Sivu 1/2
Sahkoryyppy
Lähetetty: 14 Maalis 2006, 18:29
Kirjoittaja veekoo
Tuossa rotanpesia konehuoneen puolella purkaessa tuli kohdalle sahkoryypyn kytkenta. Saako se tarpeeksi virtaa virtalukolta tulevan kaynnissa kuuman piuhan kautta? Sama piuha, joka menee regulattorille heratteeksi jne.. Nykyisin se taitaa olla kiinni starttireleen I terminaalissa, joka selittaisi huonon startin. Manuaalissa puhuttiin hyvasta 12V lahteesta, joka alkoi soittamaan kelloja, etta taa vehje saattaa imea virtaa enempi kuin vilkun polttimo..

Lähetetty: 14 Maalis 2006, 20:10
Kirjoittaja PeteP
Veekoo, ota koko ryyppysysteemi poijjes läppineen kaikkineen, ja tosiviilaajat sahaavat vielä ryyppytorninkin irti

suht lämpimissä oloissa tuo ryypyke on aiivan turha.
Lähetetty: 14 Maalis 2006, 20:12
Kirjoittaja Aku_81
Speedy kirjoitti:Veekoo, ota koko ryyppysysteemi poijjes läppineen kaikkineen, ja tosiviilaajat sahaavat vielä ryyppytorninkin irti

suht lämpimissä oloissa tuo ryypyke on aiivan turha.
Kuten suomen kesässä

Kyllä tuntui voksi käynnistyvän ilman ryyppyäkin viime kesänä aivan kiltisti, kuten kuulemma jo vuodesta 92 alkaen

Lähetetty: 14 Maalis 2006, 20:26
Kirjoittaja PeteP

nimenomaan! moon ollu aina kova heittämään läppää, nimittäin ryyppyläppää, jokaisesta omistamastani mehumaijjasta oon ruuvannu tuon lärpäkkeen vex
Lähetetty: 14 Maalis 2006, 20:35
Kirjoittaja veekoo
Lähetetty: 15 Maalis 2006, 01:47
Kirjoittaja ROKI
Laitat sen vaijerille kuten minä toimii varmasti, eikä siitä ryyppy läpästä ole mitään haittaa ajolle,ne pannut jokka käy läihalla on ryyppy aamusta tarpeen, taas ne jokka ryystää bensaa niin että tulee mustasavu putkista, ei sitten tarvia sitä ryyppyä.
Lähetetty: 15 Maalis 2006, 02:13
Kirjoittaja 200cid
mulla ainakin aukeaa se ryypyn läppä ihan mekaanisestikin kun vaan painaa tarpeeks kaasua niin ei tarvii mitään viritelmiä. samassa vivustossa kaasuläpän kanssa. varmasti on kylläkin eri kaasari mutta muuten vaan tieto-isku...

Lähetetty: 15 Maalis 2006, 02:38
Kirjoittaja Antti66HT
200cid kirjoitti:mulla ainakin aukeaa se ryypyn läppä ihan mekaanisestikin kun vaan painaa tarpeeks kaasua niin ei tarvii mitään viritelmiä. samassa vivustossa kaasuläpän kanssa. varmasti on kylläkin eri kaasari mutta muuten vaan tieto-isku...

hmm. Niin. Useimmiten riittävä alipaine aukaisee ryyppyläpän, eli vastassa hentoinen jousi. ...ja tuskin häiritsee starttaamista tuon laitteen virrankulutus.

Lähetetty: 15 Maalis 2006, 04:55
Kirjoittaja veekoo
Joops. Ei ole sahkosta kiinni, jos se ryyppy ei pelaa. Piuhat tsekattu ja hk. Nasta laudassa toimii hyvin ja tyhjakayntikin on ok, eli huono alavaanto on lahtoisin jostain muualta.. Alipainepuoli nayttaisi olevan ok. Hmm..

Lähetetty: 15 Maalis 2006, 08:10
Kirjoittaja Antti66HT
Minkäslainen se alavääntö sitten oikein on ?
Kerros lisää koneesta.
Lähetetty: 15 Maalis 2006, 15:27
Kirjoittaja 200cid
tällainen perus-juttu että kaasarin korjaus-sarja kannattaa aina hommata ja sen pulikoiden vaihto on suht helppo homma. vähän joutuu pähkäilemään mutta on vaivan arvoista. maksaa 20-50$ ehkä? ainakin auttoi itsellä vääntö-ongelmaan ja reagoi muutenkin paremmin. ja paineilmalla putsaus. heh.. sillonen muija katto vähä kieroon kun oli kaasari levällään ruokapöydällä.

Lähetetty: 15 Maalis 2006, 18:19
Kirjoittaja veekoo
Antti66HT kirjoitti:Minkäslainen se alavääntö sitten oikein on ?
Kerros lisää koneesta.
Nyt on tullut hieman enempi pengottua konetta:
- Lohko 80 luvun (?) alun 302
- Imusarja edelbrock performer
- Kaasari Holley 4bbl 600cfm (?)
- Ilmanputsari Edelbrockin karpasensilma (K&N 14" hipo tilattu)
- Shorty headerit ja perassa Flowmasterit (?) H-putkella
Tyhjakaynti on siis ihan ok ja kun antaa happea, niin ainakin 5000 rpm asti vetaa kuin irlantilainen guinnesia. Valilla 800-2000 rpm kuitenkin vaanto on kehnonpuoleinen, eli joutuu joko antamaan jenkaa ja/tai luistattamaan kytkinta. Maantieajossa joutuu ajamaan "raskaalla" kaasulla, mutta moottoritiella (rpm yli 2000) vetaa vitosellakin ihan hyvin.
Tietty voi olla, etta olen vaan tottunut liikaa uudempiin atk ohjattuihin kaseihin?

Luulisi kuitenkin, etta 1000-2000 rpm voisi ajaa tasaista kruisailua ilman kengurubensaa tai "vedatysta"..?
Kamppis saisi varmaan p-halvauksen, jos bensanhajuinen kaasari ilmestyisi keittioon. Pienemmistakin on tullut jo "hellasaroa". Pitais varmaan muuttaa sen tyttokaverin kamppikseksi, se vaikuttaa paremmin ymmartavaiselta...

Lähetetty: 15 Maalis 2006, 18:50
Kirjoittaja Jukka
Lähetetty: 15 Maalis 2006, 19:23
Kirjoittaja Aku_81
veekoo kirjoitti:
Tyhjakaynti on siis ihan ok ja kun antaa happea, niin ainakin 5000 rpm asti vetaa kuin irlantilainen guinnesia. Valilla 800-2000 rpm kuitenkin vaanto on kehnonpuoleinen, eli joutuu joko antamaan jenkaa ja/tai luistattamaan kytkinta. Maantieajossa joutuu ajamaan "raskaalla" kaasulla, mutta moottoritiella (rpm yli 2000) vetaa vitosellakin ihan hyvin.
Tietty voi olla, etta olen vaan tottunut liikaa uudempiin atk ohjattuihin kaseihin?

Luulisi kuitenkin, etta 1000-2000 rpm voisi ajaa tasaista kruisailua ilman kengurubensaa tai "vedatysta"..?
Oiskohan tossa kuitenkin jotain hämärää, oman foxin maatalousmoottori vetää 1000-6000 ihan ok, od:lla ajelee kaupungissa kait kuuttakymppiä 1krpm kiekkamittarissa ja silti siitä jaksaa lähteä ilman mitään ongelmia tai kytkimen kanssa pelailemista. Maantielläkin mennään alle satasen nopeuksia reilusti alle 2krpm, 2krpm on satku. käy ettimässä siihen myöhempien explorerin 5.0 pannu niin saat gt40p-kannetkin

Lähetetty: 15 Maalis 2006, 19:54
Kirjoittaja veekoo
Aku_81 kirjoitti:
Oiskohan tossa kuitenkin jotain hämärää, oman foxin maatalousmoottori vetää 1000-6000 ihan ok, od:lla ajelee kaupungissa kait kuuttakymppiä 1krpm kiekkamittarissa ja silti siitä jaksaa lähteä ilman mitään ongelmia tai kytkimen kanssa pelailemista. Maantielläkin mennään alle satasen nopeuksia reilusti alle 2krpm, 2krpm on satku. käy ettimässä siihen myöhempien explorerin 5.0 pannu niin saat gt40p-kannetkin

Tai joku rutatun 04 cobran EFI...

Eijei, kylla toi pitaa jossain vaiheessa selvitaa, se on osa Harrastusta..
