedenkierto-ongelmat aiheuttaa tommosta.
Sytkän säätäminen ei tunnu juurikaan vaikuttavan asiaan.
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Paljonko on ennakko tyhjäkäynnillä?
Liian paljon TAI vähän ennakkoa kuumentaa konetta.
jossain 10ast tietämillä pitäisi pelata, ts ei ainakaan sen takia punoittaisi sarjat.
Toinen juttu on tyhjäkäyntiseokset, mikä kaasari?
Jos tyhjäkäynti on pirun laihalla niin kuumentaa sekin, vaikutus vaan ei ole niin suuri.
Jos jollain tutulla on laajakaista-lambda tai pakokaasu-analysaattori niin sillä näkisi hyvin seokset.
Liian paljon TAI vähän ennakkoa kuumentaa konetta.
jossain 10ast tietämillä pitäisi pelata, ts ei ainakaan sen takia punoittaisi sarjat.
Toinen juttu on tyhjäkäyntiseokset, mikä kaasari?
Jos tyhjäkäynti on pirun laihalla niin kuumentaa sekin, vaikutus vaan ei ole niin suuri.
Jos jollain tutulla on laajakaista-lambda tai pakokaasu-analysaattori niin sillä näkisi hyvin seokset.

Minä veikkaan, että sytkä on pahasti myöhäisellä, palaa putkessa.
Näin on joskus käynyt kun kunnostettuja koneita on käynnistelty.
Pakosarjat hehkuu mutta kun sytkän vääntää kohdalleen niin hehku hiipuu.
Tarkasta ensin sytkä kohdalleen, tyhjäkäynnillä ilman alipainesäätöä noin 10-15 astetta ennakkoa. (Onhan damberin merkit paikoillaan).
Seokset sen jälkeen kohdalleen seosmittarilla.
Näin on joskus käynyt kun kunnostettuja koneita on käynnistelty.
Pakosarjat hehkuu mutta kun sytkän vääntää kohdalleen niin hehku hiipuu.
Tarkasta ensin sytkä kohdalleen, tyhjäkäynnillä ilman alipainesäätöä noin 10-15 astetta ennakkoa. (Onhan damberin merkit paikoillaan).
Seokset sen jälkeen kohdalleen seosmittarilla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Jone
- Aktiivi
- Viestit: 76
- Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
- Auto: Ford Mustang HT 1964½
- Paikkakunta: Kuhmo
Mulla sama homma, 3 ja 4 sylinterin pakoputket rupes hehkumaan kun "ajoin" sisään uudet nostajat, reilun 2000rpm kierroksilla n20min.
sytkä on säädetty korvakuulolla, damperin merkit ku ei pidä kutiaan.
Pitää vielä ilmeisesti yrittää säätää sytkää. Kierroksetki hieman heijasi, ja epätasaisuutta äänessä. tasan 2000:lla kierroksilla konetta ei tahtonut saada pysymään.
sytkä on säädetty korvakuulolla, damperin merkit ku ei pidä kutiaan.
Pitää vielä ilmeisesti yrittää säätää sytkää. Kierroksetki hieman heijasi, ja epätasaisuutta äänessä. tasan 2000:lla kierroksilla konetta ei tahtonut saada pysymään.
