Holley tyhjakaynti

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Holley tyhjakaynti

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Tyhjakayntiruuvi paikallistettu, mutta.. Milla ilveella sita paasee kaantamaan? On meinaan hankalassa paikassa, kun ilmanputsari on kiinni. :?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Heikosti. Ota ilmanputsari pois....niitä on muuten 2 kpl, molemmin puolin kohokammiota. Varsin herkkiä muuten ovat, optimaali alue voi olla tosi kapea. Jos ajattelet että homma menee pieleen ilmanputsari irti niin kun saat seoksen kohdalleen niin käännä ihan hitusen laihemmalle.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Kokemusten persusteella noi tyhjakaynnit muuttuu ilmanpultsarin kanssa. Ei kamalasti, muuta jos sinne ei saa ujutettua jotain vaanninta, niin kai se sitten on pakko. :(
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
musti65
Aktiivi
Viestit: 71
Liittynyt: 24 Helmi 2006, 11:20
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja musti65 »

amatöörinä osallistuttava tähänkin.Onko toisen puolen tyhjäkäynti alaviistoon?En nimittäin tiennyt tätäkään tyhjäkäyntiä säätäessäni,että ruuveja kaksi olisi.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Molemmin puolin suutinrunkoa symmetrisesti.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Alkoi ihmetyttämään, kun yksi kirjoittaa tyhjäkäyntiruuvista ja toinen kirjoittaa kahdesta tyhjäkäyntiruuvista. Hämmennän nyt vähän lisää ja totean seuraavaa: Tyhjäkäyntiruuvia on vain yksi kpl kaasuvivuston vieressä ja sen kierreosa sojottaa alaviistoon kaasuvivustoa vasten. Tyhjäkäyntiseosruuveja on kaksi, molemmin puolin suutinrunkoa (-ja), kuten GT-350 totesi.

Linkin
http://www.holley.com/data/TechService/ ... 20View.pdf
kuvassa tyhjäkäyntiruuvi on numero 175 Throttle Stop Screw. Ja seosruuvit ovat numerolla 114 Idle Adjustment Needle. Suutinrunko on numero 123 Primary Metering Body Assembly.

Arvaankin nyt että veekoo tarkoitti alunperin juuri alaviistoon olevaa tyhjäkäyntiruuvia, koska sitä tosiaakin on hankala kääntää ilmanputsarin ollessa kiinni.

Loppuun erään vilosohvin toteamus:
"Äläkää työ morkakko Holleytä". :)
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Juurikin sita stoppariruuvia tarkoitin. Seokseen en koske, koska se on ok..
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
foxi-82
Addikti
Viestit: 196
Liittynyt: 17 Touko 2005, 22:00
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja foxi-82 »

Aihetta sivuten: Mistähän tästä Carterista löytää tyhjäkäyntisuuttimen?
http://www.carburetorfactory.com/expvw04.html
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Hyvä huomio, minä menin ihan mettään. Ajattelin tietysti seosruuveja. Pitäisi kai joskus lukea mitä lukee...

Sorry.

Allekirjoitan edellisen: elekee morkatko Hollikkaa. Se on yllättävän hyvä kun vähän "tuunaa".
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Itse asiassa Holleyn nelikurkkuisissa on kaksi tyhjäkäynnin säätö ruuvia.
Joista ensiöpuolen ruuvia yleensä säädetään mutta joissain tapauksissa myös on syytä puuttua toisiopuolen tyhjäkäynnin säätöruuviin. Joka ainakin vanhemmissa malleissa edellyttää kaasarin irrottamisen, että ruuviin pääsee käsiksi (PG Demoneisa ruuviin pääsee kiertämään kaasaria irrottamatta).
Tässä vielä yksi linkki joka lienee aikaisemminkin olut esillä.
http://www.bob2000.com/carb.htm
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Mexico65 kirjoitti:Itse asiassa Holleyn nelikurkkuisissa on kaksi tyhjäkäynnin säätö ruuvia.
Joista ensiöpuolen ruuvia yleensä säädetään mutta joissain tapauksissa myös on syytä puuttua toisiopuolen tyhjäkäynnin säätöruuviin. Joka ainakin vanhemmissa malleissa edellyttää kaasarin irrottamisen, että ruuviin pääsee käsiksi (PG Demoneisa ruuviin pääsee kiertämään kaasaria irrottamatta).
Tässä vielä yksi linkki joka lienee aikaisemminkin olut esillä.
http://www.bob2000.com/carb.htm
Aivan, tarkoituksella jätin toisiopuolen ruuvin pois edellisestä ettei sekoita lisää. Miedossa moottorissa toisiopuolen läpät saavat olla kiinni, mutteivät saa nojata kurkun seinämiin. Siksi toisioläppiä säätäessä pitää huolehtia, että kun läpät on päästänyt kiinniasentoon ruuvia löysäämällä, ottaa ruuvin ja vivun välistä löysät pois kiertämällä sitä hieman kiinnipäin. Toisin sanoen läpät eivät kiinni mennessään törmää kurkun seinään vaan vivustossa olevaan ruuviin.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

GT-350 kirjoitti:Hyvä huomio, minä menin ihan mettään. Ajattelin tietysti seosruuveja. Pitäisi kai joskus lukea mitä lukee...

Sorry.

Allekirjoitan edellisen: elekee morkatko Hollikkaa. Se on yllättävän hyvä kun vähän "tuunaa".
:)
Engage brain before enabling eyes. Sattuuhan tuota.
foxi-82 kirjoitti:Aihetta sivuten: Mistähän tästä Carterista löytää tyhjäkäyntisuuttimen?
http://www.carburetorfactory.com/expvw04.html
Muistaakseni Carterissa tyhjäkäyntipiiri ottaa bensansa pääsuuttimen jälkeen. En kuitenkaan löytänyt siitä tyhjäkäyntisuutinta. Millä periaatteella lie toimii tyhjäkäyntiseoksen säätö? Onko niin että seosemulsio on vakio ja sen määrää säädetään seosruuvilla kuten Holleyssä vai miten?
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Tyhjakaynti korjaantui ilman ruuvaamista katsomalla toisellekin puolelle kaasaria: ryypyn piuha oli irti.. :shock: Tuntuu kylla kulkevan paremmin ryyppy paalla, joten taitaa menna mehumaija vaihtoon... :evil: Ellei sitten kuitenkin kokeilisi niita seosruuveja, ihan pikkuisen. Tai vaihtaisi jakajan. :huh1:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Oli vihdoin enempi aikaa ja viitseliaisyytta selvitella kaasarin saloja. Laitoin alipainemittarin kiinni vakuumiennakon porttiin, kun imusarjan portti oli vahan tukalassa paikassa lamposen koneen kanssa. Mittari naytti luokkaa 15-24 in Hg eli aika hyvia arvoja. Sellainen havainto tuli, etta kun antaa jenkaa, niin alipaine alkaa hyppia tai tekee "portaan". Tasasilla kierroksilla mittari pysyy paikallaan niin hyvin kuin nyt sai pidettya kaasun paikallaan. Ilmeisesti toision ohjauksessa on jotain jumissa tai vuotoa, joten joten.. Onko siella jotain, joka tarvitsisi voitelua? Kaasuvivusto ainakin parani ihan pienella rasvaamisella..
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Noniin. Tyhjakaynti on ok, mutta ryyppy lahtee pois ihan turhan aikaisin. Pikkuvika sinansa, kunhan malttaa odottaa pari minuuttia kauemmin. Kiihdytysryytymisen syy taisi selvita puuhaillessa: toisiolappien alipaineohjaus on "hervoton" ja vipuhassakka aika vempulan tuntuinen. Taitaa vaan mehumaija olla vaan vaihdon edessa.. :(
Kruisaillessa se on jo aika ok ja ottaa jenkaakin, kunhan pataa vaan riivaa kunnolla. Ei kyllakaan ihan toivotun rivakasti.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Vastaa Viestiin