Edelbrock 600 vac

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

Edelbrock 600 vac

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

Vaihdoin kokeeksi Holleyn tilalle Edelbrock 600 kaasarin. Käy nätisti tyhjäkäyntiä, pelaa siistillä ajolla hyvin mutta täyskaasulla kiihdyttäessä hyytyy hetkeksi n 3500rpm kohdalla eli varmaan siinä kun toisioitten läpät aukeaa. Kiihdytyspumppua olen kokeillut eri asennoissa ,ei juuri vaikutusta. Neuloja ,suuttimia ,jousia en ole sen kummemmin vielä ronkkinut mutta olisiko jollakulla neuvoa mikä muu voisi olla syynä.
Kone 351W, 9,3:1,E 303 ,vakuumi 900rpm 14Hg,max ennakko 34/2700rpm
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Menisikö hieman hoikalle ennen kuin toisioläpät aukeaa?
Vähän pieni tuo kaasari tuon kokoiseen koneeseen, mieluimmin 650 -800cfm.
Jos kiihdytät kaasupohjassa ei kiihdytyspumput auta. Ensiöpuolen suuttimia joudut varmaan suurentamaan tai saada toisiopuoli mukaan aikaisemmin.
Muutoin koneen arvot ovat kohdallaan.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
KooKoo
Aktiivi
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Cougar 501 -68
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja KooKoo »

etsi tuon edelin seoskäyrästöt, niin näet helposti eri säätöjen (suuttimien ja neulojen) vaikutukset. ellei netistä löydy, niin laita email-osoitteesi, laitan tulemaan.
Tosi on että mehumaija vois olla isompikin, itselläni on kanssa 600:n ja 370 - 380 kaakkia silläkin irtoaa, joten kyllä sekin riittää, ellei ihan viimeisiä hummia esiin yritetä kaivaa....
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

laihalle menoa epäilinkin, seosmittari on odottamassa kiinnitystä jolloin saadaan tarkempia arvoja . Jakajan vacuumi on läppien yläpuolella Durasparkissa joten perusasiat lienee linjassa. Siistimmin käy alhaalla kuin 600 Holley joka veti kyllä komiasti mutta tuntui käyvän kohtuu rikkaalla. Palaamme asiaan kun Fmi on saatu kiinni.
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Alipainekellon jousi väärä?

Mulla oli 351C:ssä (280HP renkaalta) holleyn 600VAC ja pelasi kuin unelma, vakiosuuttimilla, PW:llä ja muilla hiluilla.
Vastasi kaasuun, ei kakonut jne.

Dynossa seoskäyrä lähes "viivoittimella vetaistu" 14.1

Eli pitäisi kyllä ainakin kokonsa puolesta toimia ok.
Kuva
montego
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Loka 2004, 21:37
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja montego »

Vaihdat vaan luistien alle vahvemmat jouset,90% varmuudella korjaa asian.Jos kaasaris on orggis säädöissä niin ei kannata heti kärkeen suurentaa ykköspuolen suuttimia,koska eddy on tehtaalla säädetty ns. turvalliselle alueelle,mutta sun konees alipaineista ne ei tiedä mitään joten osta se jousisarja.

ps.carterilla on parempi sarja,mustat jouset on jäykemmät kuin mitä edelbrockin sarjasta löytyy :wink:
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

kah, Montego, "naapurin isäntä" :)
Kuva
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

Hyviä vinkkejä,näihin paneudutaan kun sattuu sopiva hetki. Kiitosta niin että piisaa.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Saman suuntaista ongelmaa 302 + 600cfm Holley. Tarkoitus olisi rukata vakuumiennakkoa vahan pienemmalle, jos se auttaisi? 1500-2500 rpm tienoolla rykii ikavasti eli juurikin kruisailualueella. Muuten ei nakuta ja alavaanto tuntuu olevan suurinpiirtein ok. Tanaan tuli vahan testailtua, miten kaasunpoljento vaikuttaa ongelmiin ja jalan oikaisu pahentaa rykimista kunnes talla on pohjassa. Kevyt pintakaasuttelu taas ei aiheuta kengurubensaa.
(Mika ihme naiden '70 kanssa on kun tuntuu olevan samaa vikaa molemmilla? :shock: )
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Puolitoista kierrosta vakuumiennakkoa pienemmalle poisti 70% nykimisesta. Viela tarttee saataa tyhjakaynti takasin paikoilleen. 1200rpm idle herattaa vahan liikaa huomiota.. 8) Alko vaan kolottaan liikaa kaljahammasta ja muutenkin paivan annos Eau De Esso hajuvetta tuli tayteen.. :)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

Fmi:n seosmittarin sain loppujen lopuksi ruuvattua paikoilleen, tyhjäkäynti seos ja normaaliajelun seos näyttää olevan suht kohdallaan. Vaihdoin pinkit 7 Hg. jouset , ja reippaamman kaasun veto on nyt parempi, 8 Hg. jouset olivat sarjassa, täytyy niitä vielä kokeilla jos veisivät lopunkin täyskaasukiihdytyksen rykimisen pois. Jollei niin aukeavatko toisioiden ilmaläpät liian aikaisin vai liian myöhään ja millä muulla kuin vastapainoilla niitä voi säätää, painoja ei tuneup kitti sisältänyt. Vai veivataanko toisiopuolelle lisää bensaa koska mittari näyttää laihaa, reagointinopeus ei kyllä ohjeen mukaan täyskaasulla ole mittarilla luotettava.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

Edessä ei kai toisiojousia ole vaan 2. kurkku aukeaa mekaanisesti ja sen yläpuolella oleva ilmaläppä alipaineella, niiden avautumiskohtaa säätelee imusarjan alipaineen lisäksi läppien vastapainot. Opukset sanovat että vastapainoihin tarvitsee kuulemma puuttua harvoin.

Fmi 1,4 on mittari, lämmitettävällä lambdalla, ainakin hinnasta päätellen ei ole laajakaista joten onko niin että mittarin antama tieto on viitteellistä ja vain tasakaasulla eikä rajummin kiihdyttäessä.
montego
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Loka 2004, 21:37
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja montego »

Carterilla on sarjassa myös 10hg jouset.
mulla on sellaiset edelin 600:a, kaasari muuten tehtaan säädöissä.kaasari on puolestaan kutitellussa fordin 400M.
toimii hienosti 8)
montego mx
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

SR 70 kirjoitti:Edessä ei kai toisiojousia ole vaan 2. kurkku aukeaa mekaanisesti ja sen yläpuolella oleva ilmaläppä alipaineella, niiden avautumiskohtaa säätelee imusarjan alipaineen lisäksi läppien vastapainot. Opukset sanovat että vastapainoihin tarvitsee kuulemma puuttua harvoin.

Fmi 1,4 on mittari, lämmitettävällä lambdalla, ainakin hinnasta päätellen ei ole laajakaista joten onko niin että mittarin antama tieto on viitteellistä ja vain tasakaasulla eikä rajummin kiihdyttäessä.
Kokemuksien perusteella FMI 1.4 näyttää kyllä joka ajotilanteessa seoksen "suunnan". Toki ei ole verrattu tarkempiin mittareihin yhtäaikaisesti. Mittarihan reagoi tosi nopeasti esim. kun polkaisee tallan pohjaan ja menee laihalle, niin mittari ja perstuntuma kertovat saman asian. Ideanahan tässä mittauksessa on, että tietää onko moottori laihalla vai rikkaalla, ei sitä mikä on tarkka seossuhde.

Vastapainollinen toisioventtiili aukeaa kaasuttimen läpi virtaavan ilmamäärän mukaan, eli kun moottorissa on kierroksia ja kuormaa, niin läpi virtaava ilma aukaisee läpät, ei alipaine, jota ei korkeammilla kierroksilla kaasuläppien auki ollessa ole.
SR 70 kirjoitti:Vaihdoin pinkit 7 Hg. jouset , ja reippaamman kaasun veto on nyt parempi, 8 Hg. jouset olivat sarjassa, täytyy niitä vielä kokeilla jos veisivät lopunkin täyskaasukiihdytyksen rykimisen pois.
Eli nämä jouset ovat metering rodien step up -jousia? (montego kirjoittelikin jo luistien jousista) Ne vaikuttavat siihen millä imusarjan alipainearvolla metering rodit siirtyvät rikkaan seoksen alueelle. Eli mikäli kiihdytyksen alkaessa on rykimistä, näillä voi vaikuttaa siihen (toinen tekijä on tietenkin kiihd. pumppu). Täyskaasuseos määräytyy suuttimien mukaan (ja tietenkin metering rodien ohuempien päiden mukaan, koska ovat suuttimien sisällä).

Onko seos tuon 3500 kierroksen notkahduksen jälkeen koko ajan laihalla vai korjaantuuko se ? Mikäli koko ajan laihalla niin toisiopuolelle isommat suuttimet.
Vastaa Viestiin