Sivu 1/1

Mittaristo

Lähetetty: 14 Kesä 2006, 17:09
Kirjoittaja Mussemaan
No nyt se on valmis.
Jotain kiinnosti, tässä kuvaa ihmeteltäväksi.
Mittaristopohja on valmis jenkkilästä, kustansi jotakin 25USD.
Vain näkyvä kehys jäi vanhaa. Mittarit on Autometerin sport-compit, sarja maksoi 540e Racers Placesta. Nopeusmittari on maileina, muut mittarit metrisiä. Öp bareina ja vedenlämpö celsiusta.
Nopeusmittari on elektroninen, laitoin tarvike -hal anturin haistelemaan yokea lootan päässä. Tuntuu toimivan ja näyttää tismalleen oikein.

Vasemmalta: Bensa, vedenlämpö, nopeus, öljynpaine ja voltit.
Huomaa: viisari puolessa tankissa ja 50mailia ajettu... :oops: :oops: kävin dynossa...ja vähän muutakin...
No nyt on kuitenkin alipainesäädin pelissä ja kone vetää kuin diesel.
1050rpm, vitonen pesässä ja 45km/h!! ilman kakomista :shock:
Ei pöllömmin ralli-ränttä-tänttä-nokkaiselle kierroskoneelle!

Kuva

Ja koko auto. kaikki osat on nyt kiinni, pl oven ikkunakarmin tiivisteet ja listat:
Kuva

Lähetetty: 14 Kesä 2006, 17:22
Kirjoittaja Fastback
Shelby lookkeja ei ole ikinä liikaa! Hyvältä näyttää! Paljonko piskuinen työnti dynossa? :haba:

Lähetetty: 14 Kesä 2006, 18:40
Kirjoittaja veekoo
Turkaleen hyvan nakonen setti! :peukku: Laitto miettimaan lisaa tota omaa mittaristoprojektia, mopo, ptruu.. :D

Lähetetty: 14 Kesä 2006, 19:25
Kirjoittaja Fastback
Onko kierroslukumittari siinä keskellä missä Shelbyissä vai missä kohtaa?

Lähetetty: 14 Kesä 2006, 20:50
Kirjoittaja musse67
Ainakin kuvan perusteella näyttäisi mittarit jäävän aika syvälle mittaristoon. oisko ollu mahollista sen valmiin pohjan kanssa että ois mittareista ottanu pois ne hopeiset kehykset että mittiarit tulis ulommaksi? Nopeusmittari voisi sitten näyttää vähän tyhmältä kun se näyttää olevan just sen verran pienempi mitä kehyksen reikä.

67:aan kun mittarit rakentelin, otin mittareista kehykset pois, niin istu hyvin alkuperäseen kehykseen.

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 00:12
Kirjoittaja Mussemaan
musse67 kirjoitti:Ainakin kuvan perusteella näyttäisi mittarit jäävän aika syvälle mittaristoon. oisko ollu mahollista sen valmiin pohjan kanssa että ois mittareista ottanu pois ne hopeiset kehykset että mittiarit tulis ulommaksi? Nopeusmittari voisi sitten näyttää vähän tyhmältä kun se näyttää olevan just sen verran pienempi mitä kehyksen reikä.

67:aan kun mittarit rakentelin, otin mittareista kehykset pois, niin istu hyvin alkuperäseen kehykseen.
Ei ne hirveän syvällä silti ole, pelittää.
Itse asiassa orggiksesta näkyvästä kehyksestä on järsitty jonkin verran pois, varsinkin pikkumittareiden reikiä on isonnettu. Ehkä max 5-8mm.
Kehyshommia en muuten tuumaillut sen kummemmin, halusin ehdottomasti säilyttää hopeiset kehykset.
Muuten, nopeusmittari näyttää olevan liian ylhäällä, ja se onkin, en tiedä oliko pohja "maanantaivalua" vai mikä mättäs.
Fastback kirjoitti:Onko kierroslukumittari siinä keskellä missä Shelbyissä vai missä kohtaa?

Shelby lookkeja ei ole ikinä liikaa! Hyvältä näyttää! Paljonko piskuinen työnti dynossa?
Kiekkamittari näkyy kun avaat sen ulkoa otetun kuvan, eli samoilla paikkeilla kuin shelbyissä on. Tosin isompi.

"piskuinen" tosiaan pirras penkissä. Oli kaikkea pientä häikkää eikä oikein kunnon vetoja loppujen lopuksi saatukaan. Otin vaan vacuumit peliin ja laajakaista -lambdalla tarkistettiin säädot sekä tyhjäkäynti.
uus yritys kun saan uudet tulpanjohdot ja tulpat paikoilleen.

Sen verran voin tietty raottaa salaisuuden verhoa että paria isolohkoa on jo kyykytetty oikein "isän kädestä" :lol:

Ja edelleen ihmettelen tuota jyrin tekemää konetta, siis hammasporan lailla kiertävä 302 jonka ei nokkakortin mukaan periaatteessa pitäisi edes käydä tyhjäkäyntiä alle 1000rpm, voi ajaa vitosella 45km/h / 1050rpm nyt kun sytkä on hierottu "vimoista päälle".
Silti kone kiekaisee 7000rpm ja yli vähän liiankin herkästi... olin nimittäin unohtanut boksista kytkeä rajoittajan aktivointipiuhan peliin... :oops:

Kylmää kauhhiast ihmettelen tämmöst! :shock:

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 00:26
Kirjoittaja Fastback
Mussemaan kirjoitti:Kiekkamittari näkyy kun avaat sen ulkoa otetun kuvan, eli samoilla paikkeilla kuin shelbyissä on. Tosin isompi.

"piskuinen" tosiaan pirras penkissä. Oli kaikkea pientä häikkää eikä oikein kunnon vetoja loppujen lopuksi saatukaan. Otin vaan vacuumit peliin ja laajakaista -lambdalla tarkistettiin säädot sekä tyhjäkäynti.
uus yritys kun saan uudet tulpanjohdot ja tulpat paikoilleen.

Sen verran voin tietty raottaa salaisuuden verhoa että paria isolohkoa on kyykytetty jo oikein "isän kädestä"
:lol:
Jaa juu kuvassa näkyy, kunnon monsteri, shelbyissähän se oli upotettu "pahkaan" siihen keskelle. Herrasiunaa, että oikein kyykytetty, sitähän alkaa oikein pelkäämään isän kättä :shock: Ei sen puoleen, '65 mustangi on oiva highpervoilu vehje, ei meinaan paljoa huussi paina.

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 00:46
Kirjoittaja Aku_81
Fastback kirjoitti:
Mussemaan kirjoitti:Kiekkamittari näkyy kun avaat sen ulkoa otetun kuvan, eli samoilla paikkeilla kuin shelbyissä on. Tosin isompi.

"piskuinen" tosiaan pirras penkissä. Oli kaikkea pientä häikkää eikä oikein kunnon vetoja loppujen lopuksi saatukaan. Otin vaan vacuumit peliin ja laajakaista -lambdalla tarkistettiin säädot sekä tyhjäkäynti.
uus yritys kun saan uudet tulpanjohdot ja tulpat paikoilleen.

Sen verran voin tietty raottaa salaisuuden verhoa että paria isolohkoa on kyykytetty jo oikein "isän kädestä"
:lol:
Jaa juu kuvassa näkyy, kunnon monsteri, shelbyissähän se oli upotettu "pahkaan" siihen keskelle. Herrasiunaa, että oikein kyykytetty, sitähän alkaa oikein pelkäämään isän kättä :shock: Ei sen puoleen, '65 mustangi on oiva highpervoilu vehje, ei meinaan paljoa huussi paina.
Hyväkulkuinen vekotinhan tuo on, oli hienoa katella tuota ratapäivillä viime syksynä, ainakaan samantehoisella isolohkolla ei kannata käydä ärsyttämään riippuu kuka on puikoissa. Kyllä komeasti karjahteli, munaa on myös pikkulohkossa, sanokoot kuka mitä hyvänsä :wink:

Ja ulkonäkö vaan komenee :wink:

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 14:53
Kirjoittaja Fastback
Aku_81 kirjoitti:Hyväkulkuinen vekotinhan tuo on, oli hienoa katella tuota ratapäivillä viime syksynä, ainakaan samantehoisella isolohkolla ei kannata käydä ärsyttämään riippuu kuka on puikoissa. Kyllä komeasti karjahteli, munaa on myös pikkulohkossa, sanokoot kuka mitä hyvänsä :wink:

Ja ulkonäkö vaan komenee :wink:
Juu tosi hieno auto on, kyl mulle kelpais. Se moottori nyt vaan on pieni, mutta ei sitä kannata ottaa mitenkään vakavasti, mulla on aina vähän pilkettä silmäkulmassa :nenu: Tommoinen jenkupata on juuri sopiva kevyeen koppaan, minäkin vähän haaveilin vanhasta Fastbackistäni että kun Machin saa joskus valmiiksi niin olisi Fastbackiin alkanut tekemään vakio 2,870" akselilla jotain jenkahirviötä. Mun pitäis varmaan vaihtaa nickiä koska eihän mulla mitään Fastbackia enään ole...

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 18:36
Kirjoittaja Mussemaan
Fastback kirjoitti:
Mussemaan kirjoitti:Kiekkamittari näkyy kun avaat sen ulkoa otetun kuvan, eli samoilla paikkeilla kuin shelbyissä on. Tosin isompi.

"piskuinen" tosiaan pirras penkissä. Oli kaikkea pientä häikkää eikä oikein kunnon vetoja loppujen lopuksi saatukaan. Otin vaan vacuumit peliin ja laajakaista -lambdalla tarkistettiin säädot sekä tyhjäkäynti.
uus yritys kun saan uudet tulpanjohdot ja tulpat paikoilleen.

Sen verran voin tietty raottaa salaisuuden verhoa että paria isolohkoa on kyykytetty jo oikein "isän kädestä"
:lol:
Jaa juu kuvassa näkyy, kunnon monsteri, shelbyissähän se oli upotettu "pahkaan" siihen keskelle. Herrasiunaa, että oikein kyykytetty, sitähän alkaa oikein pelkäämään isän kättä :shock: Ei sen puoleen, '65 mustangi on oiva highpervoilu vehje, ei meinaan paljoa huussi paina.
Heh, arvasinkin että on se nyt ihme ja kumma jos tuolla pikku hehkutuksella mitään kommenttia edes FB:ltä irtoa... :lol: :lol:

Huh, mää jo säikähdin eka tankkauksella kun mittari näyttää 1/4 ja vasta 89miles ajettu...luojan lykky tarvike-anturi näyttää näemmä pieleen ja kulutus olikin "vain" 28 l/100. ei kyllä tosiaan ihan pintakaasulla oo mentykään.

Mutta on se jännä nähdä paljonko tuo vakuumiennakon käyttöönotto vaikuttaa. Perstuntumalta ainakin eron täytyy olla iso. Menee niin pintakaasulla. Just vedin tankin täyteen, nytpä sen näkee.