-91 foxin pinionin mutteri

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

-91 foxin pinionin mutteri

Viesti Kirjoittaja ac5 »

Stefa pitäis perään vaihtaa.Kardaani irti,mutteri auki,pinion putki pois,uusi
stefa,mutteri momenttiin liiman kanssa,kardaani kiinni.Momentti arvo?
Uudet öljyt vai lisäys?Vaihdettu reilu vuosi sitten,kun lukkolevyt ja laakerit pajassa laittoivat.Menee ehkä takuuseen, mutta olis kiva ittekin tietää operaation oikea työmenetelmä!

Mitä muuta pitäis tietää,ennen operaatiota?Ryssitään vaan teoriassa ja tehdään sitten oikein käytännössä.
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Merkkaa, laske avatessa kerrokset ja kiristä joko samaan kohti tai ehkä n.1/5 kiekkaa päälle.
Muinoin V8 -magazinen 9" kunnostusprojektissa oli maininta että pitäis uudelleenkiristää hiukan ylikin -en osaa varmaa sanoa.

Joidenkin lähteiden mukaan pitäis tosiaan vetää mutteri vähän yli siitä missä se on ollut, mutta ainakin autokorjaaja-kaveri kertoi vetäneensä lukemattomia hiacen ja hiluxin periä "samaan merkkiin" eikä yhtään ekstraa päälle.
Rakenne em perissä on (kuulemma) hyvin lähelle sama kuin fjordeissa.

Kasatessa ehdottomasti mahdollisimman jykevää liimaa mutteriin. Vaikka laakeriliimaa.
Uudessa varaosa-mutterissahan liima on mukana kierteessä.
Kerran avatusta se on tietty mennyttä.
Kuva
Vastaa Viestiin