T-5 ja I-6 earlyssä

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

T-5 ja I-6 earlyssä

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Onko joku laittanut T-5 early-Mustangiin ja joutunut lyhentämään kardaania tuon jossain väitetyn tuuman verran? Adapteri tuo laatikkoa 5/8" taaksepäin, mutta T-5 on kai saman verran lyhyempi kuin esim Toploader?
Viimeksi muokannut voxagent, 16 Kesä 2006, 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tosta artikkelista saattaa olla apua.
http://www.fordmuscle.com/archives/2000/09/t5swap/
ja tämä saattaa kiinnostaa joitakin.
http://www.fordmuscle.com/archives/2005 ... /index.php
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

hyviä sivuja! Kyllä tuolla sanotaan:

"Driveshaft length in early uni-body Fords will typically NOT require modification, however you should ensure there is 3/4" to 1.5" of space between the base of the slip yoke and the end of the tailshaft housing (not the seal!), when the car is on the ground."

Fordin ollessa; kyseessä kokeilemalla tämänkin taas tietää,...
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Loota postissa ja V8-adapteri on pultattu pienin muutoksin '67-mallin kutoskytkinkoppaan. Tänään näkee istuuko paketti paikalleen.
Laitan tuonne kuvia asennuksesta:

http://s19.photobucket.com/albums/b171/ ... -5%20swap/

Vitonen 0.68 voi olla vähän liikaa kutvoselle ja 3.20-perälle, mutta ajellaan sitten nelosella ja tehdään sillekin asialle tarvittaessa jotain ensi talvena :wink:
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Joudut vielä 80 ja varmaan 100 alueillakin ajelemaan nelosella, motarilla voi suunnitella viitosen käyttöä. Toisaalta, sun kuutosessa on tervettä alavääntöä ja saattaa olla sulla säädöt niin hyvin kohdallaan että kone nauttii matalista jengoista pienemmilläkin nopeuksilla. Laskeskelin (ehkä jopa oikein?), että sulla on reilu 10% harvempi kokonaisvälitys viitosella kuin Upossa (0.80 ja 3.08), jolla voi toki ajaa 80kmh viitosella (jengat alle 2000) mutta alkaa alipaineet mennä sen verran alas ja lähelle PV:n aukeamista, että olen päätellyt nelosen olevan taloudellisempi vaihtoehto noilla nopeuksilla. Toisaalta, sun nokka antaa n. 5inHG enemmän alipainetta koko ajan.

Pidä meidät tietoisina. Tämä projekti ensimmäinen early-6 missä tiedän T5:n olevan toiminnassa.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

GT-350 kirjoitti: Pidä meidät tietoisina. Tämä projekti ensimmäinen early-6 missä tiedän T5:n olevan toiminnassa.
Paikallisen kerhon PJ:lla on I6+T5 omassaan. Kutvonen on kylla aika kutitettu... Voin kysella vinkkeja, jos valitykset menee liian rankoiksi.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Testi lenkki ajettu. Kyllä kelpaa vaikka shifteri on vielä väliaikainen viritys.
Vitonen on tosiaan nopeuksille >65 mph eli tuntui tasasella vääntävän ilman ongelmia. Seuraavia muutoksia joutui sinänsä valmiisin bolt-on osiin tekemään:
- 2 reikää kytkinkoppaan ja 1 adapteriin koska käytössä oli 6-bolt V8:n
adapteri
- Crossmemberin reikiä joutui pidentämään hieman.
- Shifterin reikää piti jyrsiä hieman isommaksi edestä ja oikealta sivulta.
- Piti valmistaa itse avain öljytäyttäpropulle (ahdasta on).

Ja alkuperäiseen malliin verrattuna olin siis jo T-10 muutoksen kanssa vaihtanut:
- 28-rihlaisen ja lyhyen yoken.
- '67-kykinkopan, kytkinhaarukan ja painelaakerin. ('66-mallin 6-cyl
kytkinkoppaan saa myös adapteria).
- 9"X 1 1/16"X 10T kytkinlevyn

Shifteri pitää vielä tehdä/ostaa.........
Vastaa Viestiin