Sivu 1/1
OHJAUSMYSTEERI
Lähetetty: 30 Touko 2006, 21:48
Kirjoittaja MONTTU
Yritin vaihtaa apusimpukkaa mustiin ja totesin vähemmän iloiseksi yllätykseksi että ei sopinut sinnepäinkään. Koko ohjaussysteemi on ilmeisesti kotoisin tuntemattomalta elimenluovuttajalta. Autohan on alunperin -66 kuutoskoneinen, -88 muutettu kasiksi. Tunnistaako kukaan:
Täysin suorat raidetangot kiinnittyvät sisäpäistään 90 asteen pallonivelillä sektoriakselin ja idler armin ulompiin päihin. Näiden välillä on erillinen center link jonka päissä on 90 asteen kulmassa pallonivelet jotka kiinnittyvät sektoriakselissa ja idler armissa sisempänä oleviin erillisiin reikiin eli sektoriakselissa ja idler armissa on kolme reikää. Sektoriakselin kiinnitys koriin on V8 tyyppiä. Kaikki näyttää silmämääräisesti asialliselta ja tehdastekoiselta enkä huomannut ajossa mitään kummallista. Autossa on isot spindlet, V8 levyjarrukitti sopi heittämällä.
Tämä ei ollut ensimmäinen yllätys tässä pelissä mutta olenhan jo 23:s omistaja Suomessa 1973 maahantuodulle.... montakohan lisää on ollut Ameriikassa?
Lähetetty: 30 Touko 2006, 22:22
Kirjoittaja ROKI
Metka juttu! minä tein muutoksen 6 koneisesta 8 versioksi ja vaihdoin kaikki ohjaus kilkkeet kasiversiosksi, kuten kaiken muunkin. Sinne on joku seppä viritellyt jonkun muun forttsonin niveliä.
Lähetetty: 01 Kesä 2006, 19:33
Kirjoittaja MONTTU
Mysteeri venyi siihen pisteeseen että pelimiehetkään eivät osanneet tunnistaa ohjauksen alkuperää ja varaosien hommaaminen muuttui mielenkiintoiseksi. Ratkaisu oli perinteinen ja helppo; kättä taskuun ja syvälle.
Nyt on koko earlyn koko V8 ohjausjärjestelmä pahvilaatikossa yhdessä päivässä, kiitos Tradepartsille. Onneksi tuli jo aikaisemmin hommattua uusi nopea ohjaus samasta osoitteesta. Onpahan koko paketti uutta.
Lopputulos on se että nyt on koko korin alapuolinen hässäkkä vaihdelaatikkoa ja kardaania lukuunottamatta on uutta: tukivarret, jouset, iskarit, jarrut, lukkoperä+taka-akselin kaikki laakerit, ohjaus, pallonivelet+kaikki uretaanipuslat, vanteet, renkaat, 2-piirinen tehostettu jarru pääsylinteri, jarruputket ja varmaan jotain mitä en muista tai en halua muistaa...
Voimille ja kukkarolle on ottanut kun samalla on tehty 347 stroker moottori alumiinikansilla, kytkintä ja teräsvauhtipyörää myöten, vain lohko jäi vanhaa.
Kori on vieläkin "raggarikunnossa", tosin kovapeltinen, reijätön ja tuoreessa "autotallimaalauksessa".
Elämä on......
Lähetetty: 02 Kesä 2006, 23:14
Kirjoittaja MONTTU
Osat on tallissa ja puoliksi paikallan. Sektoriakseli "pitman arm" puuttuu, mistä saa??????????
Lähetetty: 02 Kesä 2006, 23:42
Kirjoittaja musse67
vasta nakkasin 67:n väljän simpukan romuläjään, siitä joutas sulle pitman armi. Pitäs passata sulle kun toi on jäykällä rattiakselilla.
Lähetetty: 03 Kesä 2006, 16:19
Kirjoittaja MONTTU
musse67,
Upeeta, laitoin privan
Lähetetty: 08 Kesä 2006, 22:10
Kirjoittaja musse67
Passasko se 67:n varsi sulle?
Lähetetty: 10 Kesä 2006, 12:13
Kirjoittaja MONTTU
No ei. -66 simpukassa on ohuempi rihlattu akseli ja tuo -67 pitmanni on liian isoreikäinen. Tilasin Tradepartsin kautta Ameriikasta uuden. Mitäs tehdään tolle sun akselille??
Lähetetty: 11 Kesä 2006, 22:18
Kirjoittaja musse67
No mulla ei oo sille tarvetta, jos joku tarttee alkupään 67:n pitman armin nii siinä ois jouten.

Kysyikkö muuten Nymannin Peteriltä osaa? Ois melko varmasti ollu käytettyä tarjolla hyllystä. miksi ei uuttakin.
Lähetetty: 13 Kesä 2006, 00:25
Kirjoittaja MONTTU
No voi xxxxx. Mikä hiton Nyymanni. Mistä saa ukon kiinni. JJ ei nimittäin ollut varma saako ameiikasta, uusia ei valmisteta, kaikki on purkuosia. Jos joku tarvitsee moista 05/67=> pitman armia niin laitan tulemaan samalla talkooperiaatteella. Kiitos kuitenkin asevelihengestä!!!!!
Lähetetty: 13 Kesä 2006, 00:37
Kirjoittaja musse67
laitoin yv:n.