
Holley tyhjakaynti
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Holley tyhjakaynti
Tyhjakayntiruuvi paikallistettu, mutta.. Milla ilveella sita paasee kaantamaan? On meinaan hankalassa paikassa, kun ilmanputsari on kiinni. 

Heikosti. Ota ilmanputsari pois....niitä on muuten 2 kpl, molemmin puolin kohokammiota. Varsin herkkiä muuten ovat, optimaali alue voi olla tosi kapea. Jos ajattelet että homma menee pieleen ilmanputsari irti niin kun saat seoksen kohdalleen niin käännä ihan hitusen laihemmalle.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Alkoi ihmetyttämään, kun yksi kirjoittaa tyhjäkäyntiruuvista ja toinen kirjoittaa kahdesta tyhjäkäyntiruuvista. Hämmennän nyt vähän lisää ja totean seuraavaa: Tyhjäkäyntiruuvia on vain yksi kpl kaasuvivuston vieressä ja sen kierreosa sojottaa alaviistoon kaasuvivustoa vasten. Tyhjäkäyntiseosruuveja on kaksi, molemmin puolin suutinrunkoa (-ja), kuten GT-350 totesi.
Linkin
http://www.holley.com/data/TechService/ ... 20View.pdf
kuvassa tyhjäkäyntiruuvi on numero 175 Throttle Stop Screw. Ja seosruuvit ovat numerolla 114 Idle Adjustment Needle. Suutinrunko on numero 123 Primary Metering Body Assembly.
Arvaankin nyt että veekoo tarkoitti alunperin juuri alaviistoon olevaa tyhjäkäyntiruuvia, koska sitä tosiaakin on hankala kääntää ilmanputsarin ollessa kiinni.
Loppuun erään vilosohvin toteamus:
"Äläkää työ morkakko Holleytä".
Linkin
http://www.holley.com/data/TechService/ ... 20View.pdf
kuvassa tyhjäkäyntiruuvi on numero 175 Throttle Stop Screw. Ja seosruuvit ovat numerolla 114 Idle Adjustment Needle. Suutinrunko on numero 123 Primary Metering Body Assembly.
Arvaankin nyt että veekoo tarkoitti alunperin juuri alaviistoon olevaa tyhjäkäyntiruuvia, koska sitä tosiaakin on hankala kääntää ilmanputsarin ollessa kiinni.
Loppuun erään vilosohvin toteamus:
"Äläkää työ morkakko Holleytä".

Aihetta sivuten: Mistähän tästä Carterista löytää tyhjäkäyntisuuttimen?
http://www.carburetorfactory.com/expvw04.html
http://www.carburetorfactory.com/expvw04.html
Itse asiassa Holleyn nelikurkkuisissa on kaksi tyhjäkäynnin säätö ruuvia.
Joista ensiöpuolen ruuvia yleensä säädetään mutta joissain tapauksissa myös on syytä puuttua toisiopuolen tyhjäkäynnin säätöruuviin. Joka ainakin vanhemmissa malleissa edellyttää kaasarin irrottamisen, että ruuviin pääsee käsiksi (PG Demoneisa ruuviin pääsee kiertämään kaasaria irrottamatta).
Tässä vielä yksi linkki joka lienee aikaisemminkin olut esillä.
http://www.bob2000.com/carb.htm
Joista ensiöpuolen ruuvia yleensä säädetään mutta joissain tapauksissa myös on syytä puuttua toisiopuolen tyhjäkäynnin säätöruuviin. Joka ainakin vanhemmissa malleissa edellyttää kaasarin irrottamisen, että ruuviin pääsee käsiksi (PG Demoneisa ruuviin pääsee kiertämään kaasaria irrottamatta).
Tässä vielä yksi linkki joka lienee aikaisemminkin olut esillä.
http://www.bob2000.com/carb.htm
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Aivan, tarkoituksella jätin toisiopuolen ruuvin pois edellisestä ettei sekoita lisää. Miedossa moottorissa toisiopuolen läpät saavat olla kiinni, mutteivät saa nojata kurkun seinämiin. Siksi toisioläppiä säätäessä pitää huolehtia, että kun läpät on päästänyt kiinniasentoon ruuvia löysäämällä, ottaa ruuvin ja vivun välistä löysät pois kiertämällä sitä hieman kiinnipäin. Toisin sanoen läpät eivät kiinni mennessään törmää kurkun seinään vaan vivustossa olevaan ruuviin.Mexico65 kirjoitti:Itse asiassa Holleyn nelikurkkuisissa on kaksi tyhjäkäynnin säätö ruuvia.
Joista ensiöpuolen ruuvia yleensä säädetään mutta joissain tapauksissa myös on syytä puuttua toisiopuolen tyhjäkäynnin säätöruuviin. Joka ainakin vanhemmissa malleissa edellyttää kaasarin irrottamisen, että ruuviin pääsee käsiksi (PG Demoneisa ruuviin pääsee kiertämään kaasaria irrottamatta).
Tässä vielä yksi linkki joka lienee aikaisemminkin olut esillä.
http://www.bob2000.com/carb.htm
GT-350 kirjoitti:Hyvä huomio, minä menin ihan mettään. Ajattelin tietysti seosruuveja. Pitäisi kai joskus lukea mitä lukee...
Sorry.
Allekirjoitan edellisen: elekee morkatko Hollikkaa. Se on yllättävän hyvä kun vähän "tuunaa".

Engage brain before enabling eyes. Sattuuhan tuota.
Muistaakseni Carterissa tyhjäkäyntipiiri ottaa bensansa pääsuuttimen jälkeen. En kuitenkaan löytänyt siitä tyhjäkäyntisuutinta. Millä periaatteella lie toimii tyhjäkäyntiseoksen säätö? Onko niin että seosemulsio on vakio ja sen määrää säädetään seosruuvilla kuten Holleyssä vai miten?foxi-82 kirjoitti:Aihetta sivuten: Mistähän tästä Carterista löytää tyhjäkäyntisuuttimen?
http://www.carburetorfactory.com/expvw04.html
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Oli vihdoin enempi aikaa ja viitseliaisyytta selvitella kaasarin saloja. Laitoin alipainemittarin kiinni vakuumiennakon porttiin, kun imusarjan portti oli vahan tukalassa paikassa lamposen koneen kanssa. Mittari naytti luokkaa 15-24 in Hg eli aika hyvia arvoja. Sellainen havainto tuli, etta kun antaa jenkaa, niin alipaine alkaa hyppia tai tekee "portaan". Tasasilla kierroksilla mittari pysyy paikallaan niin hyvin kuin nyt sai pidettya kaasun paikallaan. Ilmeisesti toision ohjauksessa on jotain jumissa tai vuotoa, joten joten.. Onko siella jotain, joka tarvitsisi voitelua? Kaasuvivusto ainakin parani ihan pienella rasvaamisella..
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Noniin. Tyhjakaynti on ok, mutta ryyppy lahtee pois ihan turhan aikaisin. Pikkuvika sinansa, kunhan malttaa odottaa pari minuuttia kauemmin. Kiihdytysryytymisen syy taisi selvita puuhaillessa: toisiolappien alipaineohjaus on "hervoton" ja vipuhassakka aika vempulan tuntuinen. Taitaa vaan mehumaija olla vaan vaihdon edessa.. 
Kruisaillessa se on jo aika ok ja ottaa jenkaakin, kunhan pataa vaan riivaa kunnolla. Ei kyllakaan ihan toivotun rivakasti.

Kruisaillessa se on jo aika ok ja ottaa jenkaakin, kunhan pataa vaan riivaa kunnolla. Ei kyllakaan ihan toivotun rivakasti.