Sivu 1/1

T-5 ja I-6 earlyssä

Lähetetty: 05 Kesä 2006, 16:17
Kirjoittaja voxagent
Onko joku laittanut T-5 early-Mustangiin ja joutunut lyhentämään kardaania tuon jossain väitetyn tuuman verran? Adapteri tuo laatikkoa 5/8" taaksepäin, mutta T-5 on kai saman verran lyhyempi kuin esim Toploader?

Lähetetty: 05 Kesä 2006, 18:44
Kirjoittaja Mexico65
Tosta artikkelista saattaa olla apua.
http://www.fordmuscle.com/archives/2000/09/t5swap/
ja tämä saattaa kiinnostaa joitakin.
http://www.fordmuscle.com/archives/2005 ... /index.php

Lähetetty: 05 Kesä 2006, 19:24
Kirjoittaja voxagent
hyviä sivuja! Kyllä tuolla sanotaan:

"Driveshaft length in early uni-body Fords will typically NOT require modification, however you should ensure there is 3/4" to 1.5" of space between the base of the slip yoke and the end of the tailshaft housing (not the seal!), when the car is on the ground."

Fordin ollessa; kyseessä kokeilemalla tämänkin taas tietää,...

Lähetetty: 16 Kesä 2006, 10:56
Kirjoittaja voxagent
Loota postissa ja V8-adapteri on pultattu pienin muutoksin '67-mallin kutoskytkinkoppaan. Tänään näkee istuuko paketti paikalleen.
Laitan tuonne kuvia asennuksesta:

http://s19.photobucket.com/albums/b171/ ... -5%20swap/

Vitonen 0.68 voi olla vähän liikaa kutvoselle ja 3.20-perälle, mutta ajellaan sitten nelosella ja tehdään sillekin asialle tarvittaessa jotain ensi talvena :wink:

Lähetetty: 16 Kesä 2006, 13:05
Kirjoittaja GT-350
Joudut vielä 80 ja varmaan 100 alueillakin ajelemaan nelosella, motarilla voi suunnitella viitosen käyttöä. Toisaalta, sun kuutosessa on tervettä alavääntöä ja saattaa olla sulla säädöt niin hyvin kohdallaan että kone nauttii matalista jengoista pienemmilläkin nopeuksilla. Laskeskelin (ehkä jopa oikein?), että sulla on reilu 10% harvempi kokonaisvälitys viitosella kuin Upossa (0.80 ja 3.08), jolla voi toki ajaa 80kmh viitosella (jengat alle 2000) mutta alkaa alipaineet mennä sen verran alas ja lähelle PV:n aukeamista, että olen päätellyt nelosen olevan taloudellisempi vaihtoehto noilla nopeuksilla. Toisaalta, sun nokka antaa n. 5inHG enemmän alipainetta koko ajan.

Pidä meidät tietoisina. Tämä projekti ensimmäinen early-6 missä tiedän T5:n olevan toiminnassa.

Lähetetty: 16 Kesä 2006, 18:29
Kirjoittaja veekoo
GT-350 kirjoitti: Pidä meidät tietoisina. Tämä projekti ensimmäinen early-6 missä tiedän T5:n olevan toiminnassa.
Paikallisen kerhon PJ:lla on I6+T5 omassaan. Kutvonen on kylla aika kutitettu... Voin kysella vinkkeja, jos valitykset menee liian rankoiksi.

Lähetetty: 18 Kesä 2006, 14:09
Kirjoittaja voxagent
Testi lenkki ajettu. Kyllä kelpaa vaikka shifteri on vielä väliaikainen viritys.
Vitonen on tosiaan nopeuksille >65 mph eli tuntui tasasella vääntävän ilman ongelmia. Seuraavia muutoksia joutui sinänsä valmiisin bolt-on osiin tekemään:
- 2 reikää kytkinkoppaan ja 1 adapteriin koska käytössä oli 6-bolt V8:n
adapteri
- Crossmemberin reikiä joutui pidentämään hieman.
- Shifterin reikää piti jyrsiä hieman isommaksi edestä ja oikealta sivulta.
- Piti valmistaa itse avain öljytäyttäpropulle (ahdasta on).

Ja alkuperäiseen malliin verrattuna olin siis jo T-10 muutoksen kanssa vaihtanut:
- 28-rihlaisen ja lyhyen yoken.
- '67-kykinkopan, kytkinhaarukan ja painelaakerin. ('66-mallin 6-cyl
kytkinkoppaan saa myös adapteria).
- 9"X 1 1/16"X 10T kytkinlevyn

Shifteri pitää vielä tehdä/ostaa.........