Sivu 1/2

Sammuu

Lähetetty: 12 Kesä 2006, 21:18
Kirjoittaja Homer65
Osaisko joku arvata, mikä ahdistaa. Jos tekee nopean jarrutuksen tai jyrkän käännöksen (U tai släälöm), kone sammuu :rraah: . Käynistäessä tämän jälkeen, kestää hetken ennen kuin kone käynnistyy.
Bensapinnat on ohjeen mukaiset. Kone on 302.nen Edelin 600.lla, sähköpumppu, C4. Kiitollisena vinkeistä.

Re: Sammuu

Lähetetty: 12 Kesä 2006, 22:18
Kirjoittaja Fastback
Arto65FB kirjoitti:Pikkuvinkkinä, että Edelbrockin tytärkin ajaa kisaa "arvaa millä kaasarilla".
Mahtaakohan ajaa out of the box edelillä?

Lähetetty: 12 Kesä 2006, 22:29
Kirjoittaja GT-350
Onko bensan määrällä tankissa vaikutusta?

Lähetetty: 13 Kesä 2006, 20:42
Kirjoittaja Homer65
Ei ole bensan määrällä merkitystä. Aattelin kanssa jos tyhjäkäyntikierrokset vaikuttais, mikähän olis asiallinen tyhjäkäyntinopeus? Kone on lähes vakio, olettaisin. Kansia on joskus hiplattu, imari on performer.

Lähetetty: 14 Kesä 2006, 00:28
Kirjoittaja veekoo
Homer65 kirjoitti:Ei ole bensan määrällä merkitystä. Aattelin kanssa jos tyhjäkäyntikierrokset vaikuttais, mikähän olis asiallinen tyhjäkäyntinopeus? Kone on lähes vakio, olettaisin. Kansia on joskus hiplattu, imari on performer.
Shop manual: 600 manuaali 800 automaagi eli jotain noilla nurkilla lienee ok.

Lähetetty: 14 Kesä 2006, 07:54
Kirjoittaja Homer65
No niillä nurkilla se on. Täytyy tarkistaaa vielä.

Lähetetty: 14 Kesä 2006, 08:45
Kirjoittaja Antti66HT
Tyyppivika? Itellä oli samaa oiretta...

Toi 650 Dp Holley nostaa kierroksia jarruttaessa...

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 11:06
Kirjoittaja Arto65FB
Antti66HT kirjoitti:Tyyppivika? Itellä oli samaa oiretta...

Toi 650 Dp Holley nostaa kierroksia jarruttaessa...
Voihan toikin olla tyyppivika mutta kylläkin eri kuin Edelissä. Onko sinulla tyhjäkäynti muuten ok? Painuisiko ensiöpuolen kohokammiossa bensanpinta kammion etureunaan ja suuttimet haukkaisivat hetkeksi tyhjää (seosvaihteluita), jos läppä on jostain syystä auki jarrutettaessa (vasemman jalan jarrutusta?)? Tai sitten toisiokammiosta roiskaisee huohotuksen kautta bensaa?

Re: Sammuu

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 14:57
Kirjoittaja Mexico65
Homer65 kirjoitti:Edeli 600, sähköpumppu,
Vika ja vastaus saattaa löytyä jommasta kummasta tekijästä.
Vaikka bensapinta olisi tyhjäkäynnillä OK voi se ajossa olla riittämättömän bensansaannin takia bensapinta saattaa olla alhaalla. Edelin ongelma taitaa olla jarrutukset ja kaarreajo jolloin kaasari horasee tyhjää.

Bensansaannin voi vain varmistaa vain painemittarilla ja tai seosmittarilla ajossa tai dynossa jos käytää koneen omaa pumppua, tankkia ja bensaputkistoa samoilla mittausmenetelmillä.

Minun ei vielä ole tarvinnut laitta Holley kaasariin foumia kohokammioihin eikä lisä putkia suuttimiin.
Tämä saattaa johtua rauhallisesta ajotyylistäni ja tavasta käsitellä autoa niin slalom- kuin moottoriradalla. :vihellys:

Re: Sammuu

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 15:02
Kirjoittaja GT-350
Mexico65 kirjoitti:Tämä saattaa johtua rauhallisesta ajotyylistäni ja tavasta käsitellä autoa niin slalom- kuin moottoriradalla. :vihellys:
Niinpä.

Nyt kun oikein muistan niin Carterilla (Edel, Weber) varustetussa ex-autossa kävi toisinaan juurikin noin, että jarruttaessa sammui niille sijoilleen. En sitä tutkinut sen enempää kun ei kauheasti haitannut, tai mahdoinko jättää jarruttamiset vähemmälle myöhemmin.

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 17:20
Kirjoittaja CO = häkä
Antti66HT kirjoitti:Tyyppivika? Itellä oli samaa oiretta...

Toi 650 Dp Holley nostaa kierroksia jarruttaessa...

Yx mikä tuntuis ittelläni tekevän moista kierrostennostoa jarrua painettaessa liittyy mun mielestä alipainejuttuihin ?? Niin ja mulla on toi Carter :roll:

Häkä

Re: Sammuu

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 18:38
Kirjoittaja veekoo
Mexico65 kirjoitti: Bensansaannin voi vain varmistaa vain painemittarilla ja tai seosmittarilla ajossa tai dynossa jos käytää koneen omaa pumppua, tankkia ja bensaputkistoa samoilla mittausmenetelmillä.
Vahan aiheen vieresta, mutta.. Tarkoitus olisi laittaa painemittari samalla, kun vaihdan kaasarin ja letkut pumpulta. Mihin mittari kannattaisi laittaa? Sellainen vaan tuli mieleen, etta jos sen laittaa suotimen jalkeen ihan sen viereen, niin alkaako se kolisemaan ympari, veteleeko liitokset auki painollaan jne. Kiekka teippia mittarin ympari? Toisinsanoen, onko huonoksi todettuja paikkoja? Toinen kyska olisi, etta voisko mittarin tiivistaa valikappaleeseen tavallisella tefloniteipilla vai liukeneeko se menoveden sekaan?

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 21:26
Kirjoittaja Homer65
Arto65FB kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti:Tyyppivika? Itellä oli samaa oiretta...

Toi 650 Dp Holley nostaa kierroksia jarruttaessa...
Voihan toikin olla tyyppivika mutta kylläkin eri kuin Edelissä. Onko sinulla tyhjäkäynti muuten ok? Painuisiko ensiöpuolen kohokammiossa bensanpinta kammion etureunaan ja suuttimet haukkaisivat hetkeksi tyhjää (seosvaihteluita), jos läppä on jostain syystä auki jarrutettaessa (vasemman jalan jarrutusta?)? Tai sitten toisiokammiosta roiskaisee huohotuksen kautta bensaa?
Tyhjäkäynti on ok!, välillä. Toisinaan, halpis kiekkamittarin mukaan, se hiukan heiluu, varsinkin kuumana. Muuten toi ilman horaseminen tuntuisi ehkä todennäköisimmälle, nimittäin jos tiukassa jarrutuksessa hiukan ennen pysähtymistä nostaa jalan jarrulta (oikea räpylä=ei vasen), kone ikäänkuin miettii pienen hetken ja jatkaa käymistä. Voisko "loiskumista" estää jotenkin??

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 21:25
Kirjoittaja Homer65
HAALOOOOoo! Eikös täällä ole ketään joka osais edes arvailla jotain tai jotain? :help: :help: :help:

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 22:02
Kirjoittaja GT-350
Np primäärisuuttimista tuskin höräsee, ovat sen verran keskellä ja toisaalta sekundäärisuuttimista voisi höräistäkin mutta tuntuisi kummalliselta että se aiheuttaisi tuon. Etteikö siellä jotkut loiskelevyt olleetkin, ootko tsekannut?