Putket hehkuu

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
ML
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Tre

Putket hehkuu

Viesti Kirjoittaja ML »

Vihjeitä otetaan vastaan.
Mistä johtuu, kun 302:n (v.69) pakosarja alkaa hehkuun muutaman minuutin paikallaan käyttämisen jälkeen. Veden lämmöt on tässä vaiheessa n. 70c.

Koneeseen on aikanaan vaihdettu nokka ym ym josta ei tarkkaa tietoa ja ajettu sen jälkeen korkeintaan jokunen tuhat km.
Vaihdettuani valujen tilalle onnettomat peltisarja viritykset huomasin lämpenemisen (jonkun verran ajossa ollut lämpövaivoja).
Oisko nokan ajoitus mennyt pieleen, vai voiko vedenkierto-ongelmat aiheuttaa tommosta.
Sytkän säätäminen ei tunnu juurikaan vaikuttavan asiaan.
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Paljonko on ennakko tyhjäkäynnillä?

Liian paljon TAI vähän ennakkoa kuumentaa konetta.
jossain 10ast tietämillä pitäisi pelata, ts ei ainakaan sen takia punoittaisi sarjat.
Toinen juttu on tyhjäkäyntiseokset, mikä kaasari?
Jos tyhjäkäynti on pirun laihalla niin kuumentaa sekin, vaikutus vaan ei ole niin suuri.

Jos jollain tutulla on laajakaista-lambda tai pakokaasu-analysaattori niin sillä näkisi hyvin seokset.
Kuva
Avatar
Juselius
Aktiivi
Viestit: 73
Liittynyt: 16 Elo 2005, 09:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Mulla kävi kerran -88 GT:ssä pakosarjat punaisena. Syy siihen oli yksinkertaisesti se, että olin imusarjan kiinnityksen jälkeen unohtanut kiinnittää yhden alipaineletkun. Letku kiinni ja hehku loppui.
ei se tähän jää..
--1988 GT--
ML
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja ML »

Lambda kyllä löytyy, mutta ei jaksais väsätä kierteitä ja pakosarjakin vuotaa varmaan sen verran, ettei mitään järkeviä lukemia saa. Kaasarin "pitäis" olla suht hyvin säädöissä, mutta alip. letkut tarviikin tosiaan tarkistaa, kun on vähän kaikki letkut miten sattuu. Kaasari on carter.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Minä veikkaan, että sytkä on pahasti myöhäisellä, palaa putkessa.
Näin on joskus käynyt kun kunnostettuja koneita on käynnistelty.
Pakosarjat hehkuu mutta kun sytkän vääntää kohdalleen niin hehku hiipuu.
Tarkasta ensin sytkä kohdalleen, tyhjäkäynnillä ilman alipainesäätöä noin 10-15 astetta ennakkoa. (Onhan damberin merkit paikoillaan).
Seokset sen jälkeen kohdalleen seosmittarilla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
ML
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja ML »

Damberia en ole vielä tarkistanut, mutta pers tuntumallakin säätö on hakeutunut n 10 asteen kohdille ja lampun kanssa on tullut kokeiltua aikasemmalla ja myöhäisemmällä, paljon aikasemmalla ei enää jaksa startata.
Avatar
Jone
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
Auto: Ford Mustang HT 1964½
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja Jone »

Mulla sama homma, 3 ja 4 sylinterin pakoputket rupes hehkumaan kun "ajoin" sisään uudet nostajat, reilun 2000rpm kierroksilla n20min.
sytkä on säädetty korvakuulolla, damperin merkit ku ei pidä kutiaan.
Pitää vielä ilmeisesti yrittää säätää sytkää. Kierroksetki hieman heijasi, ja epätasaisuutta äänessä. tasan 2000:lla kierroksilla konetta ei tahtonut saada pysymään. :emt:
ML
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja ML »

Kaasari puolelta ainakin löyty vikaa.
Viä kun ehtis käyttään/koittaan.
Vastaa Viestiin