Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Fastback kirjoitti:Voi pyhät pyssyt mitä kalustoa. Tommonen 429 boss sopisi kyllä hienosti talliin... Ei taida vaan satatonnia taaloissa riittää???
Ei varmaan riitä, noihan ovat ihan kuin uusia kun tarkkaan katsoo. Eikä oo pahemmin öljyä lattiallakaan. Täytyy kyllä sanoa että mielummin näkisin museossa kun jonkun juppiteinin katolleajamana. Äijä näyttää tutulta, tunnistaako kukaan?
On muuten aitojen 429 bossien hinnat täysin lapasesta. Vielä vuosi sitten hyvät concours entisöinnit olivat 100 tonnin luokkaa. Nyt 1-10 asteikolla 7-8 sijoittuvista isoista bosseista pyydetään 175-200 tonnia Nyt olis Hirvosenkin aika myydä jos sijoitusmielessä autoaan pitää. Ei tarvi tavallisen tallaajan moisista enää edes haaveilla näillä hinnoilla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Nythän Hirvonen voisi laittaa 429-Boss:n suomikilpiin ja ajoon ja näytille, kun autoverotus meni järkeväksi. Shelbytkin saa järkevin veroin kilpiin Suomessa. Ostohinta sen sijaan on sitten asia erikseen.
En saanut tarkkaa hintaa mutta ne sanoi että vähän päälle $ 100.000 niin lähtee ja jos ostaa useamman niin saa "pakettihintaan" eli kohtuuhintaisia ja hyvä investointi. Noi muut pyyntihinnathan ovat ihan järkyttäviä, kai siitäkin saa jotain tyydytystä kun laittaa oman Bossinsa Tai GT 500:sen myyntiin € 200.000 vaikkei kukaan osta.
Voisi vaikka tarjota 250 kaikista kolmesta, olisihan se upeeta omistaa 0,4% koko tuotannosta.
Spiff kirjoitti:En saanut tarkkaa hintaa mutta ne sanoi että vähän päälle $ 100.000 niin lähtee ja jos ostaa useamman niin saa "pakettihintaan" eli kohtuuhintaisia ja hyvä investointi. Noi muut pyyntihinnathan ovat ihan järkyttäviä, kai siitäkin saa jotain tyydytystä kun laittaa oman Bossinsa Tai GT 500:sen myyntiin € 200.000 vaikkei kukaan osta.
Voisi vaikka tarjota 250 kaikista kolmesta, olisihan se upeeta omistaa 0,4% koko tuotannosta.
Jos saat kaikki kolme 250 tonnilla niin osta heti pois, se on pelkkää säästöä jo useimpia tonneja... E-baylla on justiinsa myynnissä entisöimätön '69 Black Jade 429 Boss Mustang hintaan 205.000 taalaa. Saa hurjasta pyynnistä nautintoa tai ei niin rahaa noista bosseista ainakin saa. Uusia ei tehdä joten myyjä määrittelee myyntihinnan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Bossit mä voin unohtaa ihan kokonaan, mutta tällanen saa kyllä foxikuumeen väistymään. Aura pois keulaa spoilaamasta niin tuossahan olisi mulle täydellinen eka Mustangi, vaikka katolleen ajettavaksi Hinta kyllä taitaa jäädä turhan korkeaksi.
Onhan noita koko ajan myynnissä törkyhintaan, mutta ei niitä kukaan oikeesti osta, kyllä niistä tarjotaan paljon mutta sitten ne kuitenkin ilmestyvät uudestaan myyntiin. Se mitä ihailen näissä Bosseissa on että ne ovat niin upeita konepellin alla kun kaikki on kuin 35 vuotta sitten, kyllä auton saa entisöityä mutta vaikka kone olisi kuin uusi niin konehuone on aina "lommoilla".
Spiff kirjoitti:Onhan noita koko ajan myynnissä törkyhintaan, mutta ei niitä kukaan oikeesti osta, kyllä niistä tarjotaan paljon mutta sitten ne kuitenkin ilmestyvät uudestaan myyntiin. Se mitä ihailen näissä Bosseissa on että ne ovat niin upeita konepellin alla kun kaikki on kuin 35 vuotta sitten, kyllä auton saa entisöityä mutta vaikka kone olisi kuin uusi niin konehuone on aina "lommoilla".
Meillä on selkeästi spiff sama intohimo eli 429 boss moottori. Moottori on todella kaunis katsella ja teknisiltä ratkaisuiltaan aikansa parasta a-ryhmää. Tehdaskuosissa se on nukkuva hirviö, mutta pienillä muutoksilla siitä saadaan varteenotettava katuhaastaja. Kyllä mun talliin tollainen auto tai motti sopisi aina, on vaan 429 mottienkin hinnat melkoisen kalliita ja hinnat vaan jatkavat nousua. Fiksumpaa onkin rakentaa isobossi uustuotanto osista kuin alkuperäisistä tai NOS osista. Mulla on suhteet kokeneeseen boss 429 rakentajaan, joka osallistui mm. moottorin kehitykseen.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Kyllä 429 herättää kunnioitusta jo tyhjäkäynnillä, pitäis vaan löytää kohtuuhintainen auto mihin laittaisi. Jostain ihme syystä niin lähes kaikki 50-60 chevojen kunnostajat jättävät konehuoneen viimeseksi mikä olisi ihanteellista, mutta muskeliautopuolella on melkein toisinpäin että kone on kunnostettu ja muu ruosteessa.