OHJAUSMYSTEERI
OHJAUSMYSTEERI
Yritin vaihtaa apusimpukkaa mustiin ja totesin vähemmän iloiseksi yllätykseksi että ei sopinut sinnepäinkään. Koko ohjaussysteemi on ilmeisesti kotoisin tuntemattomalta elimenluovuttajalta. Autohan on alunperin -66 kuutoskoneinen, -88 muutettu kasiksi. Tunnistaako kukaan:
Täysin suorat raidetangot kiinnittyvät sisäpäistään 90 asteen pallonivelillä sektoriakselin ja idler armin ulompiin päihin. Näiden välillä on erillinen center link jonka päissä on 90 asteen kulmassa pallonivelet jotka kiinnittyvät sektoriakselissa ja idler armissa sisempänä oleviin erillisiin reikiin eli sektoriakselissa ja idler armissa on kolme reikää. Sektoriakselin kiinnitys koriin on V8 tyyppiä. Kaikki näyttää silmämääräisesti asialliselta ja tehdastekoiselta enkä huomannut ajossa mitään kummallista. Autossa on isot spindlet, V8 levyjarrukitti sopi heittämällä.
Tämä ei ollut ensimmäinen yllätys tässä pelissä mutta olenhan jo 23:s omistaja Suomessa 1973 maahantuodulle.... montakohan lisää on ollut Ameriikassa?
Täysin suorat raidetangot kiinnittyvät sisäpäistään 90 asteen pallonivelillä sektoriakselin ja idler armin ulompiin päihin. Näiden välillä on erillinen center link jonka päissä on 90 asteen kulmassa pallonivelet jotka kiinnittyvät sektoriakselissa ja idler armissa sisempänä oleviin erillisiin reikiin eli sektoriakselissa ja idler armissa on kolme reikää. Sektoriakselin kiinnitys koriin on V8 tyyppiä. Kaikki näyttää silmämääräisesti asialliselta ja tehdastekoiselta enkä huomannut ajossa mitään kummallista. Autossa on isot spindlet, V8 levyjarrukitti sopi heittämällä.
Tämä ei ollut ensimmäinen yllätys tässä pelissä mutta olenhan jo 23:s omistaja Suomessa 1973 maahantuodulle.... montakohan lisää on ollut Ameriikassa?
1966 HT 347 Stroker
Mysteeri venyi siihen pisteeseen että pelimiehetkään eivät osanneet tunnistaa ohjauksen alkuperää ja varaosien hommaaminen muuttui mielenkiintoiseksi. Ratkaisu oli perinteinen ja helppo; kättä taskuun ja syvälle.
Nyt on koko earlyn koko V8 ohjausjärjestelmä pahvilaatikossa yhdessä päivässä, kiitos Tradepartsille. Onneksi tuli jo aikaisemmin hommattua uusi nopea ohjaus samasta osoitteesta. Onpahan koko paketti uutta.
Lopputulos on se että nyt on koko korin alapuolinen hässäkkä vaihdelaatikkoa ja kardaania lukuunottamatta on uutta: tukivarret, jouset, iskarit, jarrut, lukkoperä+taka-akselin kaikki laakerit, ohjaus, pallonivelet+kaikki uretaanipuslat, vanteet, renkaat, 2-piirinen tehostettu jarru pääsylinteri, jarruputket ja varmaan jotain mitä en muista tai en halua muistaa...
Voimille ja kukkarolle on ottanut kun samalla on tehty 347 stroker moottori alumiinikansilla, kytkintä ja teräsvauhtipyörää myöten, vain lohko jäi vanhaa.
Kori on vieläkin "raggarikunnossa", tosin kovapeltinen, reijätön ja tuoreessa "autotallimaalauksessa".
Elämä on......
Nyt on koko earlyn koko V8 ohjausjärjestelmä pahvilaatikossa yhdessä päivässä, kiitos Tradepartsille. Onneksi tuli jo aikaisemmin hommattua uusi nopea ohjaus samasta osoitteesta. Onpahan koko paketti uutta.
Lopputulos on se että nyt on koko korin alapuolinen hässäkkä vaihdelaatikkoa ja kardaania lukuunottamatta on uutta: tukivarret, jouset, iskarit, jarrut, lukkoperä+taka-akselin kaikki laakerit, ohjaus, pallonivelet+kaikki uretaanipuslat, vanteet, renkaat, 2-piirinen tehostettu jarru pääsylinteri, jarruputket ja varmaan jotain mitä en muista tai en halua muistaa...
Voimille ja kukkarolle on ottanut kun samalla on tehty 347 stroker moottori alumiinikansilla, kytkintä ja teräsvauhtipyörää myöten, vain lohko jäi vanhaa.
Kori on vieläkin "raggarikunnossa", tosin kovapeltinen, reijätön ja tuoreessa "autotallimaalauksessa".
Elämä on......
1966 HT 347 Stroker
vasta nakkasin 67:n väljän simpukan romuläjään, siitä joutas sulle pitman armi. Pitäs passata sulle kun toi on jäykällä rattiakselilla.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Passasko se 67:n varsi sulle?
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
No mulla ei oo sille tarvetta, jos joku tarttee alkupään 67:n pitman armin nii siinä ois jouten.
Kysyikkö muuten Nymannin Peteriltä osaa? Ois melko varmasti ollu käytettyä tarjolla hyllystä. miksi ei uuttakin.

Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
No voi xxxxx. Mikä hiton Nyymanni. Mistä saa ukon kiinni. JJ ei nimittäin ollut varma saako ameiikasta, uusia ei valmisteta, kaikki on purkuosia. Jos joku tarvitsee moista 05/67=> pitman armia niin laitan tulemaan samalla talkooperiaatteella. Kiitos kuitenkin asevelihengestä!!!!!
1966 HT 347 Stroker
laitoin yv:n.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic