Edelbrock 600 vac
Edelbrock 600 vac
Vaihdoin kokeeksi Holleyn tilalle Edelbrock 600 kaasarin. Käy nätisti tyhjäkäyntiä, pelaa siistillä ajolla hyvin mutta täyskaasulla kiihdyttäessä hyytyy hetkeksi n 3500rpm kohdalla eli varmaan siinä kun toisioitten läpät aukeaa. Kiihdytyspumppua olen kokeillut eri asennoissa ,ei juuri vaikutusta. Neuloja ,suuttimia ,jousia en ole sen kummemmin vielä ronkkinut mutta olisiko jollakulla neuvoa mikä muu voisi olla syynä.
Kone 351W, 9,3:1,E 303 ,vakuumi 900rpm 14Hg,max ennakko 34/2700rpm
Kone 351W, 9,3:1,E 303 ,vakuumi 900rpm 14Hg,max ennakko 34/2700rpm
Menisikö hieman hoikalle ennen kuin toisioläpät aukeaa?
Vähän pieni tuo kaasari tuon kokoiseen koneeseen, mieluimmin 650 -800cfm.
Jos kiihdytät kaasupohjassa ei kiihdytyspumput auta. Ensiöpuolen suuttimia joudut varmaan suurentamaan tai saada toisiopuoli mukaan aikaisemmin.
Muutoin koneen arvot ovat kohdallaan.
Vähän pieni tuo kaasari tuon kokoiseen koneeseen, mieluimmin 650 -800cfm.
Jos kiihdytät kaasupohjassa ei kiihdytyspumput auta. Ensiöpuolen suuttimia joudut varmaan suurentamaan tai saada toisiopuoli mukaan aikaisemmin.
Muutoin koneen arvot ovat kohdallaan.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- KooKoo
- Aktiivi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mercury Cougar 501 -68
- Paikkakunta: Kauhajoki
etsi tuon edelin seoskäyrästöt, niin näet helposti eri säätöjen (suuttimien ja neulojen) vaikutukset. ellei netistä löydy, niin laita email-osoitteesi, laitan tulemaan.
Tosi on että mehumaija vois olla isompikin, itselläni on kanssa 600:n ja 370 - 380 kaakkia silläkin irtoaa, joten kyllä sekin riittää, ellei ihan viimeisiä hummia esiin yritetä kaivaa....
Tosi on että mehumaija vois olla isompikin, itselläni on kanssa 600:n ja 370 - 380 kaakkia silläkin irtoaa, joten kyllä sekin riittää, ellei ihan viimeisiä hummia esiin yritetä kaivaa....
laihalle menoa epäilinkin, seosmittari on odottamassa kiinnitystä jolloin saadaan tarkempia arvoja . Jakajan vacuumi on läppien yläpuolella Durasparkissa joten perusasiat lienee linjassa. Siistimmin käy alhaalla kuin 600 Holley joka veti kyllä komiasti mutta tuntui käyvän kohtuu rikkaalla. Palaamme asiaan kun Fmi on saatu kiinni.
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Vaihdat vaan luistien alle vahvemmat jouset,90% varmuudella korjaa asian.Jos kaasaris on orggis säädöissä niin ei kannata heti kärkeen suurentaa ykköspuolen suuttimia,koska eddy on tehtaalla säädetty ns. turvalliselle alueelle,mutta sun konees alipaineista ne ei tiedä mitään joten osta se jousisarja.
ps.carterilla on parempi sarja,mustat jouset on jäykemmät kuin mitä edelbrockin sarjasta löytyy
ps.carterilla on parempi sarja,mustat jouset on jäykemmät kuin mitä edelbrockin sarjasta löytyy

- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Saman suuntaista ongelmaa 302 + 600cfm Holley. Tarkoitus olisi rukata vakuumiennakkoa vahan pienemmalle, jos se auttaisi? 1500-2500 rpm tienoolla rykii ikavasti eli juurikin kruisailualueella. Muuten ei nakuta ja alavaanto tuntuu olevan suurinpiirtein ok. Tanaan tuli vahan testailtua, miten kaasunpoljento vaikuttaa ongelmiin ja jalan oikaisu pahentaa rykimista kunnes talla on pohjassa. Kevyt pintakaasuttelu taas ei aiheuta kengurubensaa.
(Mika ihme naiden '70 kanssa on kun tuntuu olevan samaa vikaa molemmilla?
)
(Mika ihme naiden '70 kanssa on kun tuntuu olevan samaa vikaa molemmilla?

Fmi:n seosmittarin sain loppujen lopuksi ruuvattua paikoilleen, tyhjäkäynti seos ja normaaliajelun seos näyttää olevan suht kohdallaan. Vaihdoin pinkit 7 Hg. jouset , ja reippaamman kaasun veto on nyt parempi, 8 Hg. jouset olivat sarjassa, täytyy niitä vielä kokeilla jos veisivät lopunkin täyskaasukiihdytyksen rykimisen pois. Jollei niin aukeavatko toisioiden ilmaläpät liian aikaisin vai liian myöhään ja millä muulla kuin vastapainoilla niitä voi säätää, painoja ei tuneup kitti sisältänyt. Vai veivataanko toisiopuolelle lisää bensaa koska mittari näyttää laihaa, reagointinopeus ei kyllä ohjeen mukaan täyskaasulla ole mittarilla luotettava.
Edessä ei kai toisiojousia ole vaan 2. kurkku aukeaa mekaanisesti ja sen yläpuolella oleva ilmaläppä alipaineella, niiden avautumiskohtaa säätelee imusarjan alipaineen lisäksi läppien vastapainot. Opukset sanovat että vastapainoihin tarvitsee kuulemma puuttua harvoin.
Fmi 1,4 on mittari, lämmitettävällä lambdalla, ainakin hinnasta päätellen ei ole laajakaista joten onko niin että mittarin antama tieto on viitteellistä ja vain tasakaasulla eikä rajummin kiihdyttäessä.
Fmi 1,4 on mittari, lämmitettävällä lambdalla, ainakin hinnasta päätellen ei ole laajakaista joten onko niin että mittarin antama tieto on viitteellistä ja vain tasakaasulla eikä rajummin kiihdyttäessä.
Kokemuksien perusteella FMI 1.4 näyttää kyllä joka ajotilanteessa seoksen "suunnan". Toki ei ole verrattu tarkempiin mittareihin yhtäaikaisesti. Mittarihan reagoi tosi nopeasti esim. kun polkaisee tallan pohjaan ja menee laihalle, niin mittari ja perstuntuma kertovat saman asian. Ideanahan tässä mittauksessa on, että tietää onko moottori laihalla vai rikkaalla, ei sitä mikä on tarkka seossuhde.SR 70 kirjoitti:Edessä ei kai toisiojousia ole vaan 2. kurkku aukeaa mekaanisesti ja sen yläpuolella oleva ilmaläppä alipaineella, niiden avautumiskohtaa säätelee imusarjan alipaineen lisäksi läppien vastapainot. Opukset sanovat että vastapainoihin tarvitsee kuulemma puuttua harvoin.
Fmi 1,4 on mittari, lämmitettävällä lambdalla, ainakin hinnasta päätellen ei ole laajakaista joten onko niin että mittarin antama tieto on viitteellistä ja vain tasakaasulla eikä rajummin kiihdyttäessä.
Vastapainollinen toisioventtiili aukeaa kaasuttimen läpi virtaavan ilmamäärän mukaan, eli kun moottorissa on kierroksia ja kuormaa, niin läpi virtaava ilma aukaisee läpät, ei alipaine, jota ei korkeammilla kierroksilla kaasuläppien auki ollessa ole.
Eli nämä jouset ovat metering rodien step up -jousia? (montego kirjoittelikin jo luistien jousista) Ne vaikuttavat siihen millä imusarjan alipainearvolla metering rodit siirtyvät rikkaan seoksen alueelle. Eli mikäli kiihdytyksen alkaessa on rykimistä, näillä voi vaikuttaa siihen (toinen tekijä on tietenkin kiihd. pumppu). Täyskaasuseos määräytyy suuttimien mukaan (ja tietenkin metering rodien ohuempien päiden mukaan, koska ovat suuttimien sisällä).SR 70 kirjoitti:Vaihdoin pinkit 7 Hg. jouset , ja reippaamman kaasun veto on nyt parempi, 8 Hg. jouset olivat sarjassa, täytyy niitä vielä kokeilla jos veisivät lopunkin täyskaasukiihdytyksen rykimisen pois.
Onko seos tuon 3500 kierroksen notkahduksen jälkeen koko ajan laihalla vai korjaantuuko se ? Mikäli koko ajan laihalla niin toisiopuolelle isommat suuttimet.